ပ်ံ႕မႊန္းေမႊးလိႈင္ၾကဴ -32

Share

-32

သစၥာ၀ါဒီ အသွ်င္နႏၵ၀ံသ (မဟာ၀ိဇၨာ)

ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ တရားေတာ္

နည္းပညာ -အဆက္

            ၀ိပႆနာ နည္းနိႆယနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ၀ိပႆနာ နည္းပညာကို ေဟာခဲ့ပါတယ္။ ၀ိပႆနာ နည္းပညာဆိုတာကေတာ့ သစၥာတရားကို ရွာေဖြလိုတဲ့ေယာဂီမ်ား ကိုင္တြယ္အသံုးျပဳရမဲ့ လက္နက္ခဲယမ္း မီးေက်ာက္ေတြ၊ လက္နက္ကရိယာ တန္ဆာပလာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သစၥာတရား တည္းဟူေသာ ရတနာပန္းကုန္း ကို ဆြတ္ခ်ဴဘို႔အတြက္ ဒီတံခ်ဴမပါလွ်င္ မရႏိုင္လို႔ ၀ိပႆနာနည္းပညာကို စတင္ၿပီးေတာ့ အဖြင့္အေနႏွင့္ ေဟာခဲ့ပါတယ္။

၀ိပႆနာ နည္းပညာမွာ ၀ိဆိုတာ အထူး၊ ပႆနဆိုတာ ႐ႈသတ္ျခင္း၊ ႐ုပ္နာမ္မွာ အမွန္တရားကို မျမင္ေစႏိုင္တဲ့ ဒီ နိ၀ရဏတရားေတြကို ႐ႈၾကစို႔၊ သတ္ၾကစို႔ဆိုၿပီး ၀ိပႆနာနည္းပညာကို သစၥာတရား ရရာ ရေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းအျဖစ္နဲ႔ ေဟာခဲ့ပါတယ္။

၀ိပႆနာဆိုတာ ႐ႈသတ္ရမွာမို႔ `ဘာနဲ႔´႐ႈရမတုန္း၊ `ဘယ္မွာ´႐ႈရမတုန္း၊ ႐ႈလိုက္ေတာ့ ဘာျဖစ္သြား သတုန္း၊ `ဘာေတြ´႐ႈသတုန္းဆိုတဲ့ ဒီေမးခြန္းေတြရဲ႕ အေျဖကိုလည္း ထိုက္တန္သေလာက္ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဉာဏ္ပညာနဲ႔ ႐ႈၾကစို႔၊ အဇၩတၱ ဘ၀င္မွာ ႐ႈၾကစို႔၊ ႐ုပ္နာမ္ဒုကၡကို ႐ႈၾကစို႔၊ ႐ႈတယ္ဆိုတာ အပ်က္ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ သံုးသပ္ၾကည့္ျခင္း ျဖစ္တယ္။

႐ႈလိုက္တဲ့အတြက္ မိမိဉာဏ္တက္ၿပီးေနာက္ . . . ႐ုပ္နာမ္ကို ဖံုလႊမ္းေနတဲ့ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဥခြံႀကီး ေပါက္ကြဲသြားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာနည္းပညာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ပထမညအေနနဲ႔ ေဟာျပခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယညမွာေတာ့ ၀ိပႆနာနည္းပညာကို က်င့္သံုးေဆာက္တည္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ားအတြက္ ဘာရႏိုင္သတုန္း၊ ဉာဏ္မ်က္လံုးကို ရႏိုင္ပါတယ္။

အရိယာ ဉာဏ္မ်က္လံုးဆိုတာ ႐ိုး႐ိုးမံသစကၡဳလို႔ေခၚတဲ့ ႐ိုး႐ိုးမ်က္လံုးနဲ႔ မတူပါဘူး။ ထြင္းေဖါက္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ႐ိုး႐ိုးမ်က္လံုး မျမင္ႏိုင္တဲ့ အရာေတြကို အရိယာ ဉာဏ္မ်က္လံုးက ျမင္ပါတယ္။ ဥပမာ – ဒုကၡကို ဒုကၡမွန္း ျမင္သာေပတဲ့ အဲဒီဒုကၡရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္း ဇစ္ျမစ္ျဖစ္တဲ့ သမုဒယကို ဒုကၡရဲ႕ ေရွ႕ေျပးအေနနဲ႔ ႐ိုး႐ိုးမ်က္လံုးႏွင့္ မျမင္ႏိုင္တဲ့အခါမွာ ဒီ အရိယာဉာဏ္မ်က္လံုးက ျမင္ႏို္င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရိယာသူေတာ္စင္ ေတြဟာ သမုဒယကို ပယ္ခဲ့ၾကတယ္။

သမုဒယ အေၾကာင္းခံလွ်င္ ဒုကၡအက်ဳိး လာမယ္လို႔ ႀကိဳတင္ၿပီး သိခဲ့ၾကတဲ့အေၾကာင္း ဇတ္လမ္းေကာင္း ေတြနဲ႔အတူ ေရာေထြးယွက္တင္ၿပီးတဲ့ေနာက္လည္း ရွင္းျပခဲ့၊ ေဟာျပခဲ့ၿပီး၊ ဒီလို အရိယာ၏ ဉာဏ္မ်က္လံုးမ်ား ပိုင္ၿပီဆိုမွျဖင့္ အတၱမဖက္ ဓမၼသက္သက္ႏွင့္ ဓမၼဒိ႒ာန္က်တဲ့ ဉာဏ္အေျမာ္အျမင္နဲ႔ယွဥ္တဲ့ ေမတၱာစစ္၊ ေမတၱာမွန္ ဒီေလာကႀကီးကို ပို႔သႏိုင္တယ္။

မိမိအတၱကို ဗဟိုျပဳၿပီး ကိုယ္ေကာင္းဘို႔အတြက္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ တပါးသူေတြကို ေကာင္းစားၾကပါေစ၊ အက်ဳိးရွိၾကပါေစ၊ ခ်မ္းသာျခင္းကို ေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ လာဘ္ေမွ်ာ္ခံစားလိုစိတ္ မရွိဘဲ မိမိကိုယ္ကို အတၱာႏု၀ါဒီ အျဖစ္မွ ပယ္စြန္႔ၿပီးတဲ့ေနာက္ ေမတၱာပို႔သျခင္း အတတ္ပညာနဲ႔ယွဥ္တဲ့ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ျမတ္ေတြ ထားရွိတဲ့ ေမတၱာဟာ အင္မတန္ႀကီးမားပါတယ္။

ထိေရာက္ေလးနက္တဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ ခံယူတတ္ရင္ အက်ဳိးမ်ား၍ အေၾကာင္းေတြကို `ေမတၱာစစ္ ေမတၱာမွန္´ ဆိုတဲ့တရားေတာ္မွာ ထည့္သြင္းေဟာခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို အရိယာ ဉာဏ္မ်က္လံုးရလို႔ ေမတၱာစစ္ ေမတၱာမွန္ ပို႔သႏိုင္တယ္၊ ခံယူႏိုင္တယ္ဆိုရင္ဘဲ သစၥာတရားကို စတင္ရွာေဖြၾကစို႔။ အင္မတန္မွ နက္႐ိႈင္းေသာ တိက်ေသာ သိမ္ေမြ႕ေသာ ႏူးညံ့ေသာ အသိခက္ေသာ ျပတ္သားေသာ ထိုသစၥာတရားကို ႀကိဳးစားရွာေဖြၾကစို႔။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ –

 

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to ပ်ံ႕မႊန္းေမႊးလိႈင္ၾကဴ -32

  1. ေမာင္ယဥ္ထက္ says:

    ဆရာခင္ဗ်ား –
    ေလာကႀကီးမွာ ႐ႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိး႐ွိရာ ကၽြန္ေတာ္၏႐ႈေထာင့္ကို တင္ျပၾကည့္ခ်င္ပါသည္။

    ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္ေရးသည္ကို ဖတ္ရေသာအခါ သူက တစ္စံုတစ္ခုေတာ့ သိေနတဲ့ပံုစံ မ်ဳိးလို႔ နားလည္မိသည္။ ထိုတစ္စံုတစ္ခုကိုသိျခင္းသည္ မွန္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ႏွင့္ မွားခဲ့သည္ရွိေသာ္ ယင္းကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ ရွိခ်င္မွရွိမွာပါ။ (ကၽြန္ေတာ္က အျပင္လူေလာက္ပါ)

    ဒါေပမယ့္ မွန္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ ဘယ္လိုလည္း – မွားခဲ့သည္ရွိေသာ္ ဘယ္လိုလည္း ဆိုသည္ကိုေတာ့ အနည္းငယ္ စိတ္၀င္စားမိသည္။ မွန္လွ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးအတြက္ သတင္းေကာင္းတစ္ခု ရသကဲ့သို႔ ခန္႔မွန္းႏုိင္ပါသည္။ သူက နိဗၺာန္ကိုျမင္သည္ဟု ေျပာသည္ကိုး။

    နိဗၺာန္ကိုျမင္သည္ဟုေျပာျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္နားမွာေတာ့ စိမ္းေနေသးသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤကဲ့သို႔ေသာ ေျပာျခင္းမ်ဳိးကိုမူ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ၾကားမိသည္ဟု မမွတ္မိပါ။ ဦးခ်စ္ငယ္ ဟုတ္ပါလိမ့္မည္၊ မဟုတ္ခ်င္လည္း မဟုတ္ပဲ ရွိပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိသည္ထဲမွာ ဟုတ္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ႏွင့္ မဟုတ္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ မ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။

    ဟုတ္ခဲ့သည္ရွိရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ လြယ္သလို နိဗၺာန္မွာ သူေျပာတဲ့ဂုဏ္ရည္မ်ား အနည္းႏွင့္ အမ်ားဆိုသလို ရွိေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘာသာေရးသမား အထူးျပဳ ေလ့လာသူမဟုတ္၍ တိတိက်က်ေတာ့ မဆိုႏုိင္ပါ။ သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္္ရွိျခင္းကိုမူ မွန္းဆ၍ လက္ခံလိုေသာ ဗုဒၶဘာသာတစ္ဦးေတာ့ ျဖစ္ပါသည္။

    ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္ေျပာပံုက ရွင္းေတာ့ရွင္းသည္။ နိဗၺာန္က ဒါေတြ ဒါေတြ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ အမွန္တကယ္ တည္ရွိေသာ သဘာ၀တစ္ခု၌ ဂုဏ္ရည္မ်ားေတာ့ ရွိရေပလိမ့္မည္။ တစ္စံုတစ္ခုရွိသည္ဆိုရင္ ထိုတစ္စံုတစ္ခု၏ အရည္အေသြးမ်ား ရွိၾကေပလိမ့္မည္။ ယခုအခါ အရည္အေသြမ်ားကို ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္က တင္ျပသည္။ အခ်ဳိ႕လည္း သူစိတ္ကူးဟု ခန္႔မွန္းမိသည္၊ အခ်ဳိ႕လည္း သူလည္း စာအနည္းငယ္ ဖတ္႐ႈထားမည္ျဖစ္ရာ စာထဲကေတြ႕သည္မ်ား ေျပာသည္လည္း ျဖစ္ခ်င္က ျဖစ္ႏုိင္သည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ စကားလံုးမ်ားမွာမူ စာထဲကစကားလံုးမ်ား ပါသည္ကို အနည္းငယ္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္မိသည္။

    ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္ေျပာေသာနိဗၺာန္သည္ တကယ္သူေတြ႕ၿပီဆိုပါစို႔ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတင္းေတာ့ ရသည္။
    ၁) နိဗၺာန္ႀကီးက တကယ္ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ဖူးသူ ရွိသြားမည္။
    ၂) ေတြ႕ဖူးသူသည္ မည္သို႔ေသာဂုဏ္ရည္မ်ား ရွိသည္ ဟု တဖြဖြ ေျပာေနသည္။
    (မိမိ၏ေကာက္ခ်က္-ဘာျဖစ္လို႔ နိဗၺာန္ရွိေၾကာင္း တဖြဖြြ ေျပာေနရသနည္း ဟူမူ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဥာဏ္မမွီပါ။)

    သို႔ေသာ္ အသစ္အဆန္းသိရ၍ စိတ္ေတာ့၀င္စားသည္၊ သိပၸံသည္ပင္လွ်င္ တျဖည္းျဖည္း နက္႐ႈိင္းလာသည္ျဖစ္ရာ ဗုဒၶဘာသာက်င့္သူ တစ္ဦးအေနႏွင့္ တျဖည္းျဖည္း နက္႐ႈိင္းေသာ အသိ မရွိဟုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ဘက္က မဆိုလိုပါ။ သို႔ေသာ္ ရွိသည္ဟုလည္း ဆိုလိုရမွာ ကၽြန္ေတာ့၌ ထိုမွ်တုိင္းတာႏုိင္ရန္ အသိပညာရွိသည္ဟု ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ မသတ္မွတ္မိပါ။

    ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္၀င္စားမႈေတာ့ရွိသည္။ အဟုတ္ရွိလွ်င္လည္း ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည္ဟုေတာ့ စိတ္၀င္စားမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္ကို မနာလို၀န္တိုေတာ့ မျဖစ္မိပါ။ သို႔ေသာ္ ယံုရခက္ခက္ပဲ ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္ေရ .. .. ဟု ဆိုရမည္ကဲ့သို႔ ရွိပါသည္။

    ဤသို႔ဆိုျခင္းသည္ အဆင့္အတန္း မရွိပင္ မရွိျငားေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္၏ မွန္ကန္ေသာ အရည္အခ်င္းမွ ေထာက္ျပေသာ အကြက္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားသူငါ မေျပာပဲ ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္ ေျပာသျဖင့္ ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္သည္ ထူးသည္ဟုေတာ့ ခံစားမိသည္။ သို႔ေသာ္ ေလာကႀကီး၌ ထူးေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားလည္း ႀကံဳေတြ႕ေလ့ရွိရာ အလြယ္တကူေတာ့ ကန္႔ကြက္ဖို႔ရာ ကၽြန္ေတာ္ အခြင့္အေရး မဟုတ္ဘူးဟု နားလည္မိသည္။ သို႔ေသာ္ ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္ ဘာျဖစ္လို႔ တဖြဖြ ေျပာေနရပါသနည္း။ ဤကိစၥလည္း ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဥာဏ္မွီသမွ် စဥ္းစားၾကည့္ေနမိသည္။

    သူသည္ တကယ္ေတြ႕၍ ၀မ္းပန္းတသာ ေျပာေနျခင္းေလာ၊ သူေပၚျပဴလာ ျဖစ္ခ်င္လို႔မ်ားလား ဟုေတာ့ စဥ္းေတာ့ စဥ္းစားမိသည္။ သို႔ေသာ္ ေပၚျပဴလာသက္သက္ ျဖစ္တယ္ဟု စြပ္စြဲရရန္ ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္သည္ တစ္ခ်ဳိ႕ကိစၥ၌ ေပၚျပဴလာျဖစ္ျခင္းကို မရည္ၫႊန္းပါဟူေသာ ေလသံမ်ား ပစ္ေလ့ရွိရာ သူပစ္ေသာေလသံကို ဆန္႔က်င္၍ေတာ့ ေကာက္ခ်က္မေပးလိုေပ။
    သို႔ေသာ္ သာသနာမွာ ထူးဆန္းေနသည္ကေတာ့ ေသျခာသလိုလို ျဖစ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္ကမူ သူ တကယ္ျမင္ပါေစလို႔သာ ဆုေတာင္းရမလို ျဖစ္ေနသည္။

    ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ညံ့ပါသည္။ သူ႔ကို မွန္ေၾကာင္း မွားေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ခြင့္ မရွိပါ။ သို႔ေသာ္ သတင္းထူး ၊ သတင္းဦးေလးေတြ ရတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ အခု ဆက္လက္ေလ့လာ ၾကည့္ေနေၾကာင္းေတာ့ ခံစား တင္ျပပါသည္။
    ေမာင္ယဥ္ထက္

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *