ဉာဏ္ပန္းေမႊးလိႈင္ၾကဴ -41

Share

နိဂုံး

အဆက္ –

ဉာဏ္ပန္းေမႊးလိႈင္ၾကဴစာအုပ္သည္ နိဂံုးပိုင္း အဆံုးသတ္ၿပီးခဲ့ေပၿပီ။ ဤ အမည္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ ေပးရသည္ဆိုျခင္းကို စာဖတ္သူတို႔ အထိုက္အေလ်ာက္ ရိပ္စားမိခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ယခုအခ်ိန္၌ သစၥာဉာဏ္ပန္းသည္ ေမႊးလိႈင္ၾကဴလွ်က္ ရွိသည္ မဟုတ္ပါေလာ။

၀ိပႆနာ သႏၲိသုခေက်ာင္းတြင္ သစၥာတရား၏ ဉာဏ္ပန္းသည္ ေမႊးလိႈင္ၾကဴလွ်က္ရွိေပသည္။ မည္ကဲ့သို႔မွ ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ရန္ ေျမွာ္လင့္ဘြယ္ရာ အလားအလာ မရွိေတာ့ေသာ ေ၀ဒနာရွင္မ်ားသည္ ဤသစၥာဉာဏ္ပန္းေၾကာင့္ ေရာဂါေ၀ဒနာမ်ား သက္သာ ေပ်ာက္ကင္း ခ်မ္းသာလွ်က္ ရွိေနၾကကုန္ၿပီ မဟုတ္ပါေလာ။ ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ားကိုယ္တိုင္ ျပန္လည္ေကာင္းမြန္လာရန္ မေျမွာ္လင့္ေတာ့ေသာ ေျမွာ္လင့္ျခင္း ဆိုင္ရာ ပိန္းပိတ္တံုး ေရာဂါေ၀ဒနာရွင္မ်ားသည္ ဤသစၥာဉာဏ္ပန္း၏ တန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ ပကတိက်န္းမာ ခ်မ္းသာစြာ ေနထိုင္လွ်က္ မိသားစုလိုက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ က်န္းက်န္းမာမာ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ၾကင္ၾကင္နာနာ ခ်မ္းခ်မ္းေျမ့ေျမ့ ေနထိုင္ခဲ့ၾကရေပၿပီ။

သစ္ငုတ္တိုႀကီးမ်ားပင္ အခက္အလက္မ်ား ေ၀ဆာစြာ စိမ္းလန္းစိုေျပေစရမည္ဟူေသာ စကားသည္ ဤ သစၥာဉာဏ္ပန္း၏ ဂုဏ္စြမ္းရည္မ်ားကို ရည္ညႊန္းေဖၚက်ဴးထားေသာ စကားလံုးမ်ား အဆိုအမိန္႔မ်ား ျဖစ္ေနၾကေလၿပီ။ ဤသစၥာဉာဏ္ပန္း၏ စြမ္းရည္သတၱိ အက်ဳိးအာနိသင္မ်ားကို လူတန္းစားေပါင္းစံုတို႔ အက်ဳိးခံစား ခဲ့ၾကရေလၿပီ။

ဆရာဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က မဆိုထားႏွင့္ ဆရာေတာ္ဘုန္းႀကီးႏွင့္ စာေရးသူတို႔ (၁၁) ႏွစ္ကာလအတြင္း ျပဳျပင္ကုသေပးခဲ့ၾကေသာ ေ၀ဒနာရွင္မ်ား စာရင္းကို မဆိုထားႏွင့္ စာေရးသူ တစ္ေယာက္တည္း (၁၀) လ အတြင္း ျပဳျပင္ခဲ့ရေသာ ေ၀ဒနာရွင္အေပါင္း (၂၀၀၀၀) ေက်ာ္တို႔သည္ပင္ ဤသစၥာဉာဏ္ပန္း အံ့မခန္းစြမ္းရည္ကို အျပည့္အ၀ ခံယူမွီ၀ဲ စားသံုးခဲ့ၾကရကုန္ၿပီ။ မၾကားဘူးေသာ သတင္း စကားကို ၾကားရျခင္း၊ မျမင္ဘူေသာ အျခင္းအရာတို႔ကို ျမင္ရျခင္းတို႔သည္ ဤသစၥာဉာဏ္ပန္း၏ တန္ခိုးေတေဇာ္ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။

ကမၻာ့ေဆးပညာရပ္မ်ား အေနႏွင့္ လက္ေလ်ာ့ထားေသာ ကင္ဆာေရာဂါရွင္မ်ား၊ ပိန္းနာေရာဂါရွင္မ်ား၊ ကိုယ္တစ္ျခမ္းေသ ေလျဖတ္ခံရသူမ်ားသည္ ဤသစၥာဉာဏ္ပန္း၏ စြမ္းရည္တန္ခိုးေၾကာင့္ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကို ရရွိခံစား ၾကရေပၿပီ။ မခြဲမစိပ္ပါဘဲႏွင့္ မ်က္စိႏွစ္ကြင္း အလင္းရသူမ်ား အစာအိမ္ ေရာဂါရွင္မ်ားသည္လည္း ဤသစၥာဉာဏ္ပန္း၏ အက်ဳိးအာနိသင္ကို ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ဦးထိပ္ပန္ဆင္လွ်က္ ရွိေနၾကရသည္။

ဤသစၥာဉာဏ္ပန္း၏ ဂုဏ္သတင္းသည္ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုး ပ်ံ႕ႏွံ႕လွ်က္ရွိရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မလႊကုန္းလမ္း၊ ေက်ာက္ေျမာင္း အမွန္ (၃၇) ၌၎၊ အင္းစိန္ေစ်းကုန္းေက်ာင္း၌၎၊ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕ ေက်ာက္စာ႐ုံေက်ာင္းႏွင့္ ဦးအုန္းေမာင္+ေဒၚၾကင္၀ွက္တို႔၏ ယာယီစံေက်ာင္း၌၎၊ ဖ်ာပံုၿမိဳ႕ မိုးကုတ္၀ိပႆနာ ဓမၼာ႐ုံ၌၎၊ မအူပင္ၿမိဳ႕ ဦးသိန္းေအာင္+ေဒၚၾကင္၀ွက္၊ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ ဦးညိဳစိမ့္+ေဒၚတင္ရီတို႔၏ ယာယီစံေက်ာင္းတို႔၌၎၊ အထူးသင့္ျမတ္ ေမႊးႀကိဳင္လွ်က္ ေခါင္ျမတ္ပန္းတစ္ဆူ ပြင့္လိႈင္ၾကဴခဲ့ရသည္။

ဤသစၥာဉာဏ္ပန္း၏ ေမႊးရန႔ံမ်ားသည္ ျမန္မာျပည္တြင္း၌ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ခိုင္ခုိင္လံုလံု သင္းႀကိဳင္လိႈင္ၿပီး ေနာက္ ယခုအခ်ိန္တြင္ နယ္ေျမရပ္ျခား တိုင္းတစ္ပါးအထိ ကူးစက္ပ်ံ႕ႏွံ႕ရန္ အလွ်ံပယ္ ေပၚထြန္းေနေပၿပီ။

ဤသစၥာဉာဏ္ပန္း၏ စြမ္းရည္မ်ားကို ေဆး၀ါးဆို၍ ေရမန္းမွ်ပင္ မေသာက္ရဘဲ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ပင္ အျပည့္အ၀ခံစားရႏိုင္သည္မွာ အံ့ဘြယ္တစ္ပါးပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ ေနာက္ဆံုးဆိုရေသာ္ ဤသစၥာဉာဏ္ပန္း၏ အနာဂတ္ေအာင္ျမင္လန္းဆန္း တင့္တယ္မႈတို႔ကို စာေရးသူကိုယ္တိုင္ပင္ ကန္႔သတ္ပိုင္းျခား ႏိုင္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္ေတာ့ေပ။

ဤက်မ္း၏ အစဦးပိုင္းတြင္ စာေရးသူ၏ဘ၀ အစပိုင္းမ်ားကို ေဖၚျပခဲ့ေပၿပီ။ ထို႔ေနာက္တြင္ ဆရာဘုန္းေတာ္ႀကီး ဘုရားႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳဆံုဆည္းခြင့္ ရ၍ တရားဓမၼမ်ားကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ခြင့္ ရခဲ့သည့္ (၁၁) ႏွစ္မွ် အေႏၲ၀ါသိက တပည့္အျဖစ္ခံယူစဥ္ လူသူမနီးေသာ ေတာႀကီးျမက္မဲ ဂူေက်ာင္းဘုရားမ်ားထဲ၌ အမ်ဳိးမ်ဳိး က်င့္ၾကံအားထုတ္ခဲ့ရပံု တို႔ကိုလည္း အႃမြက္မွ် ဖြင့္ဟခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

ဤသို႔ က်င့္ၾကံအားထုတ္ခဲ့ရျခင္းမ်ားကို ပရိသတ္၏ ဆႏၵအရ အေႏွးႏွင့္အျမန္ အက်ယ္တ၀င့္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေရးသားေဖၚျပရန္ ၀န္ခံကတိ ထားရွိခဲ့ၿပီးလည္း ျဖစ္ေပသည္။

ဘုန္းထူး ကံထူး ပါရမီထူးေသာ ဆရာျမတ္အေၾကာင္းကိုလည္း အတၳဳပၸတၱိသဖြယ္ ေရးသား တင္ျပရန္စာေရးသူ၌ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ထားရွိေလသည္။ ထို႔ျပင္ (၁၉) ႏွစ္တိတိ က်င္လည္က်က္စား ခဲ့ရေသာ တကၠသိုလ္နယ္ေျမမွ ဒႆနိကေဗဒႏွင့္ စိတၱေဗဒဘာသာရပ္မ်ား အေၾကာင္းကိုလည္း မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ ရရွိထားသူတစ္ဦး ပီပီ မိမိနားလည္သလို အမ်ားသူငါ နားလည္ၾကေစရန္ တတ္စြမ္းသမွ် ေရးသားေ၀ငွရန္ ဆႏၵလည္း ရွိေနပါေသးသည္။

အျခားတစ္ဘက္မွာလည္း သိပၸံပညာ ဒႆနိကပညာ စိတၱေဗဒပညာ စသည္တို႔ကို ဗုဒၶဘာသာ ႐ႈေထာင့္မွ စစ္တမ္းထုတ္ တင္ျပရန္ ႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း မိမိကိုယ္ကို ေပးထားသည့္ တာ၀န္မ်ားသည္လည္း က်န္ရွိေနပါေသးသည္။ ေလာကုတ္ ေလာကီ ႏွစ္လီေသာ ခ်မ္းသာသုခကို မိမိတတ္စြမ္းသလို ေဆာင္႐ြက္လိုေသာ မိမိအေနႏွင့္ ဤက်မ္းသည္ ပထမဦးဆံုးႏွင့္ စိတ္အထက္သန္ဆံုးေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ တစ္ရပ္အျဖစ္ ေပၚထြက္လာခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဤက်မ္း၏ အခန္း(၁) အစပိုင္းတြင္ စာေရးသူ၏ ေလာကုတ္ ေလာကီ ႏွစ္လီေသာ လြန္ပြဲအေၾကာင္းကို အက်ဥ္းမွ် ေဖၚျပထားရာ အခ်ဳိ႕ကလည္း ယခုထက္ပိုမို၍ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ဖြင့္ဆိုတင္ျပရန္ ေလ်ာက္ထားၾကပါသည္။ အခန္း (၁) ၏ အလယ္ပိုင္းတြင္မူ ဆရာျမတ္၏ ထူးျခားခ်က္မ်ားကို အထိုက္အေလ်ာက္ ေဖၚျပေပးခဲ့ပါသည္။

အခန္း (၂) တြင္ ဆရာျမတ္၏ အဆံုးအမမ်ားကို တရားသံေ၀ဂ အေျဖမ်ားႏွင့္ ပူးတြဲတင္ျပထားရာ ေလာကုတၱရာပညာကို အေျခခံေပးေသာ အခန္းတစ္ခန္းပင္ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။ အခ္း (၃) ၌မူ ဆရာျမတ္ ေဖၚခဲ့ေသာ ၀ိပႆနာ တရားေတာ္အေၾကာင္းႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ဉာဏ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေလးနက္သည့္ သတၱိထူးမ်ား အေၾကာင္းကို ဖတ္ရႈခဲ့ရပါလိမ့္မည္။ အခန္း (၄) တြင္မူ ဓမၼသဘာ၀ ေယဘူယ် လကၡဏာမ်ားကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ထင္ရွားေအာင္ တင္ျပထားပါသည္။ ဤအခန္းတြင္ ဓမၼသဘာ၀မ်ားကို ႐ႈေထာင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးမွ တင္ျပထားရာ စာဖတ္သူတို႔ ႏွစ္ၿခိဳက္လိမ့္မည္ဟု ေျမွာ္လင့္မိပါ၏။

အခန္း (၅) တြင္ သာသနာ၏ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္မ်ား အေၾကာင္းကို ျပတ္ျပတ္သားသား ေရးသားထားေပရာ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားအေနႏွင့္ အထူးအားရေၾကနပ္မည္ ရွိသကဲ့သို႔ အခ်ဳိ႕တို႔ အတြက္မွာလည္း ထိခိုက္စရာမ်ား ရွိေနပါသည္။ စာေရးသူ၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာမူ အတၱကိစၥ၊ သတၱကိစၥျဖင့္ တစ္စံု တစ္ေယာက္ကိုမွ် ထိခိုက္နစ္နာေစလိုျခင္း အလ်ဥ္းမရွိပါ။

သတၱ၀ါမ်ားအေပၚ ေမတၱာက႐ုဏာ အစဥ္ပြားလ်က္ ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ `ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္လွ ဆိုစမ်ားလ်ား ထားပေခ်မိ ကိုယ့္၀န္ရွိ´ . . . ဆိုသကဲ့သို႔ ဟုတ္ရာ မွန္ရာ အက်ဳိးရွိရာကို ထုတ္ေဖၚတင္ျပရန္ ႀကိဳးစားထားရျခင္း မ်ားသာျဖစ္ပါသည္။

အခန္း (၆) သည္ ေမတၱာ သစၥာ ဘာ၀နာ အခန္းျဖစ္ရာ ၅၂၈ သြယ္ေသာ ေမတၱာႏွင့္ ေယာဂီမ်ား က်င့္သံုးလိုက္နာရန္ စည္းမ်ဥ္း ၁၀ ခ်က္ကို ေဖၚျပထားေပသည္။ အခန္း (၇) တြင္မူ သစၥာ အဓိ႒ာန္ျပဳျခင္း အေၾကာင္းကို အေတာ္အသင့္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေရးသားေဖၚျပထားရာ သစၥာအဓိ႒ာန္ျပဳလိုသူမ်ား နည္းယူမွတ္သား ႏိုင္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေတြ႕ရွိႏိုင္ပါသည္။ အခန္း (၈) မွာ ဆရာျမတ္ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ား ျဖစ္၍ အဆီအသားပါလွေသာ တရားသား အႏွစ္သာရမ်ားကို နာၾကားရသကဲ့သို႔ ရွိပါလိမ့္မည္။ အခန္း (၉) တြင္ (၁၉၇၃) ခု ျမန္မာႏိုင္ငံ သုေတသန ကြန္ဂရက္၊ လူမႈေရးသိပၸံ ပညာအဖြဲ႕တြင္ `ဦးေအးကို´ အမည္ႏွင့္ တင္သြင္းဖတ္ၾကားခဲ့ေသာ ဓမၼဓ႒ာန္က်သည့္ အသိပညာဆိုင္ရာ စာတမ္းကို မွီျငမ္းျပဳ၍ ေလာကုတၱရာဘက္သို႔ ဦးတည္ဆြဲသြင္း ေရးသားေဖၚျပလိုက္ပါသည္။ အခန္း (၁၀) မွာမူ သစၥာပါဒီမ်ားတြက္ မရွိမျဖစ္ေသာ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားကို ေဖာ္ျပလ်က္ ျမတ္ခ်မ္းသာ အေၾကာင္းကို ေရးသားေဖာ္ျပထားရာ ပါဠိပါဒ္သား မပါဘဲ မဂ္ဆိုသည္မွာ ဤသို႔၊ ဖိုလ္ဆိုသည္မွာ ဤပံုဟု အတိအလင္း လုပ္ငန္းမွ ရရွိအပ္သည္တို႔ႏွင့္ ဆရာျမတ္၏ အဆံုးအမမ်ားတို႔ႏွင့္ ေရာေမႊကာ ေဖာက္သည္ခ်လ်က္ နိဂံုးခ်ဳပ္ထားပါသည္။

အမ်ားသူငါ သစၥာ၀ါဒီအေပါင္း ေကာင္းခ်ီး မဂၤလာႏွင့္အတူ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ေ၀ဒနာမ်ား က်န္းမာခ်မ္းသာ၍ လိုအင္ဆႏၵ ေပါက္ေျမာက္ၾကပါေစရန္ ရည္သန္လိုက္ပါေၾကာင္း။

 

                        (ကိေလသာ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ သာသနာေတာ္တြင္

အျမဲေပ်ာ္ပိုက္ေန၍ အက်ဳိးသည္ပိုး ေဆာင္႐ြက္ေနေသာ . . . )

                                                                      နႏၵ၀ံသ

                                                                   (၂၀-၈-၇၆)

Admin (www.chitnge.com)

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *