ပ်ံ႕မႊန္းေမႊးလိႈင္ၾကဴ -33

Share

-33

သစၥာ၀ါဒီ အသွ်င္နႏၵ၀ံသ (မဟာ၀ိဇၨာ)

ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ တရားေတာ္

၀ိပႆနာ နည္းပညာ – အဆက္

သစၥာတရား ရွာေဖြတဲ့ေနရာမွာ ဇြဲေတြ သတၱိေတြ ၀ိရိယေတြ သဒၶါေတြ ပညာေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး လိုအပ္တဲ့ အေၾကာင္းကို ကိုယ္တိုင္က်င့္သံုး ေဆာက္တည္ခဲ့တဲ့၊ ကိုယ္ေတြ႕ ဗဟုသုတႏွင့္ ေရာယွဥ္ၿပီးေတာ့လည္း ေဟာခဲ့ၿပီ။ ဒီေန႔ညေတာ့ သစၥာတရားကို ေတြ႕ရွိျခင္းေခၚတဲ့ တရားေတာ္ျမတ္ကို ေဟာရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ယေန႔ ေရာက္လာၾကတဲ့ ဓမၼေယာဂီ ပရိသတ္တို႔အား `သစၥာတရားကို ေတြ႕ရွိျခင္း´ ေခၚတဲ့ ေခါင္းစဥ္ကို ေလးေလးနက္နက္ သေဘာထားၿပီး ေဟာျပပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ တရားနာ ပရိသတ္ႀကီးဘဲ ဆင္ျခင္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းစာၾကည့္ပါဦး။ မိမိတို႔တေတြဟာ ဟိုး . . . သံသရာ ဘ၀ အဆက္ဆက္က အ၀ိဇၨာ တဏွာရဲ႕ ေက်းကၽြန္ျဖစ္ခ့ဲၾကတယ္။

သူသူကိုယ္ကိုယ္ေပါ့ အ၀ိဇၨာ တဏွာရဲ႕ ေက်းကၽြန္မျဖစ္ဘူးဆိုရင္ ဦးဇင္းတို႔ေတြ အခုအခ်ိန္မွာ ႐ုပ္နာမ္ႀကီး မရဘဲ နိဗၺာန္စံကုန္ၾကေလာက္ၿပီ။ အဲ့ဒီ အတိတ္ အတိတ္ဘ၀ေတြက သစၥာတရားကို ရာႏႈန္းျပည့္ျပည့္ သိျခင္း နားလည္ျခင္း မရွိခဲ့ေလေတာ့ သမုဒယ တဏွာေတြ အေၾကာင္းျပဳမႈေၾကာင့္ ဒီဘ၀ ႐ုပ္နာမ္ျပန္ရတယ္။

သေဗၺညဳတ ေ႐ႊဉာဏ္ေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ေကာင္းစြာေဟာၾကားေတာ္       မူအပ္ေသာ သစၥာတရား ေလးပါးရွိတယ္။ ေလးပါအနက္ ေရွးဦးစြာ ဒုကၡသစၥာ – ဒုကၡဆိုတာက ဆင္းရဲျခင္း၊ သစၥာဆိုတာက အမွန္တရား၊ ဆင္းရဲျခင္း အမွန္ဘဲေပါ့။ ဒီေတာ့ အရွင္ဘုရားေရ တပည့္ေတာ္တို႔ျဖင့္ မဆင္းရဲပါဘူး။ တပည့္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္တာေတြလဲ ရပါတယ္။

ေပ်ာ္လည္း ေပ်ာ္ပါတယ္ဘုရား၊ သုချဖစ္ပါတယ္၊ ခ်မ္းသာပါတယ္ အရွင္ဘုရား။ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ဒုကၡလို႔ တပည့္ေတာ္တို႔ နားလည္ရမတုန္းလို႔ ေမးမွာဘဲ။ ပုထုဇဥ္စ႐ိုက္ အေနနဲ႔ကေတာ့ ကိုယ္လိုခ်င္တာ ေတြ႕ရရင္ ခ်မ္းသာတယ္လို႔ ထင္မွာဘဲ။

အဲ . . . ဒီခ်မ္းသာျခင္းကို အရိယာဉာဏ္မ်က္လံုးႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ၿပီး ၾကည့္ၾကဦးစို႔။ ေအာ္ . . . တကယ္ခ်မ္းသာတယ္ ထင္သလား ဒီခ်မ္းသာတယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ သာမည ခ်မ္းသာျခင္းပါဘဲ။ တကယ္စစ္မွန္တဲ့ ခ်မ္းသာျခင္း မဟုတ္ေသးဘူးတဲ့။ ေလာကႀကီးမွာ ေ႐ႊအစစ္ကို မရခင္ ေ႐ႊအတုကေလးနဲ႔ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္သလိုပါဘဲေပါ့။

ေ႐ႊအစစ္ကို ရတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီ ေ႐ႊအတုႀကီး ဘာလုပ္မွာတုန္း သစၥာတရား တကယ္ေတြ႕ၿပီး သိၿပီး နားလည္ၿပီး သေဘာေပါက္ၿပီး ပိုင္ႏိုင္ၿပီး ၀င္စားၿပီး မ်က္ေမွာက္ျပဳၿပီးဆိုေတာ့ ဒီ ေ၀ဒရိက သုခေခၚတဲ့ စိတ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ခ်မ္းသာျခင္းေတြဟာ သာမည ခ်မ္းသာျခင္းပါ။

ဘာေၾကာင့္တုန္း . . . ဘာေၾကာင့္တုန္းဆိုေတာ့ ဒီစိတ္ကိုက ပ်က္ေနတဲ့အရာမို႔ အဲဒီခ်မ္းသာတဲ့ စိတ္ကေလးကလည္း ပ်က္စီးမွာ၊ ဒီေတာ့ ပ်က္စီးတဲ့စိတ္ရဲ႕ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္မႈနဲ႔ ခံစားရတဲ့ အဲဒီပီတိႏွင့္ ေလာဘသည္ အရိယာ ဉာဏ္မ်က္လံုးႏွင့္ ၾကည့္ေတာ့လည္း ဒုကၡအမွန္ပါဘဲ။ ဒီမွာဘက္ ႐ုပ္နာမ္မွာ ျဖစ္ပ်က္ ေနတဲ့ စိတၱသခၤါရ အားလံုးသည္ ဒုကၡသစၥာဘဲ။ ဘယ္လိုမ်ားပါလိမ့္။

ေအာ္ . . . ႐ုပ္နာမ္ေတြမွာ ျဖစ္ေပၚေနရတဲ့ ႐ုပ္ဓမၼ နာမ္ဓမၼ သဘာ၀ရဲ႕ ျဖစ္ေနရတာကိုက ဒုကၡဘဲ။ ဒီဒုကၡ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ႐ုတ္သိမ္းၿပီး နိဗၺာန္ခ်မ္းသာျမတ္ကို ကိုယ္ပိုင္ ဉာဏ္ႏွင့္ ၀င္စားေတာ့မွ စစ္မွန္တဲ့ ခ်မ္းသာရမည္။

သစၥာဉာဏ္က အဲဒီမွာ ဆိုက္မွာ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ စိတ္၏ ျဖစ္ရပ္ကေလးေတြဟာ ဒုကၡေခၚရတုန္း။ ဘာေၾကာင့္ ဒုကၡေခၚရတုန္းဆိုရင္ ျဖစ္ေပၚလာရတာကိုက ပ်က္စီးျခင္း ေဘးအထပ္ထပ္ကို ဦးတည္လ်က္ႏွင့္ ျဖစ္ေပၚလာရတာမို႔ အစစ္အမွန္ ခ်မ္းသာျခင္းကို ဘယ္လိုမွ ယူလို႔မရဘူး။ စိတ္ဒုကၡကေလးေတြ ငယ္စဥ္ ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀က ျဖတ္သန္းၿပီး ေပ်ာ္႐ႊင္ခဲ့ၾကရ ၾကည္ႏူးခဲ့ၾကရတဲ့ ျဖစ္ရပ္ကေလးေတြ အခုရွိေသး သလားဆိုေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး။

ဒါျဖင့္ အခုဘာရွိသတုန္း၊ အတိတ္က ေပ်ာ္ခဲ့တာေတြကို အခုျပန္လည္ၿပီး ဆင္ျခင္လိုက္တဲ့အခါ အဲဒီ ေပ်ာ္႐ႊင္ျခင္းကို တပ္မက္မိတဲ့ ေလာဘသကၠာယေလးနဲ႔ အဲဒီေပ်ာ္ေနရတဲ့ အျဖစ္ဘ၀ေလးကို တပ္မက္ႏွစ္သက္တဲ့ ရာဂနဲ႔ယွဥ္တဲ့ ဘ၀တဏွာ ရလာတယ္။

ေအာ္ . . . ဒီလိုဆိုေတာ့ ေၾကာက္စရာႀကီးပါလား။ မသိလို႔ ကိုယ္ကေပ်ာ္မိ၊ အဲဒီ ေပ်ာ္႐ႊင္ၾကည္ႏူးမႈ ကေလးကို တပ္မက္ရင္းနဲ႔ ေပ်ာ္ျခင္းကို ႏွစ္သက္ရာက ရာဂျဖစ္ၿပီး အဲဒီ ရာဂမွ ဥပါဒါန္၀င္ကပ္သည္ရွိေသာ္ ေနာက္ထပ္တဖန္ ထပ္မံ၍ ထိုကဲ့သို႔ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည့္ ဘ၀မ်ဳိး လိုလားျခင္းအားျဖင့္ ဘ၀တဏွာ၊ ဘ၀တဏွာျဖစ္ကတည္းက သႆတဒိ႒ိႏွင့္ ယွဥ္သြားၿပီ။ ဒီေတာ့႐ုပ္နာမ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာတာ စိတ္ႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ခ်မ္းသာသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆင္းရဲသည္ျဖစ္ေစ ၎တို႔သည္ ဒုကၡစာရင္းထဲမွာ ၀င္တယ္။

ေအာ္ . . . ဒီေတာ့ ဒုကၡစာရင္း မ၀င္တာ ဘယ္လိုတုန္း။

ဒုကၡစာရင္း မ၀င္တာက အျခားမဟုတ္ဘူးတဲ့၊ အဲဒီ ေပ်ာ္စိတ္ေတြေရာ၊ စိတ္ညစ္စိတ္ေတြေရာ ႐ႈလိုက္လို႔ သတ္လိုက္လို႔ အပ်က္ျမင္ၿပီး မဂၢင္ဉာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္တဲ့ေနာက္မွ ဒီမဂၢင္ဉာဏ္နဲ႔ နိဗၺာန္ကိုထိုးထြင္းၿပီး မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းရဲ႕ ဟုိမွာဘက္တရား ေတြ႕သိျခင္းမွာ ရရွိအပ္တဲ့ ခ်မ္းသာစစ္ကမွ တကယ့္ ခ်မ္းသာစစ္ျဖစ္ တယ္။

ေအာ္ . . . ဒါျဖင့္ အဲသလို ခ်မ္းသာစစ္ကို – အရွင္ဘုရားရယ္ တပည့္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုရမွာတုန္း၊ ဘယ္လိုရမွာတုန္း ဆိုတာေတြ ေဟာခ်င္လို႔ဘဲ ဒီေခါင္းစဥ္ ေပးလိုက္ရၿပီတဲ့၊ `သစၥာတရား ေတြ႕သိျခင္း´ သစၥာတရားကို ေတြ႕သိျခင္းဆိုေတာ့ သစၥာတရားဆိုတာက အမွန္၊ အမွန္တရားေလးပါးအနက္က ႐ုပ္နာမ္ဒုကၡ၊ ဒုကၡကို ဒုကၡရယ္လို႔ျမင္ေတာ့ ဒုကၡကိုသိတဲ့ ဉာဏ္ေပၚတဲ့အခါမွာ ခႏၶာမွာ ဉာဏ္ရွိၿပီး အဲ့ဒီ သစၥာက ဒုကၡသည္ အမွန္ပါဘဲလို႔ သိလိုက္တဲ့အခါမွာ မိမိခႏၶာမွာ ဉာဏ္အစပ်ဳိးတယ္။ ပါဠိလိုေတာ့ `ဒုကၡဉာဏံ ပရိယု႒ာနာဘိ ဘ၀ န၀ေသန သကၠာယဒိ႒ႎ နိေ၀တၱတိ´

ျမန္မာလိုကေတာ့ ငါ့႐ုပ္ေတြ ငါ့နာမ္ေတြ ျမဲတယ္ေဟ့၊ ခိုင္တယ္ေဟ့၊ မာတယ္ေဟ့၊ တင့္တယ္တယ္ေဟ့၊ သာယာတယ္ေဟ့၊ ႏွိပ္စက္စရာ မရွိဘူးေဟ့၊ ေက်နပ္ဘြယ္ရာေကာင္းတယ္ေဟ့၊ ၾကည္ႏူးစရာႀကီးေဟ့၊ ဒီလိုမတြက္ေတာ့ဘဲနဲ႔ ေအာ္ . . . ႐ုပ္နာမ္ႀကီးရထားတာ ဒီ႐ုပ္နာမ္ႀကီးဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ႀကီးရင့္ေနတဲ့၊ အိုမင္းေနတဲ့၊ ရင့္ေရာ္ေနတဲ့၊ ေ႐ြ႕လ်ားေနတဲ့၊ ပ်က္စီးေနတဲ့ ေဘးဆိုးရဲ႕ဒဏ္ကို ခံရတယ္။ ျပဳမူေနတာဘဲ ကံေတြ စိတ္ေတြ ဥတုေတြ အာဟာရေတြရဲ႕ ေက်းကၽြန္ျဖစ္ေနၿပီလို႔ အဲဒီလို ဒုကၡ႐ုပ္နာမ္ကို သေဘာေပါက္လိုက္ရင္ဘဲ အဲဒီပုဂၢိဳလ္သည္ ဒုကၡဉာဏ္ပ်ဳိးလိုက္ၿပီ၊ ဒီေတာ့ ဒုကၡႀကီး ဘာေၾကာင့္ရသတုန္းလို႔ ထပ္မံ၍ စဥ္းစားလိုက္ကာမွ ဒုတိယသစၥာေခၚတဲ့ သမုဒယသစၥာ သေဘာေပါက္မယ္။

သမုဒယသစၥာဆိုတာ ဘယ္လိုတုန္း၊ သမုဒယသစၥာဆိုတာက ဒီ႐ုပ္နာမ္ကို ဆင္းရဲတယ္လို႔ နားမလည္တဲ့အျပင္ ပ်က္သြားတာကိုလည္း သတိမယွဥ္မိေတာ့ ဒီ႐ုပ္နာမ္ကိုဘဲ လိုခ်င္မိလို႔ ဒီ႐ုပ္နာမ္ကိုဘဲ စြဲလန္း တပ္မက္ ကပ္ၿငိၿပီး လိုခ်င္ေနတဲ့ သေဘာေတြျဖစ္လို႔ အဲဒီလိုခ်င္ျခင္းကို အေၾကာင္းခံလိုက္ေတာ့ သမုဒယကို လက္ခံရာက်တယ္။

အဲဒီ သမုဒယကို လက္ခံမိရင္ဘဲ ဒုကၡက ေနာက္ကြယ္ကလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္းသည္ သမုဒယျဖစ္၏။ သမုဒယ အေၾကာင္းခံရင္ ဒုကၡ အက်ဳိးေပးမယ္။

ေအာ္ . . . ဒီေတာ့ အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔က သစၥာတရား ရွာေဖြေနတာ။ ေတြ႕ရွိေအာင္ ရွာေဖြေနတာ။ ဒီသစၥာေတြ႕ေအာင္ ႀကိဳးစားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြမို႔ ဒုကၡႀကီး ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး သစၥာမေတြ႕ရင္ သစၥာေတြ႕ေအာင္ ဒုကၡခ်ဳပ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေတာ့မယ္။

ဒုကၡခ်ဳပ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီဒုကၡခ်ဳပ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ ႀကိဳးစားရမတုန္း။ ဒုကၡခ်ဳပ္ေအာင္ ႀကိဳးစားနည္းက ဒုကၡကို ျဖစ္ေစတဲ့ သမုဒယကို ပယ္ရမယ္။ ေအာ္ . . . ဒီလိုဆိုေတာ့ သမုဒယေတြ ပယ္ခ်င္ပါတယ္ ဘုရား။ သမုဒယကို ဘယ္မွာ ပယ္ရမယ္၊ ဘယ္လို ပယ္ရမတုန္း၊ ေကာင္းၿပီး . . . သမုဒယ ဘယ္မွာ ပယ္ရမလဲဆိုရင္ တျခားမွာ မပယ္ရဘူးတဲ့၊ တရားနာ ပရိသတ္ႀကီး သမုဒယဆိုတာ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ ရွိတယ္။

ကိုယ့္ရင္ထဲက စိတ္ႏွင့္အတူယွဥ္တြဲၿပီး ျဖစ္ေပၚတဲ့ အဲဒီ သမုဒယကို ပယ္ရမယ္တဲ့။ ဒီဒုကၡကို ႏွစ္သက္ေနတဲ့ သမုဒယကို ပယ္ခ်င္ေတာ့ ဒုကၡကို မႏွစ္သက္ဘဲ ဒုကၡကို အပ်က္႐ႈျခင္းသည္ သမုဒယကို ပယ္ရင္းနဲ႔ ဒုကၡကို ခ်ဳပ္ဆံုးေစတယ္ တရားနာပရိသတ္ႀကီး။

ဒီေနရာမွာ နက္နဲသြားၿပီး သမုဒယကို ဘယ္မွာပယ္မွာတုန္း။ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ ပယ္မယ္။ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ ဘယ္လိုပယ္မွာတုန္း။ ဘာေၾကာင့္ သမုဒယပယ္ၿပီးသား ျဖစ္ရသတုန္း၊ ေအာ္ . . . ေစာေစာကေတာ့ ဒုကၡကို ဒုကၡမွန္း မသိဘူး။ ဒုကၡကို ဒုကၡမွန္းမသိလို႔ အဲဒီဒုကၡႀကီးကို လိုခ်င္လို႔ ဒုကၡကိုဘဲ ရင္၀ယ္ပိုက္ခဲ့တယ္။

အခုေတာ့ ဒုကၡကို ဒုကၡမွန္းသိလို႔ ဒုကၡကို မလိုခ်င္လို႔ အဲဒီဒုကၡကို မလိုခ်င္လို႔ ဒုကၡအပ်က္႐ႈရတဲ့ သတၱိဟာ သမုဒယကို ေက်ာခိုင္းလိုက္တာဘဲ။ သမုဒယကို ေက်ာမခိုင္းရင္ သမုဒယက အေၾကာင္းျပဳၿပီးတဲ့ေနာက္ ဒုကၡလာ၊ ဒီဒုကၡကိုဘဲ ဆက္ၿပီး ရင္၀ယ္ပိုက္လိုတဲ့ သေဘာထားေတာ့ ေနာက္ထပ္တဖန္ ဒုကၡလာတာဘဲ။

တနည္းအားျဖင့္ မ်ဳိးေစကေလးတစ္ခုဟာ သစ္ပင္စိုက္လို႔ သစ္ပင္က သစ္သီးသီးၿပီး ဒီသစ္သီးက တဖန္သစ္ပင္ျပန္ျဖစ္ အဲဒီမ်ဳိးေစ့ကတဖန္ ျပန္ျဖစ္တဲ့ ေနာက္သစ္ပင္ေပါက္၊ သစ္ပင္ကတဖန္ သစ္သီးသီး ဒီသစ္သီးက တဖန္ မ်ဳိးေစ့ျပန္ျဖစ္ရင္ ေနာက္ထပ္တဖန္ သစ္သီး သီးစရာေတြ ေပၚေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမ်ဳိးေစ့ကို ဆက္လက္ၿပီး သစ္ပင္မျဖစ္ရေအာင္ မ်ဳိးေစ့က သစ္ပင္ေပါက္စရာ အလားအလာေတြကို ကုန္ဆံုးခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္လို႔ မီးအိုးကင္းေပၚမွာ ထည့္ၿပီး ေလွာ္လိုက္သလိုဘဲ၊ ဒုကၡ႐ုပ္နာမ္ကို ၿငိတြယ္ေနတဲ့ သမုဒယကို ပယ္သတ္ခ်င္ေတာ့ ဒီဒုကၡကို အပ်က္႐ႈလိုက္တာဘဲ။

အရွင္ဘုရား ဘာနဲ႔ အပ်က္႐ႈရမလဲဆိုေတာ့ ေအာ္ . . . ၀ိပႆနာ နည္းပညာ နားလည္ၿပီးသားဘဲ ဒီဒုကၡ႐ုပ္နာမ္ကို ဉာဏ္ပညာနဲ႔ အပ်က္႐ႈလိုက္ေပါ့၊ ဉာဏ္ပညာနဲ႔ ဘယ္လို အပ်က္႐ႈမတုန္း ဆိုေတာ့ ကိုယ့္႐ုပ္ ကိုယ့္နာမ္ ကိုယ္ပိုင္တယ္လို႔ မယူနဲ႔ အတၱ၊ သတၱ၊ စိတၱနဲ႔ မယူဘဲနဲ႔ `ပရေတာ ပႆႏၲိ´ ဒီ႐ုပ္နာမ္ကို သူစိမ္းျပင္ျပင္ မင္းအပ်က္ကြာလို႔ ဉာဏ္နဲ႔႐ႈလိုက္၊ ႐ႈလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ သမုဒယ ပယ္လိုက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ထဲ ဒုကၡႀကီး ပ်က္သြားတယ္။

အဲဒီ ဒုကၡႀကီး ပ်က္သြားေတာ့ လကၡဏာတင္လိုက္ၿပီး . . . ႐ုပ္နာမ္ဒုကၡ၊ မင္းဟာ အပ်က္ႀကီးကြာလို႔ လကၡဏာတင္လိုက္၊ လကၡဏာတင္လိုက္ေတာ့ ဉာဏ္ေအာက္မွာ ဒီဒုကၡက ဉာဏ္ရဲ႕ ႐ႈခ်က္ေအာက္မွာ ဒုကၡသည္ က်စ္လစ္သိပ္သည္းမႈေတြ မရွိေတာ့ဘဲ၊ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပါးလ်ပ္ေလ်ာ့ရဲၿပီး၊ ေလ်ာ့နဲၿပီး၊ ပ်က္ျပယ္ၿပီး၊ ေသးသိမ္ၿပီး၊ ေသးငယ္ၿပီး၊ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေပ်ာက္ကြယ္သြား၊ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့ ဒုကၡရဲ႕ အပ်က္ကို ႐ႈလိုက္တဲ့ဉာဏ္က ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာကို သိတဲ့အခါမွာ ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းတဲ့ သေဘာႀကီးက နိေရာဓသစၥာ၊ ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းတာကို သိေနတဲ့ဉာဏ္က မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ဘဲ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ –

 

This entry was posted in Buddhism and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *