ပ်ံ႕မႊန္းေမႊးလိႈင္ၾကဴ -20

Share

 

ဇြဲ လံု႔လ

            မည္သည့္အမႈကိစၥကို ေဆာင္႐ြက္ရသည္ျဖစ္ေစ၊ ဇြဲလံု႔လသည္ အေရးႀကီးလွသည္သာျဖစ္သည္။ အလုပ္တစ္ခုမွာ အက်ဳိးရွိမည္ ေသခ်ာပါက ဟုတ္မွန္ရာလည္း ျဖစ္ေနလွ်င္ ဇြဲရွိရွိႏွင့္ ႀကိဳးစားထိုက္သည္သာ ျဖစ္သည္။ ဇြဲသည္ လုပ္ငန္းၿပီးစီးသည္အထိ တြန္းပို႔ေပးေနရမည္။ တခ်ိန္ထက္ တခ်ိန္ လုပ္ငန္းၿပီးစီးဘို႔အတြက္ ပိုမိုနီးစပ္ေစရမည္။ ႀကီးက်ယ္ေသာ လုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္က ႐ုတ္တရက္ ခ်က္ျခင္းေတာ့ ကိစၥ ၿပီးမသြားႏိုင္ေခ်။ ထိုအခါ ဇြဲ လံု႔လ ဥႆဟသည္ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ႀကီးက်ယ္မြန္ျမတ္သည္ႏွင့္အမွ် အထူးလိုအပ္ေန ေတာ့သည္သာ ျဖစ္သည္။ ဇြဲသည္ လုပ္ငန္းၿပီးစီးေစျခင္းအတြက္ ေမာင္းႏွင္အင္အားျဖစ္သည္။ တာ၀န္ႀကီးမား သည္ႏွင့္ အမွ် လုပ္ငန္းေဆာင္တာ အခ်ိန္ၾကာသျဖင့္ ၾကားကာလ၀ယ္ အေႏွာက္အယွက္မ်ား ၀င္ေရာက္လာတတ္ သည္။ အေႏွာက္အယွက္မ်ားသည္ ရန္ဖန္ရန္ခါ အေႏွာက္အယွက္ မဟုတ္ေလသကဲ့သို႔ ၀င္ေရာက္လာတတ္ သည္။ အတြင္း၀င္၍ ပူးသတ္တတ္သည္။ နႏၵီရာဂ ႏွစ္သက္ စြဲမက္ေနတတ္သည္။ အထူး သတိျပဳပါ။

အေၾကာင္းျပခ်က္ ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ၀င္ေရာက္လာတတ္သည္။ အေႏွာက္အယွက္ မ်ဳိးစံုရွိရာ တခါတခါ အတြင္းဆင္ေျခေပး အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္၍ တခါတခါ ျပင္ပမွ လာသည္။ အတြင္းျဖစ္ေစ၊ အျပင္ျဖစ္ေစ၊ မိမိလုပ္ငန္း ၿပီးစီးလိုသူသည္ လုပ္ငန္းၿပီးစီးဘို႔ကိုသာ ဦးတည္ရည္မွန္းေနရမည္။ အေႏွာက္အယွက္ ကို အေၾကာင္းမျပဳအပ္ေပ။ အေႏွာက္အယွက္ကို ဇြဲလံု႔လႏွင့္ ၿဖိဳဖ်က္ပါ။ ဖင့္ေႏွးမႈကိုလည္း ဇြဲလံု႔လႏွင့္ ၿဖိဳဖ်က္ပါ။ စိတ္အားငယ္မႈကိုလည္း ဇြဲလံု႔လႏွင့္ ၿဖိဳဖ်က္ပါ။ လုပ္ငန္းၿပီးစီးဘို႔ကိုသာ အားျပဳေနရမည္။ တခ်ိန္ထက္ တခ်ိန္ လုပ္ငန္းၿပီးစီးဘို႔ အာ႐ုံျပဳလ်က္ လုပ္ခ်က္တြင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေနရမည္။ ေလာကီအက်ဳိး ေက်းဇူးမ်ား ရယူလိုလွ်င္ ဇြဲလံု႔လ အရင္းတည္ရေလသည္။ သံသရာ တဘက္ကမ္း နိဗၺာန္နန္းသို႔ စံျမန္းေရး ကိစၥတြင္ ဇြဲလံု႔လ အဆမတန္ ထားႏိုင္မွ တန္ကာက်ပါလိမ့္မည္။ ရရွိမည့္ အက်ဳိးေက်းဇူး ႀကီးမားသည္ႏွင့္အမွ် ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ လံု႔လစိုက္မႈမ်ား ပိုမိုႀကီးမားရသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

ခႏၶာ၀န္

            ခႏၶာကိုယ္ႀကီးသည္ ၀န္ထုပ္ ၀န္ပိုးႀကီးပါဟု ဆိုလွ်င္ ယံုၾကည္ႏိုင္ရန္ လြယ္ကူလိမ့္မည္ မဟုတ္ေခ်။ သို႔ေသာ္ ၀န္ထုပ္ ၀န္ပိုးႀကီး ျဖစ္ေနသည္မွာေတာ့ ေသခ်ာလွေပသည္။ ခႏၶာ၀န္ႀကီးမွာ အမွန္တကယ္ ၀န္ေလးဘြယ္ရာႀကီး ျဖစ္ေပသည္။ ခႏၶာသည္ ႐ုပ္နာမ္ေၾကာင့္ ၀န္ေလးရျခင္းျဖစ္သည္။ ႐ုပ္သည္ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး မညီမွ်မႈေၾကာင့္ ေဖာက္ျပန္တတ္သည္။ ႏွိပ္စက္တတ္သည္။ ျပဳျပင္စီရင္ခံရသည္။ မိမိ၏ ပကတိ အရွိသေဘာမွ ေ႐ြ႕ေလ်ာေသြဖီတတ္သည္။ ႐ုပ္ဓာတ္သည္ ႏွိပ္စက္တတ္သည္ျဖစ္၍ ၀န္ေလးေသာ အခ်င္းအရာ မွ်သာ ပါတကား။ ေႃမြႀကီးေလးေကာင္ပမာ အႏၲရာယ္ေပးစြမ္းေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး အစုသာပါတကား။

နာမ္ဓာတ္ဟူသည္မွာ ႀကိဳက္တာေတြ႕ေတာ့ ေက်နပ္လ်က္ ေလာဘ သကၠာယ တိုးတက္ကာ ဒုကၡမ်ားရသည္။ မႀကိဳက္တာေတြ႕လွ်င္ မေက်မနပ္ႏွင့္ ေဒါသျဖစ္ကာ စိတ္ဆင္းရဲရသည္။ စိတ္သည္ ေလာဘဘက္သို႔၎၊ ေဒါသဘက္သို႔၎၊ လိုက္ပါေနရာ စိတ္ျဖစ္ေနရသမွ် ကာလပတ္လံုး ဒုကၡ၀န္ထုပ္ႀကီး ထမ္းေဆာင္ေနရသကဲ့သို႔ ရွိသည္။ ေလာဘလဲမျဖစ္၊ ေဒါသလဲမျဖစ္ဘဲ ေတြေ၀မိန္းေမာ အ၀ိဇၨာေဇာ ကပ္ေနသည္လည္း ရွိေနေသး၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္သည္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ေလးလံလွပါသည္ဟု ဖြင့္ဆိုရျခင္းျဖစ္သည္။ ႐ုပ္နာမ္သည္ ၀န္ေလးသည္ဟုဆိုလွ်င္ ရဟႏၲာမ်ား ၀န္ေလးေတာ္မူၾကပါသလားဟု ေမးဘြယ္ရာရွိသည္။ အေျဖမွာ ရဟႏၲာမ်ားသည္ မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ႏွင့္ နိဗၺာန္သို႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳေနၾကသျဖင့္ ၀န္ေလးမႈဒဏ္မွ သက္သာေတာ္မူၾကသည္။ မလႊဲမကင္းသာမွသာလွ်င္ ႐ုပ္နာမ္၀န္ေလးမႈႀကီးကို သည္းခံလ်က္ အခြင့္ရတိုင္း နိဗၺာန္သို႔သာ ဉာဏ္အရာျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳေနၾကသည္။ ႐ုပ္နာမ္သည္ ဒုကၡသာျဖစ္ရာ ဒုကၡမွန္းသိလ်က္ လက္ခံထမ္းေဆာင္ရသူ ပုဂၢဳိလ္မ်ားအတြက္ ၀န္မေလးဘဲ ရွိၾကပါမည္ေလာ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္တစ္ပါး ရဟႏၲာ ဟုတ္ မဟုတ္ သိလိုက ထိုကိုယ္ေတာ္သည္ ႐ုပ္နာမ္ ဒုကၡေတြကို ဒုကၡမွန္းမသိ ပီတိေလာဘျဖင့္ ေလာကီ သာယာမႈမ်ားကို ၀င္စားေနသည္၊ မေနသည္ (သို႔မဟုတ္) ေဒါသျဖင့္ ေလာကႀကီးကို မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနသည္၊ မေနသည္ (သို႔မဟုတ္) သတၱ၀ါမ်ားကို တကယ္ ေမတၱာထား၍ မိမိခ်မ္းသာသလို ခ်မ္းသာပါေစဟူေသာ ေမတၱာေစတနာႏွင့္ တရားျဖန္႔ျဖဴးေနသည္၊ မေနသည္ကို အကဲျဖတ္ႏိုင္ေလာက္ၾကေပသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ႐ုပ္နာမ္သည္ အလြတ္ေပးထား၍ မရႏိုင္ေအာင္ ၀န္ေလးဘြယ္ရာ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးႀကီးသဖြယ္ ျဖစ္ေနေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္ကို ၀ဋ္ဒုကၡႀကီးဟု သူေတာ္စင္မ်ား သတ္မွတ္နားလည္ ခံယူထားၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ၏ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတို႔တြင္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ မရွိေတာ့ျခင္းသည္ အဓိက အပိုင္းမွာ ပါ၀င္ေနေလသည္။ ထူးျခားသည္မွာ နိဗၺာန္ကို မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ ျဖင့္သာ သိရွိ၀င္စား နားလည္ဆင္ျခင္ကာ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။

 

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္

Admin (www.chitnge.com)

 

 

 

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *