ကမာၻသိေစခ်င္ .. ..၆

Share

ကမာၻသိေစခ်င္ .. ..

အပိုင္း(၆)

စတင္ေနေတာ့ တခါတခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဘယ္ေလာက္သိသလဲ .. .. ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ ဒီေလာက္သိတာ ကၽြန္ေတာ့ ဆရာ ဘယ္ေလာက္သိမလဲ မွန္းပါဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္သိတာေလးေတြ ေျပာရတာပါ။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ တရားကို သိတာကိုး .. .. ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း ေျပာတတ္တယ္။ နိဗၺာန္အေၾကာင္းလည္း ေျပာႏိုင္တယ္ –  နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳတယ္ဆိုတာ ဒီ႐ုပ္နာမ္နဲ႔ မဟုတ္ဘူး၊ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္နဲ႔ .. .. (ဒါေတာ့ စာသမားေတြသိပါတယ္ ).. .. မဂၢဖလာဏ မာရမၼဏ ဘူေတာ အသၤခတ ဓေမၼာ .. .. အဲဒီေတာ့ တကယ္တမ္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒီလူကို ထားခဲ့ရတယ္။ ဒီလူကို ထားခဲ့ၿပီးေတာ့ အသိဉာဏ္ေလးက ထြက္သြားတဲ့အခါ နိဗၺာန္သြားေတြ႕တာပဲ။

ဒါေပမယ့္ သူတို႔မွာက ေတာ္ေတာ္ခက္ေနတယ္။ ဘယ္လိုခက္ေနသလည္း ဆိုေတာ့ အဲဒီ ဉာဏ္မေျပာနဲ႔ နာမ္ကိုေတာင္ လက္မခံဘူး။ သူတို႔က Brain function ကိုပဲ လက္ခံတယ္ (အဲဒါေလး တစ္ခုေတာ့ တင္ျပပါရေစ) သိပၸံက လက္ေတြ႕ ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါ စိတ္ဆိုတာကို မေတြ႕ဘူး။ မေတြ႕ေတာ့ ေနာက္ဆံုး အႏွစ္ခ်ဳပ္ေတာ့ စိတ္ကို လက္မခံဘူး။ ဦးေႏွာက္ပဲ လက္ခံတယ္၊ ဦးေႏွာက္က nerves system နဲ႔ ဦးေႏွာက္ကေန အဓိပၸာယ္ ဖြင့္တယ္ လို႔ပဲ လက္ခံတယ္။

ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာတယ္ ဦးေႏွာက္ဆိုတာ ႐ုပ္ .. .. သူက အဓိပၸာယ္မဖြင့္ဘူးဒါေပမယ့္ နာမ္က အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဘို႔ အတြက္ ဦးေႏွာက္ဟာ အသံုးခ်ခံရတဲ့ ကိရိယာပဲ … လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတယ္။

ဒါက တိုက္ပြဲေပါ့ေနာ္ –

“နာမ္ကို လက္ခံပါ” လို႔ ဆရာျမတ္ႀကီးက မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တယ္။

“နာမ္ကို လက္ခံမွ ျဖစ္ပ်က္ျမင္မွာကြာ” တဲ့ .. ..

“ျဖစ္ပ်က္ျမင္မွ အရိယာျဖစ္မွာ .. ..”

ဒီေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ ျမင္ဖို႔အတြက္ နာမ္ကို လက္ခံရမယ္ နာမ္ကိုလက္ခံဖို႔ အတြက္ brain ရဲ႕ limitations ေလးေတြကို သူတို႔လက္ခံရမယ္။

ဆိုလိုတာက They don’t accept which cannot be observed by research or scientific practical verification. အဲဒီေတာ့ သိပၸံနည္းက် စစ္ေဆးလို႔ ရမွ သူတို႔က စိတ္ကိုလက္ခံမယ္ ဆိုေတာ့ .. .. ကိရိယာနဲ႔က စိတ္ကို မျမင္ႏုိင္ဘူး။ Brain function ေတြ Nerves system ေတြ Eyeball ေတြ Retina ေတြက ကိရိယာနဲ႔ တုိင္းလို႔ရေတာ့ သူတို႔အတြက္ ႐ွင္းေနေတာ့ ဦးေႏွာက္ကပဲ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ပါတယ္လို႔ ယူဆေနေတာ့

ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ပထမအဆင့္အေနနဲ႔ –

ဦးေႏွာက္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ အတြက္ နာမ္ဓာတ္ဆိုတာ ႐ွိပါတယ္၊ မျမင္လို႔သာပါ.. .. ေလာကႀကီးမွာ ကိုယ္ မျမင္ေပမယ့္ ႐ွိတာကေတာ့ ႐ွိတာပဲ။ ဒါကိုေတာ့ ထည့္သြင္း စဥ္းစား သင့္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံက တစ္ဦးတည္း ကိုယ္စားလွယ္ အေနနဲ႔ တင္ျပေနတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕ ေက်းဇူးကို ဆပ္တဲ့အေနနဲ႔ ဆရာသြန္သင္ခဲ့တဲ့ ပညာရပ္ေတြကို ကမာၻက သိေအာင္လို႔ ႀကိဳးစားမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ရည္မွန္းထားေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါတယ္။

 

ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္(ဒႆန)

ျမန္မာႏိုင္ငံ

 

This entry was posted in Buddhism, Frontpage and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to ကမာၻသိေစခ်င္ .. ..၆

  1. Soe Min says:

    Dear Sayar-Gyi,

    Just visited and read the blogs “Wish the world knows 1-6”.
    I think if you write totally all in English, connect and promote with FB and Twitters for every updates. It’s the way to do if you really want the world to know.

    I remember one thing said by Sun Lun Sayardaw!
    I will propagate my own tharthanar only. It’s in-vien to talk about what I have to tell the people who are not interested in. He said he’d teach who-ever comes to him. He took these people as HIS tharwakas.

    One more thing is, how far it is, u’d meet your tharwakas in this very life for sure.

    Any way I admire your work!
    And I’d like to hear who your teacher is and the way of vipassana practice. I’m also trying my best on meditation practice.

    Humble with regards,
    Soe Min

  2. chitnge says:

    Dear Soe Min,

    I’m very glad that you are also trying best on meditation practice. As you know the essence of Vipassana is to realize the changing nature of beings. The more you realize the changing in details the better your concentration would be. With the result in the long run you can have the chance to construct the Magga Nyana and Phala Nyana.
    Vipassana means trying to have awareness of the changing of beings including mind and body. The more you realize the changing of beings the less you rely on it and slowly and gradually you will have the power to realize that these changing are not significant.
    In short the essence of Vipassana is to realize the insignificant of changing of beings. That is the method what I am taking practice Vipassana according to my teacher’s guidance.

    Thank you,
    Dr. Chit Nge.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *