Stephen Hawking – 7

Share

သိပၸံပညာရွင္ စတီဖင္ေဟာ့ကင္း – ၇

ဘလက္ဟိုလ္းဆိုေသာ  စကားလံုးသည္ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ေလာက္ကမွ John Wheeler ဆိုေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ နာမည္ ေပၚထြက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေစာေစာပိုင္းက သိပ္မထင္ရွားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘလက္ဟိုလ္း၏ အဓိပၸာယ္မွာ ထိုအရာမွ အလင္းေရာင္ မထြက္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အလင္းေရာင္သည္ အလွ်င္ျမန္ဆံုးျဖစ္ရာ ထိုအလင္းေရာင္ပင္လွ်င္ လြတ္ေအာင္ မ႐ုန္းႏိုင္၊ ထိုအခါ သူ႔စက္၀ိုင္းထဲမွ မည္သည့္အရာမဆို လြတ္ေအာင္ မ႐ုန္းႏိုင္။ ၄င္း၏အလင္းကို ၄င္းကိုယ္တိုင္ ၀ါးၿမိဳလိုက္သျဖင့္ ၄င္းသည္ အာကာသထဲ၌ အမဲတံုးႀကီးျဖစ္ေနရာ ၄င္းကို ဘလက္ဟိုလ္းဟု ေခၚရေလသည္။ တနည္းအားျဖင့္ —

“A star that was sufficiently massive and compact would have such a strong gravitational field that light could not escape. …” ဟူ၍ ေဖာ္ျပလို႔ရသည္။

ထိုၾကယ္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မျမင္ရပါ – သို႔ေသာ္ သူ၏ဆြဲအားကိုမူ အနီးနား၌ ခံစားႏိုင္သည္။ ၄င္း ဘလက္ဟိုလ္းကို

“… We would not be able to see them because the light from them would not reach us, …” ဟူ၍ ေျဖရွင္းသည္။

ဆြဲအားသည္ အလြန္ျပင္းထန္၍ အလင္းသည္ ၄င္းထံမွ လြတ္ေအာင္ မ႐ုန္းႏိုင္သျဖင့္ ၄င္းသည္ အမဲတံုးႀကီး ျဖစ္ရသည္ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္ ၄င္းကို ဘလက္ဟိုလ္းဟု ေခၚတြင္ခဲ့ရသည္။ ဘလက္ဟိုလ္းကို ေအာက္ပါအတိုင္း ရွင္းၾကသည္။

… if light cannot escape, neither can anything else; everything is dragged back by the gravitational field. So one has a set of events, a region of space-time, from which it is not possible to escape to reach a distant observer. This region is what we now call a . ဟူ၍ ရွင္းၾကသည္။

အာကာသထဲ၌ ၾကယ္ေသႀကီးမ်ားရွိရာ ထိုၾကယ္ေသႀကီးသည္ ၄င္း၏အလင္းကို ၄င္းကိုယ္တိုင္ ျပန္ဆြဲသျဖင့္ အမဲတံုးႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနရာ ၄င္းကို ဘလက္ဟိုလ္းဟု ေခၚရျခင္းျဖစ္သည္။

ဘလက္ဟိုလ္းကို ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ စၾက၀ဠာစတင္ ျဖစ္ေပၚကာစ အေျခအေနမ်ားကို အနည္းနွင့္အမ်ား မွန္းဆႏိုင္သည္။ စၾက၀ဠာ စမျဖစ္ခင္က အမွတ္ထူးဆိုသည္မွာရွိ၍ ထိုအမွတ္ထူးတြင္ သိပ္သည္းမႈဆိုင္ရာ အနႏၲ တန္ဖိုးကို ေဆာင္သည္ဟု မွန္းဆရသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ဘလက္ဟိုလ္းထဲ၌ ရွိေသာအရာသည္ Singularity ျဖစ္လွ်င္ ၄င္းသည္လည္း သိပ္သည္းမႈဆိုင္ရာ အနႏၲတန္ဖိုးကို ေဆာင္ေပလိမ့္မည္။ ယင္း အမွတ္ထူးတြင္ သိပၸံဆိုင္ရာ ဥပေဒသမ်ား ခ်ဳပ္ဆံုးရသည္။

အိုင္းစတိုင္း၏ သီအိုရီသည္ အမွတ္ထူးကို ရည္ညြန္းရာ – အိုင္းစတိုင္၏ သီအိုရီသည္ သူ႔သီအိုရီကိုယ္တိုင္ ခ်ဳပ္ဆံုးရမည္ဟု ေဟာကိန္းထုတ္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စၾက၀ဠာ မျဖစ္ခင္က အိုင္းစတိုင္း၏ သီအိုရီသည္ မေပၚႏိုင္ေသးေခ်။ ထိုအခါ အိုင္းစတိုင္း၏ သီအိုရီသည္ မျပည့္စံု မလံုေလာက္ေသးေခ်။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ စၾက၀ဠာမတိုင္ခင္က မည္သို႔မည္ပံုျဖစ္သည္ကို သိလိုၾကသည္။ ဤေနရာ၌ အိုင္းစတိုင္း၏ သီအိုရီသည္ အကူအညီ မေပးႏိုင္၊ ထို႔ေၾကာင့္ အိုင္းစတိုင္း၏ သီအိုရီအား ၿပီးျပည့္စံုေသာ သီအိုရီဟု မသတ္မွတ္ၾက။

ဘလက္ဟိုလ္း ထဲသို႔က်လွ်င္ ဤသို႔ရွင္းၾကသည္ — “Anything or anyone who falls through the will soon reach the region of infinite density and the end of time. … ” အခ်ိန္၏ နိဂံုးသို႔ ေရာက္သြားသည္ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဘလက္ဟိုလ္း၏ ၀ါးၿမိဳျခင္းကို ခံရေသာအရာတို႔သည္ အခ်ိန္မွ လြတ္ေျမာက္သြားၾကသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ အခ်ိန္၏အဆံုးသို႔ ေရာက္သြားသည္ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ အခ်ိန္၏အဆံုးသို႔ ေရာက္သည္ဟူေသာ စကားသည္ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းေသာစကား ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘလက္ဟိုလ္း ထဲက်ေရာက္ေသာအခါ အခ်ိန္၏ နိဂံုးသို႔ေရာက္ျခင္းသည္ (၃၁) ဘံုမွ ႐ုပ္နာမ္မ်ား နိဗၺာန္စံရေသာအခါ အခ်ိန္၏ နိဂံုးသို႔ေရာက္ျခင္းႏွင့္ မတူေၾကာင္းကို စာေရးသူ၏ အခ်ိဳ႕ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ ႏိႈင္းယွဥ္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါသည္။

ဘလက္ဟိုလ္းသည္ လံုး၀ မမဲႏိုင္ေၾကာင္း သက္ေသတစ္ခုရခဲ့သည္။ ထိုသက္ေသမွာ အဖိုအမ အေျခခံအမႈန္တို႔သည္ အဖိုျဖစ္ေစ အမျဖစ္ေစ ဘလက္ဟိုလ္း၏ စုပ္ယူျခင္းခံရလွ်င္ အဖိုျဖစ္ေစ အမျဖစ္ေစ ဘလက္ဟိုလ္းမွ ျပန္ထြက္လာေသာ အခါ ၄င္းတို႔အား ဘလက္ဟိုလ္းမွ ျပန္ထြက္လာေသာ အမႈန္မ်ားဟု မွန္းဆရသည္။ အမွန္ေတာ့မူ ဘလက္ဟိုလ္းမွ ျပန္ထြက္လာသည္ေတာ့ မဟုတ္ေပ၊ အဖိုအမႈန္ႏွင့္ အမအမႈန္တို႔ ရွိၾကရာမွ အမႈန္စံုတြဲမွ တျခမ္းပဲ့ ၀ါးၿမိဳျခင္းခံရလွ်င္ က်န္တျခမ္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္ကြင္းသို႔ ထြက္လာေသာ သေဘာေၾကာင့္ ဘလက္ဟိုလ္းမ်ားသည္ လြန္စြာ မမဲပါဟု ယူဆႏိုင္သည္ ။ ဤအခ်က္ကို ေဟာ့ကင္းစတင္ေတြ႕ခဲ့သည္။

တြင္းမဲႀကီးေခၚ “ဘလက္ဟိုလ္း” မ်ား၌ Event horizon ေခၚေသာ အ၀န္းအ၀ိုင္းမ်ား႐ွိသည္။ ထို အ၀န္းအ၀ိုင္းဟူသည္  ဘလက္ဟိုလ္း၏ ပိုင္နက္ပင္ျဖစ္သည္။ ၄င္းအ၀န္းအ၀ိုင္းထဲသို႔ ၀င္ေရာက္လာေသာ မည္သည့္ အရာကိုမဆို ဘလက္ဟိုလ္းက ၀ါးမ်ဳိ စုပ္ယူလိုက္သည္၊ ေခ်ဖ်က္လိုက္သည္။ ၄င္းအ၀န္းအ၀ိုင္းမွာေတာ့ ဘလက္ဟိုးလ္ ကလည္း မဆြဲႏိုင္ လြတ္ေအာင္လည္း မေျပးႏိုင္ေသာ စည္း၀ိုင္းတစ္ခု႐ွိရာ ၄င္းကို Event horizon ဟုေခၚသည္။ အလင္းတန္းသည္ ဘလက္ဟိုလ္း ထဲသို႔လည္း မက်ေရာက္ အျပင္သို႔လည္း မထြက္ႏိုင္ဘဲ အဲဒီေနရာပဲ ၀ဲလည္ေနတဲ့ေနရာကို Event horizon ဟူ၍ သတ္မွတ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ ဘလက္ဟိုလ္းထဲသို႔ က်သြားလွ်င္ (သို႔မဟုတ္) ဘလက္ဟိုလ္းရဲ႕ စုတ္ယူ၀ါးမ်ဳိျခင္း ခံရလွ်င္ သူ႔ရဲ႕ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အမႈန္မ်ားကေတာ့ ေရာင္ျခည္တန္းသဖြယ္ ျပန္ထြက္ႏုိင္သည္။ ၄င္းကို ရုပ္သံသရာလည္သည္ဟု ေခၚဆိုလိုက ေခၚဆိုႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ဘလက္ဟိုလ္းကို ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ အမွတ္ထူးကို ၀င္စားၾကည့္ရာ “အေထြေထြႏႈိင္းရသီအိုရီ” ႀကိဳတင္ေျပာခဲ့ေသာ အမွတ္ထုူးသည္ ပညာျဖင့္ အဓိပၸာယ္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ႏိုင္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္း ရ႐ွိလာသည္။

စၾက၀ဠာ၏ ေစာေစာပုိင္း ျဖစ္စဥ္မ်ားသည္ ကြမ္တမ္မကၠင္းနစ္ပညာကို အထူးအေရးပါ အရာေရာက္ေစသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေလသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္မူ စၾက၀ဠာသည္ ထူဆန္းစြာ က်ယ္ျပန္႔လြန္းသြားရာ ျပန္႔ကားမႈေၾကာင့္ ကြမ္တမ္ မကၠင္းနစ္ပညာ၏ Uncertainty Principle မွာ ေမွးမိွန္ကာ Classical Physical အျမင္မ်ား ေရပန္းစားလာႏိုင္သည္။ အိုင္းစတိုင္း၏ သီအိုရီသည္ အမွတ္ထူးကို ႀကိဳတင္ေဟာေသာ္လည္း အမွတ္ထူး၌ မည္သည္ ႐ူပေဗဒဆိုင္ရာ ဥပေဒသမွ မရွိႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ အမွတ္ထူး၏ အေျခအေနကို လက္ခံရန္ သိပၸံပညာရွင္မ်ားအဖို႔ အခက္အခဲ ျဖစ္လာသည္။ သိပၸံ ပညာရွင္မ်ားကမူ —

… the laws of will have the same in each region. ဟု နားလည္ သတ္မွတ္လိုၾကသည္။ အဓိကေတာ့မူ သဘာ၀ျဖစ္ရပ္ ျဖစ္စဥ္ကို လက္ေတြ႕ၾကည့္႐ႈေလ့လာ စမ္းသပ္မႈ၏ အေျဖမ်ားက  တိုက္ဆိုင္ညိွႏိႈင္းျခင္း ခံရမည္သာ ျဖစ္သည္။

စၾက၀ဠာသည္ ဘာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနရသည္ ဆိုသည္ကို ကၽြႏု္ပ္တို႔ မွန္းဆႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ကြမ္တမ္မကၠင္းနစ္ပညာ ႏွင့္ အေထြေထြႏိႈင္းရ သီအိုရီတို႔ ညိွႏိႈင္းရန္မူ လြန္စြာ အေရးႀကီးေနသည္ဟု ယူဆရေလသည္။ ေလာေလာဆယ္ အေျခအေနမွာမူ ကြမ္တမ္ မကၠင္းနစ္ပညာ၏ အဆိုအမိန္႔ ထုတ္လႊင့္မႈမ်ားသည္ လက္ေတြ႕ဘ၀ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ လြန္စြာ ကုိက္ညီလွ်က္ရွိသည္။ စၾက၀ဠာသည္ သူ႔ဥပေဒသႏွင့္သူ ခိုင္မာစြာ ျဖစ္ေပၚ တည္ရွိလွ်က္ ရွိရာ ဖန္ဆင္းရွင္၏ ေနရာမွာမူ စဥ္းစားဖြယ္ရာ မလိုေတာ့ေခ်။ ထိုသို႔လွ်င္ ေဟာ့ကင္း ယူဆခဲ့ေလသည္။

အိုင္းစတိုင္းသည္ ျပည့္စံုေသာ သီအိုရီတစ္ခုကို သူ႔ဘ၀ေနာက္ပုိင္း၌ ႀကိဳးစားပမ္းစား ရွာေဖြခဲ့ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ခဲ့ေခ်။ ၄င္းကို —

…Einstein spent most of his later years unsuccessfully searching for a unified theory, but the time was not ripe. ဟူ၍ ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့ေလသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ေတာ့မူ — “…our goal is a complete understanding of the events around us, and of our own existence.” ျဖစ္သည္ ဟူ၍ ေဟာ့ကင္းသည္ နိဂံုးခ်ဳပ္ ဆြဲယူခဲ့ေလသည္။ကၽြႏု္ပ္တို႔ ရည္မွန္းခ်က္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ျဖစ္ေနေသာ အရာရာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ေသာ နည္းဥပေဒသမ်ားကို ေတြ႕ရွိရန္ႏွင့္ – ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနရပါသနည္း? ဆိုေသာေမးခြန္းကို ေျဖဆိုရန္ပင္ ျဖစ္သည္ဟု နိဂုံးဆြဲယူခဲ့သည္။

What is the nature of the universe?

စၾက၀ဠာရဲ႕ သဘာ၀ဟာ ဘာလဲ?

Why is it the way it is?

သူဘာျဖစ္လို႔ ဒီလိုျဖစ္ေနတာလဲ?

ဒီေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖဆိုရန္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကိဳးစားၾကသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္မူ သဘာ၀တရားကို သိေလေလ God ၏ ေနရာ ေပ်ာက္ေလေလဟု သေဘာရေလသည္။ သိပၸံပညာရွင္တို႔သည္ သဘာ၀၏ ျဖစ္တတ္ ပ်က္တတ္ပံုမ်ားကို အထူး၀င္စားေလ့လာ၍ အေသးစိတ္လိုက္ၾကရာ မေလ့လာေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ နားလည္ရန္ အခက္အခဲ ရွိႏိုင္ေသာ္လည္း ေယဘုယ်အားျဖင့္ စၾက၀ဠာသည္ စဥး္စားဆင္ျခင္၍ သိႏိုင္ေသာ အရာျဖစ္ေၾကာင္း လူ႔အသိပညာကို အားကိုးျပဳ၍ —

… why it is that we and the universe exit. If we find the answer to that, it would be the ultimate triumph of human reason- for then we would know the mind of God. ဟူ၍ ေဟာ့ကင္းက အခ်ဳပ္ရွင္းျပခဲ့သည္။

ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္(ဒႆန)

M.A, PhD (Philosophy in Religious Sciences) LONDON.

chitngephilo@chitnge.com

ျမန္မာႏိိုင္ငံ

This entry was posted in Buddhism, Frontpage and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *