ဉာဏ္ပန္းေမႊးလိႈင္ၾကဴ – 8

Share

အခန္း (၂)

ဆရာျမတ္၏ အဆံုးအမမ်ား

(ဂ) ေသျခင္း၏ ဆိုး၀ါးပံု

            ႐ုပ္နာမ္သည္ ငါမဟုတ္ေခ်၊ သံသရာ၌ မရွိေသာငါကို အရွိလုပ္ခဲ့သျဖင့္ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ႐ုပ္နာမ္ကို ငါထင္ေနသျဖင့္ ထို႐ုပ္နာမ္အေပၚ သမုဒယၿငိတြယ္ ရျခင္းျဖစ္သည္။ ႐ုပ္နာမ္ရရွိခဲ့ရျခင္းသည္ပင္လွ်င္ အတိတ္ဘ၀ ဘ၀မ်ားက အေယာနိေသာ မနသီကာယေခၚ ႏွလံုးသြင္းမွားျခင္း၏ ဒဏ္ခ်က္ျဖင့္ ကိေလသာ၀ဋ္၊ ကမၼ၀ဋ္၊ ၀ိပါက၀ဋ္မ်ားကို ခံစားလွ်က္ ႐ုပ္နာမ္ဒုကၡ ရေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။

            ကိေလသာ မကုန္ခမ္းေသးေသာ ႐ုပ္နာမ္တစ္ခုသည္ ကိေလသာ ခံစား စံစားလိုေသာ ၀ဋ္ရွိေနသည္။ ထို၀ဋ္ကိုခံရန္ သူသည္ အသက္ရွင္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။ ဤ၀ဋ္ကို ခံရျခင္းေၾကာင့္ သူသည္ အနာဂတ္ကာလတြင္ ျဖစ္ေပၚလတံ့ေသာ ဒုကၡဆင့္ပြားမ်ဳိးစံု၊ အကုသိုလ္မ်ဳိးစံု၊ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈ မ်ဳိးစံုတို႔ကို ထပ္မံခံစားရျပန္သည္။ ဤနည္းျဖင့္သူသည္ ၀ဋ္ဒုကၡနယ္ပယ္မွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေတာ့။ ထို၀ဋ္မ်ားႏွင့္ယွဥ္တြဲေနေသာ ႐ုပ္နာမ္သည္ အနိစၥခႏၶာ အပ်က္ခႏၶာျဖစ္ရာ အခ်ိန္က်ေရာက္လာေသာအခါ မေရွာင္မလြဲသာဘဲ မရဏေသပြဲသို႔ သဲကမ္းေရေ၀့ ေတြ႕ရေတာ့သည္။ ထိုအခါ ခႏၶာကိုယ္ဓာတ္ေလးပါး အစုအေ၀းႀကီး၏ ေဖာက္ျပန္မႈ ႏွိပ္စက္မႈဒဏ္ကို အလူးအလဲခံရသည္။ ဤသို႔ ရက္စက္ျပင္းထန္လွေသာ ေ၀ဒနာ၏ဒဏ္ကို မခံမရပ္ႏိုင္သျဖင့္ ေဒါသျဖစ္ရေသာ အခါ ေဒါသျဖင့္ ဘ၀ကူးရျခင္း၊ ေ၀ဒနာျပင္းထန္လြန္းသျဖင့္ ခံႏိုင္ရည္မရွိကာ သတိေမ့ေျမာလွ်က္ ေမာဟ ဖံုးလႊမ္းခံရလွ်င္ ေမာဟျဖင့္ ဘ၀ကူးရျခင္း၊ စေသာ အကုသိုလ္စ႐ုိက္မ်ားႏွင့္ယွဥ္၍ ခႏၶာစြန္႔ရလွ်င္ ေကာင္းရာမြန္ရာဘ၀ တို႔ကို မည္ကဲ့သို႔ေသာ နည္းႏွင့္မွ် ေရာက္ႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ အ၀ိဇၨာ၊ ၊ အကုသိုလ္မ်ား လိမ္းက်ံလွ်က္ႏွင့္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ စြန္႔ရေသာ ေသျခင္းတရားကို မေသခင္က ႀကိဳတင္ေျမာ္ျမင္ကာ ပယ္သတ္စြန္႔ျဖတ္စရာရွိေသာ အမႈကိစၥတို႔ကို မဖင့္ေလး မေႏွးေကြးေစဘဲ အေဆာတလွ်င္ လုပ္ေဆာင္အပ္သည္သာ ျဖစ္သည္။

 

(ဃ) ေလာကဓံ လိႈင္းဂယက္မ်ား

            ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ အေကာင္းကို အေကာင္းမွန္းမသိ၊ မေကာင္းသည္ကို မေကာင္းသည္မွန္းမသိ၊ ေကာင္းသည္ကို မေကာင္းဟုမွတ္ထင္သည္၊ မေကာင္းသည္ကို အေကာင္းဟု မွတ္ထင္တတ္သည္။ ပုထုဇဥ္ စ႐ုိက္သည္ မေကာင္းသည္ကို အေကာင္းဟု ထင္မွတ္မွားေအာင္ ေခ်ာ့ေမာ့လွည့္စားေသာ တဏွာ သမုဒယကို သေဘာႀကိဳက္ ႏွစ္ခ်ဳိက္လက္ခံကာ ရင္၀ယ္ပိုက္လိုသည္။ အမွားအမွန္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျဖတ္ႏိုင္ေသာ ဉာဏ္ရည္ကို အေၾကာင္းမျပဳ၊ တဏွာ အေခ်ာ့အေမာ့ လွည့္ျဖားမႈ သမုဒယကိုသာ အေၾကာင္းျပဳသည္။        ဤအခ်ာ့အေမာ့သည္ ငါတည္းဟူေသာ မာန္မာန၏ လိုဘကိုလည္း ျဖည့္စြမ္းႏိုင္သည္ျဖစ္ရာ အဆိပ္ေဆးခါးကို သၾကားလႊမ္းျခဳံ၍ စားၿမဳိရသကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။

            ဤေနရာ၌ အဆိပ္ကို အဆိပ္ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာေျပာေသာ္လည္း ခ်ဳိေသာအရသာ ရွိသည္ဟု ျငင္းဆိုၾကမည္သာျဖစ္သည္။ အေပၚယံခ်ဳိေသာ အရသာမွ်ေလာက္သာ တပ္မက္၍ အဆိပ္မွ ျပင္းထန္စြာ ႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္မည့္ ေဘးဒုကၡ အႏၲရာယ္ကို မျမင္ၾကရွာေသးေသာ ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ ဟုတ္မွန္ရာကို ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ေျပာေသာပုဂၢဳိလ္အား နာခံလိုက္နာရန္ေ၀းစြ၊ ကလန္ကဆန္ျငင္းဆန္ျပဳလွ်က္ အခ်ဳိ႕သည္ အခြင့္အခါသင့္ေသာ အေျခအေနတို႔၌ အႏၲရာယ္ ရန္သတၱ႐ုျပဳဘို႔ပင္ ႀကိဳးစားၾကေပဦးမည္။ အမွန္ျမင္သူႏွင့္ မျမင္သူတို႔ပင္ ေလာကဓံေရလိႈင္း႐ိုက္ခတ္ျခင္း ခံရေပေသးရာ၊ အမွန္ကိုမျမင္သူ အခ်င္းခ်င္းမူ အထူးဆိုဘြယ္ရာမရွိ၊ အဆိပ္သီးမ်ားကို အလုအယက္ သူ႕ထက္ငါ အၿပိဳင္အဆိုင္သေဘာႏွင့္ စားသံုး၀ါးမ်ဳိရန္ ႀကိဳးစားရင္း ပိုးဖလံမ်ဳိးကဲ့သို႔ ကိုယ္က်ဳိးနည္းရေသာ အျဖစ္ဆိုးႏွင့္ ဘ၀ခႏၶာ ဇတ္သိမ္းရတတ္သည္သာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာရွိသ၍ ေလာကဓံေတြ႕ရမည့္ အျဖစ္ဆိုးကို တရားသံေ၀ဂယူလွ်က္ ႐ုပ္နာမ္ဒုကၡ ခ်ဳပ္ဆံုးရာ ျမတ္နိဗၺာန္သို႔ အလွ်င္အျမန္ မ်က္ေမွာက္ျပဳေစႏိုင္ေရးအတြက္ အထူးလံု႔လဥႆဟ ျပဳရသည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း။

 

(င) တရားရွင္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနသူတို႔၏အျမင္

            တရားရွင္ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားေနေသာ ပုဂၢဳိ္လ္မ်ားသည္ မိမိတို႔ အဇၩတၱ ႐ုပ္နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တဏွာ သမုဒယမ်ားကို အထိုက္အေလ်ာက္ ပယ္စြန္႔ထားၾကၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုပုဂၢဳိလ္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ႐ုပ္နာမ္တို႔ကို ႐ႈသတ္ပိုင္းျဖတ္ကာ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ျမင္ေတြ႕သိရွိႏိုင္ေစေရးအတြက္ က်င့္ၾကံႀကိဳးစား အားထုတ္ေနရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တပါးသူတို႔၏ ႐ုပ္နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သေဘာသဘာ၀မ်ားကိုလည္းအလားတူပင္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ယထာဘူတက်က် ရိပ္စားနားလည္ထားၾကေပသည္။

            ယင္းပုဂၢဳိလ္တို႔သည္ လူအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔၏ စ႐ုိက္လကၡဏာ အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို အမွတ္အသားျပဳကာ `ဤသူသည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ ေပတကား၊ ထိုသူသည္ ထိုသို႔ သေဘာရွိေပတကား´ ဟုေၾကာင္းက်ဳိးတြက္ဆ ဆင္ျခင္ကာသေဘာေပါက္ ေရလည္မႈရွိၾကသည္။ ထိုပုဂၢဳိလ္တို႔သည္ လူသာမန္တို႔၏ မ်က္စိလည္ လမ္းမွားမႈ မ်ားကို ပညာဉာဏ္ျဖင့္ သိျမင္နားလည္ကာ ဦးတည္ခ်က္ ကင္းမဲ့ေနၾကေသာ လူသာမန္တို႔၏ အျဖစ္ကို ရံခါ သံေ၀ဂ ယူျခင္းျဖင့္၎၊ ရံခါ ဂ႐ုဏာသက္ျခင္းျဖင့္၎၊ ရံခါ မ်က္စိလည္ျခင္းကင္း၍ စစ္မွန္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္သို႔ ဦးတည္ ခ်ီတက္ႏိုင္ပါေစဟူ၍၎ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မိၾကေပသည္။

            ေလာကႀကီး၌ မလိုလားအပ္ေသာ အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္ ဒုကၡျဖစ္ေစေသာ မ်က္စိလည္မႈမ်ဳိးမွ အၿပီးအပိုင္ ေဆာလွ်င္စြာ ႐ုပ္နာမ္ရွိသူတိုင္း ထြက္ေျမာက္လိုေသာ ဆႏၵရွိသင့္ၾကေပသည္။ တရားရွင္ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားေနသူတို႔မွာ ရင္တြင္းၿငိမ္းေအးမႈသေဘာကို လက္ေတြ႕ ခံစား စံစားၾကလွ်က္ နားလည္ျခင္းႏွင့္ ခ်မ္းသာျခင္းကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိရွိခံစားႏိုင္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္မွ မိမိတို႔တြင္ ႄကြင္းက်န္ ကပ္ၿငိေနေသးေသာ အညစ္အၾကး အလႊာႏု အလႊာပါးမ်ားကို  လံုး၀စင္ၾကယ္သည္အထိ ျပည့္စံုၿပီးေျမာက္ေစရန္ ႀကိဳးစားေဆးေၾကာ ႐ႈသတ္ေနၾကသည္သာျဖစ္သည္။

            ထို႔ထက္ပို၍ ဆိုရသည္ရွိေသာ္ တရားရွင္တို႔သည္ ပုထုဇဥ္မ်က္ကန္းမ်ားအား အဘယ္ကဲ့သို႔ေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ႐ူးမိုက္ေနရျခင္းသေဘာကို သိနားလည္သကဲ့သို႔ ျပည့္စံုေသာ ပုဂၢဳိလ္တို႔သည္လည္း အဘယ္ကဲ့သို႔ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ သံသရာ၀ဲၾသဃမွ အၿပီးအပိုင္ ျဖတ္ကူးေက်ာ္လႊား ေအာင္ျမင္ႏိုင္ ေၾကာင္းတို႔ကို သေဘာေပါက္ နားလည္ၾကသည္သာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း တရားရွင္ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားရေသာအေရးသည္ အားလံုးေသာအေရးထက္ ပိုမို အေလးအျမတ္ ျပဳထုိက္သည္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

 

(စ) အေသ စိတ္ခ်ရသူႏွင့္ စိတ္မခ်ရသူ

ဤလာက၌ အေသစိတ္ခ်ရသူႏွင့္ အေသစိတ္မခ်ရသူ ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ရွိသည္။ အေသ စိတ္မခ်ရသူသည္ မိမိတို႔ အတြင္း အဇၩတၱ သႏၲာန္၌ ကိမ္းေအာင္းေနေသာ အကုသိုလ္ အညစ္အေၾကးမ်ားေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ရင္မဆိုင္ႏိုင္။ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ထူေျပာသူျဖစ္၍ ေသရမည္ကို (သို႔မဟုတ္) အမွန္တကယ္ ရင္ဆိုင္ရမည္ျဖစ္ေသာ ေသျခင္းတရားကို လြန္သြာမွ ေၾကာက္လန္႔လွ်က္၊ သစၥာတရား မတည္ရွိခဲ့မႈ၏ အက်ဳိးအာနိသင္ အျဖစ္ျဖင့္ တစ္စံုတစ္ခုျဖစ္မွာကို ပူေလာင္လွေသာ စိုးရိမ္လွေသာ ဗ်ာပါဒမီး ေတာက္ေလာင္ ႏွိပ္စက္လာသည္ကို ခံစားရသည္။ ၎တို႔သည္ အသက္ထင္ရွားရွိစဥ္က ပစၥကၡဘ၀၌ ခ်မ္းသာ႐ုံေလးမွ်ကိုသာ ငဲ့လွ်က္ အကုသိုလ္ ဒုစ႐ုိက္မ်ားကို တက္သထက္ တက္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ အတြင္းအဇၩတၱ သႏၲာန္၌လည္း အ၀ိဇၨာ တဏွာ အညစ္အေၾကးမ်ား ကိန္းေအာင္းမႈ ဒဏ္ခ်က္ေၾကာင့္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ဘာမွမသိ၊ ထိုမသိျခင္း၏ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားသည္ ေသခါနီးလွ်င္ ပို၍ဆိုးသည္။ ထိုအခါ ျပင္ဆင္ရန္လည္း အခ်ိန္မရေတာ့ လြန္စြာမွ ေနာက္က်သြားလွ်က္ ဘာမွ မတတ္သာေတာ့ေသာ အေျခအေနကို ရင္ဆိုင္ရသည္။

အေသစိတ္ခ်ရသူတို႔မွာ အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာထုကုန္ကာ လုပ္စရာကိစၥမ်ားလည္း အၿပီးအျပတ္လုပ္ေဆာင္ ၿပီးၿပီျဖစ္၍ ေသေပ်ာ္လွ်က္ရွိသည္။ အျခားတဘက္မွလည္း ဒုကၡမ်ားၿပီးျပတ္ေအာင္ ရႈသတ္ၿပီးျဖစ္၍ ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းသေဘာ၏ အႏွစ္သာရကို ျမင္ေတြ႕ၿပီး အရာရာကို ရင္ဆိုင္ရဲလွ်က္ရွိသည္။ အညစ္အၾကး ကုန္ခန္းၿပီးျဖစ္ေသာ ခႏၶာ၀န္ကိုစြန္႔ရန္ ၀န္မေလးေတာ့၊။ ေသျခင္းတရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လံုး၀ ေၾကာက္႐ြံ႕ ထိတ္လန္႔ျခင္း မရွိေတာ့။

အိုတတ္၊ နာတတ္၊ ေသတတ္ေသာ ႐ုပ္နာမ္ဒုကၡကို ႏွစ္သက္တြယ္တာ ကပ္ၿငိေနသူတို႔မွာမူကား အညစ္အေၾကးကို အညစ္အေၾကးမွန္းမသိဘဲ အထပ္ထပ္ အညစ္အေၾကးထုထည္ ႀကီးမားေစသျဖင့္ အညစ္အေၾကးကင္းစင္ရာ၊ ဒုကၡ႐ုပ္နာမ္ခ်ဳပ္ရာ၊ ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာေသာ သေဘာ၏ တန္ဖိုးကို သိျမင္ဘို႔ လြန္စြာ ေ၀းကြာသြားေပေတာ့သည္။

အဆိုပါ အမ်ဳိးအစားႏွစ္ခု၏ ကြဲျပားျခားနားပံုကို တိက်ေသခ်ာစြာ နားလည္လိုေသာ ပုဂၢဳိလ္တို႔သည္`မိမိတို႔၏ အဇၩတၱ၌ ကိန္းေအာင္းေနေသာ အညစ္အေၾကး တဏွာသမုဒယမ်ားကို လကၡဏာေရး သံုးပါးျဖင့္ ပညာသားပါပါ ကုန္စင္သည္အထိ ႐ႈသတ္ ပိုင္းျခားႏိုင္ရမည္။ ထို႔ေနာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေအးျမရာသို႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းျဖင့္ အစစ္ေဆးခံႏိုင္ေသာ တရားေတာ္ျမတ္၏ ႀကီးမားလွေသာ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ ခံစားႏိုင္ၾကသည္သာျဖစ္သည္။

တနည္းအားျဖင့္ အ၀ိဇၨာ တဏွာ အညစ္အေၾကးရွိသမွ် ေရွ႕ဆက္ ဒုကၡခံရဦးမည္ကို ႀကိဳတင္သိလွ်က္၊ အညစ္အေၾကးကုန္စင္၍ အေသစိတ္ခ်ရသူတို႔၏ အၿငိမ္းဓာတ္၊ ခ်မ္းသာဓာတ္တို႔ကို ဆင္ျခင္ကာ မိမိ အတြက္လည္း လိုအပ္သလို ျပင္ဆင္ထားသင့္သည္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

 

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္

Admin (www.chitnge.com)

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *