ဉာဏ္ပန္းေမႊးလိႈင္ၾကဴ – 4

အခန္း ( ၁ )

ဘ၀အေတြ႕အၾကံဳ

ဘ၀၏ အလယ္။    ။ သံုးလူ႕ထြဋ္ထား သဗၺညဳတ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးေသာ္မွ ႐ုပ္နာမ္ရွိသျဖင့္ မရဏလက္တြင္းသို႔ အပ္ႏွင္းေတာ္မူခဲ့ရသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ပရိ စံ၀င္ေတာ္မူေသာအခါ ညီေတာ္အာနႏၵာ အရွင္သူျမတ္သည္ ပူေဆြးေသာကေရာက္လွ်က္ သဲအူျပတ္မွ် ငရဲမီးထက္ ေလာင္ကၽြမ္းပူျပင္းေသာ ခံစားခ်က္မ်ားကို ခံစားေတာ္္မူခဲ့ရသည္။ ျမတ္ဗုဒၶ ကိုယ္ေတာ္တိုင္က တရားေဒသနာေတာ္အတိုင္း တေသြမတိမ္း လိုက္နာက်င့္ႀကံပါက နိဗၺာန္နန္းသို႔ အတူစံ၀င္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ဆံုးမေတာ္မူခဲ့သည္။ သို႔ေသာ ယူႀကံဳးမရျဖစ္လြန္းသျဖင့္ ခႏၶာထဲ၌ တရားဉာဏ္ မ၀င္ႏိုင္ေအာင္ ရွိခဲ့သည္။ ႐ုပ္နာမ္ ရွိသူတို႔သည္ မရဏလက္တြင္းသို႔ သက္ဆင္းရမည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္ပင္ျဖစ္သည္။ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ကို မရ၍ မပိုင္ႏိုင္လွ်င္ ဇာတိ ဇရာ ဗ်ာတိ မရဏ ေသာကတို႔ႏွင့္အတူ ႐ုပ္နာမ္ျပန္လည္ ရရွိေနေပဦးမည္။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ မည္မွ်အထိ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ေနဦးမည္မသိ။ လက္သဲေပၚ၌ တင္က်န္ေသာ ေျမမႈန္႔ႏွင့္ မဟာပထ၀ီ ေျမႀကီး ထုထည္ရွိေသာ ေျမမႈန္႔တို႔ကို ႏႈိင္းယွဥ္လိုက္သည္ရွိေသာ္ ၾကက္သီးေမႊးညွင္းထဖြယ္ ေကာင္းေလာက္ ေအာင္ ကၽြတ္တမ္း၀င္ေသာ ပုဂၢဳိလ္တို႔၏ အေရအတြက္မွာ နည္းလြန္းလွေခ်သည္တကား။

ယခု မိမိတို႔သည္ လက္သဲခြံေပၚမွ ေျမမႈန္႔မ်ားစာရင္းတြင္ ပါရွိေစရန္မည္သို႔ က်င့္ႀကံအားထုတ္ ၾကပါမည္နည္း။ ထူးကဲေသာတရားႏွင့္ ေတြ႕ရ၍ ကုသိုလ္ကံ ေကာင္းလွပါေပ၏။ ကံထူး ပါရမီထူးလွၾကပါ၏။ အမ်ားသူငါတို႔ ဤအသက္အ႐ြယ္တြင္ ကိေလသာနယ္ပယ္၌ အေပ်ာ္ၾကဴးေနၾကသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ မိမိတို႔မွာမူ ဆရာျမတ္ႏွင့္ေတြ႕၍ အလင္းရၾကေပၿပီ။ စဥ္းစားဆင္ျခင္လိုက္ေသာ္ ကိေလသာ တဏွာႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ေသာက္ေလေသာက္ေလ ငတ္မေျပေသာ ဆားငန္ေရသို႔ ဆာေလာင္၍ ေသာက္သံုးမွီ၀ဲလိုက္ပါလွ်င္ မ၀လင္ႏိုင္ဘဲ အဆိပ္ဓာတ္တို႔ျဖင့္သာ ရစ္ပတ္ျခင္းခံရေပဦးမည္။ အရင္းစစ္ပါေသာ္ အျမစ္ေျမက ဆိုသကဲ့သို႔ ေနာက္ဆံုးတြင္ မိမိခႏၶာ ေဘာ၏ ေသြးသားေသာင္းက်န္းမႈအတြက္ အဓိကျဖစ္ေၾကင္းကို သေဘာေပါက္ေတာ့သည္။ တဏွာအေမွာင္တြင္း သက္ဆင္းလွ်င္ ႏြားဘ၀ ေရာက္ရမည္သာတည္း။ သူေတာ္ေကာင္း သူေတာ္ျမတ္မ်ား တရားဓမၼ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနခ်ိန္ မိမိတို႔က ကိေလသာ ေသာင္းက်န္းေန၍ မသင့္ေတာ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သမုဒယႀကီးလြန္းေသာ ကိစၥတို႔၌ မိုက္ခ်က္သန္၍မျဖစ္၊ တဏွာေၾကာင့္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟတရားမ်ား တိုးပြားမ်ားျပားလာရသည္။ ဤသို႔ေသာ ခံယူခ်က္မ်ားကို ဆရာျမတ္ထံ ေရာက္လာေသာ (၃) ႏွစ္အတြင္းတြင္ ရင္၀ယ္ပိုက္မိလာေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ အခြင့္သင့္မွ ေဇာက္ခ်၍ တရားလုပ္ေတာ့မည္ဟု မယူဆေတာ့ဘဲ အိမ္ေထာင္ ဇနီး သားသမီးမ်ားကို အၿပီးအပိုင္ စြန္႔ပယ္လွ်က္ ဆရာျမတ္ထံ ေျခသုတ္ပုဆိုး ေႁမြစြယ္က်ဳိးသို႔ ႏွိမ္ခ်ဳိးပ်ပ္၀ပ္လွ်က္ လိမၼာေရးျခားရွိေသာ တပည့္ေကာင္းတစ္ဦး ျဖစ္ေစႏိုင္ေရးအတြက္ အဓိ႒ာန္ျပဳ၍ ႀကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ပါေတာ့သတည္း။

 

ေလာကုတ္ေလာကီ ႏွစ္လီေသာ ဤလြန္ပြဲ။        ။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ မြန္ျမတ္ေသာ တရားေတာ္ကို အားထုတ္ခြင့္ရေပသည္။ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ နည္းလမ္းမက်လွ်င္ ေနာက္မွလိုက္သူ တိမ္းႏိုင္မူလည္း ဦးေဆာင္သူက ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ျပသႏိုင္သျဖင့္ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ရသူတို႔မွာ လြယ္ကူမႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈလမ္းစ ပြင့္လန္းေနေပသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာေတာ္ကို ဖတ္ႏိုင္မွတ္ႏိုင္ သင္ၾကားႏိုင္ၾကေသာ္လည္း ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ႏွလံုးသြင္းရန္ မလြယ္ကူ၊ ကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႕မရွိလွ်င္လည္း တရား၏ အႏွစ္သာရကို ခံစားႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္။ ၏ လကၡဏာေရးသံုးပါး၊ ၊ မဂၢင္ရွစ္ပါးႏွင့္ တရားေတာ္ျမတ္မ်ားကို စိတ္အစြန္း ႐ုပ္အစြန္း ေရွာင္ဖယ္၍ ယထာဘူတက်က် က်င့္ၾကံအားထုတ္ႏိုင္ရန္ လြန္စြာအေရးႀကီးလွေပသည္။ ဤသို႔ က်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ရာတြင္ တဘက္၌ သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ ၾကည္လင္ဧျမေသာ တို႔၏ သေဘာသဘာ၀ကို အစဥ္တစိုက္ ႀကိဳးစားအာ႐ုံျပဳၾကရသည္ျဖစ္၍ အျခားတဘက္မွာလည္း ေယာက်္ားႏွင့္ မိန္းမတို႔၏ ယမ္းႏွင့္မီးပမာ သဘာ၀ျဖစ္ေနၾကပံု၊ ယင္းသို႔ေသာ သဘာ၀မို႔ ယမ္းပံုေပၚ မီးက်ေစပါလွ်င္ ကိေလသာမ်ား ေလာင္ၿမိဳက္ၾကမည္သာ။ ဤသို႔ ေလာင္ၿမိဳက္မႈဒဏ္ ခံရပါလွ်င္ ခႏၶာကိုယ္ေပၚ၌ အကုသိုလ္ဒုစ႐ုိက္ႀကီးမ်ား ႀကီးမားလာျပန္ေတာ့မည္။ ဤ အကုသိုလ္တရားမ်ား မႀကီးမားေစရန္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟမ်ားကို ႐ႈသတ္ရေသာ အခါ၌လည္း ဆႏၵေစာ၍ ေလာဘသကၠာယျဖင့္ ႐ႈသတ္၍မျဖစ္၊ ခႏၶာကိုယ္ကို ငဲ့ညွာ၍လည္းမရ၊ အလိုက္သင့္ကေလး ႐ႈသတ္ေနရသည္။ အလိုက္သင့္ဆို၍ ေပါ့ေပါ့ဆဆ သေဘာထား၍ ရေသာအလုပ္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼ သခၤါရတို႔၏ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းကို ႐ႈသတ္ရာ၌ တည္ၿငိမ္စြာ ႐ႈသတ္ရေပမည္။ စိတ္ေဖာက္လွ်င္ ႐ုပ္ေဖာက္မည္ျဖစ္၍ အသိယွဥ္သတိ၀င္ကာ စိတ္မေဖာက္ႏိုင္ ေစရန္ သူ႔သေဘာႏွင့္သူ လိုက္ေလွ်ာညီေထြ က်င့္ေဆာင္ရေပဦးမည္။

ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္သည္ ေအးခ်မ္းလွပါ၏။ (၃၁)ဘံုသည္ ပူေလာင္မႈ အတိၿပီးသည္။ (၃၁)ဘံု၌ ဒုကၡမ်ဳိးစံု စုပံုခံစားေနၾကေသာ ႐ုပ္နာမ္ဘ၀တို႔မွာ လကၡဏာေရးသံုးပါးကို ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ နိဗၺာန္စခန္းသို႔ တက္လွမ္းႏိုင္ေပမည္။ ကိုယ္ပိုင္ရရွိထားေသာ ခႏၶာႀကီးမွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ တဏွာ ဥပါဒါန္မ်ား ကပ္ၿငိေနေပရာ မလိုခ်င္ေအာင္ မုန္းစရာ ေကာင္းလွေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အဆံုးတိုင္ စခန္းသို႔ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္လိုေပသည္။ တရားအားထုတ္ရာ၌ အသက္ပင္ေသေသ အ႐ုိးပင္ေၾကေၾက ဟူေသာစကားရွိရာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟႏွင့္ ငါတည္းဟူေသာ မာန္မာနတရား ပ်က္ၿပိဳျပဳန္းတီးရန္ အျပတ္အသတ္ ႀကိဳးစားရမည္သာတည္း။ ၀ိပႆနာ ဉာဏ္ပညာမပါလွ်င္ ကုသိုလ္ဘယ္ေလာက္ျပဳျပဳ နိဗၺာန္သို႔ မေရာက္ႏိုင္၊ ဒိ႒ိမ်ဳးိစံုကပ္ၿငိလွ်င္ သံသရာမွာ ႐ုပ္နာမ္တို႔အား ဆြဲယူကယ္တင္ႏိုင္ေသာ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ ရွိလိမ့္မည္မဟုတ္။ နိဗၺာန္ေရာက္လိုက မဂ္ဖိုလ္ရရမည္။ ျဖစ္ပ်က္ ျမင္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း၊ ဆံုးျခင္းတည္းဟူေသာ က်င့္နည္းစနစ္သည္ မွန္ကန္တိက်ေကာင္းမြန္ေသာေၾကာင့္ ဂ႐ုတစိုက္ ႀကိဳးစားရမည္သာျဖစ္ေပ၏။ မိမိ႐ုပ္နာမ္၌ ဒိ႒ိသတ္ၿပီး႐ုံႏွင့္ ကိစၥၿပီးသည္မဟုတ္။ တဏွာပါသတ္ရမည္။ အလံုးစံုေသာ ျဖစ္ပ်က္ျပဳျပင္ရာ သခၤါရတရား ဒုကၡ သမုဒယမ်ားကို မဂ္ႏွင့္ျဖတ္လွ်င္ နိဗၺာန္သို႔ မေရာက္မရွိ။  ထိုင္ရင္း႐ႈရင္း ေရာက္ႏိုင္သည္သာတည္း။ ၊ ဒုကၡ၊ ခႏၶာ၌ ႐ႈျမင္ယံုၾကည္၍ ႐ိုးတြင္းျခင္ဆီ အေသြးအသားမ်ားသို႔ တိုင္ေအာင္ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္ေစရန္ ႀကိဳးစားရေပမည္။

ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္လွ်င္ ျဖစ္ပ်က္ကို ပညာသားပါပါ မုန္းလာရမည္။ ျဖစ္ပ်က္ကို မမုန္းဘဲႏွင့္ ယထာဘူတက်က် ျဖစ္ပ်က္ဆံုးလိမ့္မည္မဟုတ္။ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာအတြင္း၌ ဉာဏ္စူးစိုက္စဥ္ ဒိ႒ိ၀င္ကပ္လွ်င္ ႐ႈသေလာက္ အက်ဳိးရွိႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္။ ဒိ႒ိမပါေစရန္ အေရးႀကီးလွသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ေတာ္ ဆည္းပူးၿပီးမွ သဗၺညဳတ ေ႐ႊဉာဏ္ေတာ္ႀကီးကို ရရွိလွ်က္ အနတၱတည္းဟူေသာ ၀ိဇၨာပညာ၊ သစၥာေလးပါးတည္းဟူေသာ သိပၸံပညာရပ္ မ်ားကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ အဆီအႏွစ္ျပည့္၀လွေသာတရားေတာ္ျမတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ ဤတရားေတာ္ျမတ္ကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ႏွလံုးသြင္းႏိုင္ရန္ လြန္စြာမွ အေရးႀကီးသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ (၂၅၀၀) ဟိုဘက္တြင္ သစၥာေလးပါး တရားေတာ္ကို အရဟတၱ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္အထိ သစၥာေလးပါးကို ထိုးထြင္းသိျမင္လွ်က္ ပညာျပည့္စံုႏိုင္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ား အားရဘြယ္ရာ ထြန္းကားေပၚေပါက္ လာပါက မည္မွ်၀မ္းသာဘြယ္ရာ အတိၿပီးမည္နည္း။ သာသနာ့ရန္သူမ်ား ဓမၼႏၲရာယ္မ်ားသည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေဟာစဥ္ တရားေတာ္ျမတ္ကို လိုက္နာက်င့္သံုး အားထုတ္ေနသူ အေပါင္းအား ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးေနၾကသည္။ ယင္းအေႏွာင့္အယွက္ အဖ်က္အဆီးမ်ားႏွင့္ အတူ ေလာကီေရးရာ အျဖာျဖာတို႔ကိုပါ ေက်ာခိုင္းလွ်က္ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ခႏၶာငါးပါးကို ဆရာျမတ္ထံ အပ္ႏွံကာ ေလာကုတၱရာဘက္သို႔ အားသန္ အႏိုင္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္

Admin (www.chitnge.com)

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *