မ​ဂၤ​လာ​ရွိ​ေ​သာ​စ​ကားမ်ား (၁)

Share

မဂၤလာရွိေသာစကားမ်ား (၁)

သစၥာ၀ါဒီမ်ား .. .. မဂၤလာ႐ွိတဲ့ အခါႀကီး ရက္ႀကီးမွာ မဂၤလာ႐ွိတဲ့ စကားေတြ ေျပာခ်င္တယ္။

႐ုပ္ရဲ႕ အလြန္မွာ စိတ္႐ွိတယ္၊ နာမ္႐ွိတယ္ေပါ့၊ နာမ္ရဲ႕ အလြန္မွာ ဉာဏ္႐ွိတယ္။ ဉာဏ္က်ေတာ့ ေပါ့ေနာ္ .. .. ဒီေတာ့ ေလာကရဲ႕ အလြန္မွာလည္း ႐ွိတယ္၊ (၃၁) ဘံုရဲ႕ အလြန္မွာ ႐ွိတယ္၊ သခၤတရဲ႕ ဟိုမွာဘက္မွာ အသခၤတ႐ွိတယ္။ အသခၤတဆိုေတာ့ အႏုတၱရေပါ့ေနာ္ .. .. ဒါေတြက ႐ွိတာပဲ .. .. ျမတ္စြာဘုရားက အသိဆံုးေပါ့၊ ျမတ္စြာဘုရားက နိဗၺာန္ႀကီးကို စေတြ႕တာ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ဓာတ္က သိပၸံလို သုေတသနလုပ္ၿပီးေတာ့ ကိရိယာနဲ႔ ႐ွာရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေနာ္ .. .. သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ပါရမီနဲ႔ ႐ွာၿပီးေတာ့ ေတြ႕သြားတာ။ ေတြ႕သြားရင္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ေအာင္တဲ့အခါက်ေတာ့ အားလံုးေသာပုဂၢဳိလ္ေတြ ေပါ့ေနာ္ ေ၀ေနယ်ေတြ ေအာင္ဖို႔ ျဖစ္လာတာေပါ့။

ဒီေတာ့ ဉာဏ္ဆိုတာကေတာ့ အံ့ၾသစရာေတာ့ ေကာင္းတယ္။ ဉာဏ္ဆိုတာ ေလာကုတၱရာပဲ ေလ .. .. သစၥာ၀ါဒီမ်ား မွတ္မိမွာပါ “န၀ေလာကုတၱရဓေမၼ” ဆိုတာ ရတနသုတ္မွာေပါ့ေနာ္ .. .. ကိုးပါး႐ွိတယ္ – မဂ္ေလးတန္၊ ဖိုလ္ေလးတန္၊ နိဗၺာန္ဆိုတာ .. .. မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ေတြက ေလာကုတၱရာ ေတြပဲ ေလာကမွလြန္တယ္။ ေလာကဓာတ္နဲ႔ မတူဘူးေပါ့ေနာ္ .. .. ဒါကေတာ့ ကမာၻကလည္း မေတြ႔ႏုိင္ဘူး၊ သိပၸံကလည္း မေတြ႕ႏုိင္ဘူး။ ဗုဒၶဘာသာကို က်င့္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ားပဲ ေတြ႕ႏုိင္တာ။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးတို႔၊ ဆရာျမတ္ႀကီးတို႔ ေပၚထြန္းေတာ္မူခဲ့ေတာ့ ပဋိေ၀ဒဂမီၻရ ေအာင္သြားတာေပါ့ေနာ္ .. .. ပဋိေ၀ဒဂမီၻရေအာင္ရင္ ေဒသနာဂမီၻရလည္း ေအာင္တာေပါ့ .. .. ဒါေတြက ေသခ်ာေလ့လာ လိုက္စားမွ ရတာပဲ သစၥာ၀ါဒီမ်ား။

ဘာမဆို – ကြန္ျပဴတာ ကြန္ျပဴတာမို႔၊ အားကစား အားကစားမို႔၊ စီးပြားေရး စီးပြားေရးမို႔ေပါ့ စသည္ျဖင့္ ကိုယ္ကၽြမ္းက်င္ရာ လိမၼာၾကတာ၊ လိုက္စားရာ ေလ့လာရာ တတ္ေျမာက္ၾကတာပဲ။ ေလာကုတၱရာကေတာ့ အမ်ားသူငါ မေလ့လာၾကဘူးေပါ့။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးတို႔ ဆရာျမတ္ႀကီး တို႔က်ေတာ့ တကယ့္ေလာကုတၱရာကို ေလ့လာတဲ့ ထူးျမတ္တဲ့ ႐ွင္ႀကီးေတြ ဆိုေတာ့ ေဒသနာဂမိ ၻရနဲ႔ ပဋိေ၀ဒဂမီ ၻရေတြ ေအာင္ေတာ္မူသြားတာ ေပါ့ေနာ္။ ေအာင္ျမင္တဲ့ အခါ က်ေတာ့ မိမိတို႔ ဆိုတာကေတာ့ အစြန္အဖ်ား တပည့္သားသမီးေတြမို႔ ရလိုက္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြလို႔ပဲ သေဘာထားပါ။

အေမြရလိုက္ေတာ့လည္း ေယာဂီေတြ (သစၥာ၀ါဒီမ်ား) ကို ေျပာျပႏုိင္တာေပါ့ေလ။ ဂဃဏန ေျပာျပ ႏုိင္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက သေဗၺညဳတ ေ႐ႊဉာဏ္ေတာ္ႀကီးကို ဘယ္လို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူတာ၊ နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘယ္လို၊ သာ၀ကေတြဆိုတာ ဘယ္လို၊ ေလာကုတၱရာဆိုတာ ဘယ္လိုဆိုတာ သစၥာ၀ါဒီမ်ား .. .. ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒီျမန္မာျပည္မွာ ေ႐ႊတံဆိပ္ရပါတယ္ဆိုတဲ့ အဘိဓမၼာဆရာက မွားေနတယ္၊ ေလာကုတၱရာကိုမသိဘူး။ သခၤတနဲ႔ အသခၤကို မသိ႐ွာဘူး။

“နိဗၺာန္မွာ ခ်မ္းသာတဲ့စိတ္ကေလး” လို႔ ေျပာလိုက္တာ –

စိတ္လို႔ ေျပာလိုက္တာ ခြက္ခြက္လန္ေအာင္ မွားသြားတာပဲ။ ဒီေတာ့လည္း ခက္တယ္ သစၥာ၀ါဒီမ်ား၊ ဒီကိစၥကိုၾကည့္ရင္ က်င့္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာ လံုး၀ကို ခိုင္မာတယ္။ လံုး၀လိုအပ္ခ်က္ပါပဲ – ဒါေပမယ့္ သစၥာ၀ါဒီမ်ား သိတဲ့အတိုင္းပဲ မက်င့္ခ်င္ၾကဘူး။ လူဆိုတာက ေလာကုတၱရာက် မက်င့္ခ်င္ဘူး – စီးပြားေရး ႀကီးပြားေရး လူမႈေရးေတြက် ေအာင္ျမင္တာေတြ ေလာဘတက္စရာေတြ ရွိေနေတာ့ ဇြဲေကာင္းတာေပါ့။ ေလာကုတၱရာက်ေတာ့ ဇြဲမေကာင္းၾကဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့

စြန္႔လႊတ္ဖို႔အတြက္ က်င့္တာေတြဆိုေတာ့ ခက္သားပဲ

စိတ္ရဲ႕ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြဆိုေတာ့ ခက္သားပဲ

အလိုရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြဆိုေတာ့ ခက္သားပဲ

အတၱရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြဆိုေတာ့ ခက္သားပဲ

တကယ္မက်င့္ျဖစ္ေတာ့ မရၾကတာပါ။

က်င့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေပၚထြန္းေတာ္ မူခဲ့ေတာ့ (ဥပမာ — မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးတို႔ ဆရာျမတ္ႀကီးတို႔ .. ..) ပဋိေ၀ဒဂမီၻရ ေအာင္သြားတာေပါ့၊ ေအာင္ေတာ့ မိမိတို႔လည္း သမုဒၵရာႀကီးနဲ႔ ေရတစ္စက္ ဆိုသလို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အေမြခံလို ရတာေလးေတြကို ေျပာျပႏိုင္တာပါ။ သစၥာ၀ါဒီမ်ားကို မိမိအေနနဲ႔ ေျပာျပေပးႏိုင္ပါတယ္၊ သိတဲ့အတိုင္း မိမိက ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းရဲ႕ တပည့္ျဖစ္ခဲ့ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ေျပာျပႏိုင္ပါတယ္ – နိဗၺာန္ကဘယ္လို အႏုပါဒိေသသ နိဗၺာန္ရဲ႕ အေနအထားကဘယ္လို၊ သဥပဒိေသသ နိဗၺာန္ရဲ႕ အေနအထားကဘယ္လို၊ ရဟႏာၱေတြက ဘယ္လို၊ အရိယာေတြက ဘယ္လို၊ (၃၁) ဘံုက ဘယ္လို၊ ေလာကုတၱရာက ဘယ္လို၊ အႏုတၱရဓာတ္ အသခၤတဓာတ္က ဘယ္လို၊ ဖလသမာပါဒ္က ဘယ္လို၊ နိေရာဓ သမာပါဒ္က ဘယ္လိုဆိုတာ ေျပာျပႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ လိုက္ႏိုင္တာေလးေတြကို ေျပာျပေပးမယ္၊ ျဖည္းျဖည္းျခင္း ေျပာျပေပးမယ္ သစၥာ၀ါဒီမ်ားကလည္း က်င့္ႀကံပါ၊ က်င့္ႀကံထားေတာ့ မိမိေျပာတဲ့အခါ လိုက္ႏိုင္ လြယ္တာေပါ့ .. ..  က်င့္ရင္ ေကာင္းပါတယ္ သစၥာ၀ါဒီမ်ား၊ အခ်ိန္နည္းတဲ့အခါက်ေတာ့ သိပ္ခက္ရာခဲစစ္ဆို ေတြတတ္လို႔ ေတြေ၀သြားတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခက္တာေတြကို မိမိက မေျပာတာပါ – ပညာ ႏွေျမာလို႔လည္း မဟုတ္သလို လံုး၀ မဟုတ္သလို၊  မေျပာတတ္လို႔လည္း မဟုတ္သလို လံုး၀ မဟုတ္သလို၊  မေပးခ်င္လို႔လည္း မဟုတ္သလို လံုး၀ မဟုတ္သလို၊  ၾကြားခ်င္ ၀ါခ်င္တဲ့ပံုစံမ်ိဳးလည္း ေျပာတာ မဟုတ္သလို လံုး၀ မဟုတ္သလို၊ သို႔ေသာ္လည္း အေၾကာင္းအက်ိဳး ညီညြတ္ရင္ ေျပာေပးပါမယ္။

နိဗၺာန္ႀကီးက ခ်မ္းသာတဲ့ ဓာတ္ႀကီးပါ။ နိဗၺာန္ကို ၀င္စားတဲ့အခါ ခ်မ္းသာတယ္၊ ခ်မ္းသာျခင္းဟာ မ်ိဳးစံုရွိပါတယ္။ နိဗၺာန္က တကယ္ရွိတဲ့ တရားပါ။ (ဆင္းေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့) အိပ္ေပ်ာ္သလိုလည္း မဟုတ္ပါဘူး၊ ေမ့ေဆးေပးသလိုလည္း မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘလက္ဟိုလ္းက စုပ္ယူသြားတာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ နိဗၺာန္ထဲမွာ ဖလသမာပါဒ္ ၀င္စားရင္ – ကိုယ္တိုင္သိ ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ ကိုယ္တိုင္ျမင္ ကိုယ္တုိင္မ်က္ေမွာက္ျပဳ ကိုယ္တိုင္ခံစားၿပီး ကိုယ္တိုင္ကို လြတ္ေျမာက္သြားတဲ့ သေဘာပါ။

သစၥာ၀ါဒီမ်ား ခံစားတယ္ဆိုတာ ဉာဏ္ပညာနဲ႔ ခံစားတာကို ေျပာတာေနာ္၊ စိတ္နဲ႔မဟုတ္ဘူး အဲဒီမွာ ႐ုပ္နာမ္ ခ်ဳပ္ေနၿပီ၊ ရုပ္နာမ္ဆိုတာ ထည့္ကို မစဥ္းစားအပ္ပါဘူး၊ စြန္႔အပ္ ပယ္အပ္တဲ့ တရားပါ။ မိမိေျပာတာ “ေပၚစိတ္ကို ႐ႈပါ” ဆိုတာ ေပၚစိတ္ကို ႐ႈခိုင္းတာ ဒါဟာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တိုက္႐ိုက္ အလိုေတာ္က် အဆံုးအမကို – ဒါကိုေတာင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာၾကေသးတယ္ ေယာဂီမ်ား .. .. အံ့ေတာ့ အံ့ပါရဲ႕ တကယ့္ တိုက္႐ိုက္ၾကလြန္းလို႔ “ေပၚတဲ့စိတ္ကို အနိစၥ႐ႈပါ” ဆိုတာ တိုက္ရိုက္ႀကီး မဟုတ္ပါလား ?? မိမိေနာမတိနဲ႔ တီထြင္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး .. .. ဒါဟာ ဆရာျမတ္ႀကီးတို႔ ဆံုးမေတာ္မူခဲ့တဲ့ လမ္းစဥ္အတိုင္း ေျပာျပတာပါ။ ဒါဟာ ဘယ္လိုမွ မလြဲႏိုင္တဲ့ လကၡဏာေရး သံုးပါးထဲက အႏွစ္ခ်ဳပ္ႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ေယာဂီမ်ား က်င့္ၾကပါ။ သာဓုေခၚပါတယ္၊ နိဗၺာန္ဟာ ဗုဒၶဘာသာ သူေတာ္စင္ေတြရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ျဖစ္သလို အမွန္ရွိတဲ့ ဓာတ္ႀကီးပါ။ ရေအာင္ရွာရင္ ေတြ႕မွာပါ။ ျဖစ္ပ်က္ရဲ႕အဆံုးမွာ ရွိပါတယ္၊ အနိစၥရဲ႕ အဆံုးမွာလည္း ရွိပါတယ္။ အနိစၥကို လိုက္လို႔ရွိရင္ အနိစၥက ေခၚျပၿပီးတဲ့ေနာက္ နိဗၺာန္ကို ပို႔မွာ – ပို႔တဲ့အခါက် မျငင္းသာ မတတ္သာေအာင္ ေတြ႕မွာက နိဗၺာန္ႀကီးပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီကိစၥဟာ တရားေတာ္ျမတ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္းေလး ပါးလိုက္ပါတယ္ .. ..

ဗုဒၶစာေပဆုရ

ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္(ဒႆန)

ျမန္မာႏိုင္ငံ

 

This entry was posted in Buddhism, Frontpage and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *