NIBBANA -3

Share

နိဗၺာန္

အပိုင္း(၃)

ငယ္    မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္အေၾကာင္း အနည္းငယ္ ေျပာၾကည့္ခ်င္တယ္ဗ်ာ။

နန္း     ေျပာၾကည့္ဗ်ာ။

ငယ္    တကယ့္မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ဆိုတာ ေလာကုတၱရာနဲ႔ ယွဥ္တယ္။

နန္း     ဒီေတာ့ !

ငယ္    ေလာကုတၱရာနဲ႔ ယွဥ္တယ္ဆိုေတာ့ ေလာကီမွလြန္ရာျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ခဏခဏ ေျပာေနတယ္။ အပ်က္မွ လြန္ရာျဖစ္တယ္။

နန္း     ဒါသိတယ္ေလ။

ငယ္    အပ်က္မွလြန္ရာဆုိေတာ့ ခႏၶာမွ လြန္ရာျဖစ္တယ္။ စိတ္မွ လြန္ရာျဖစ္တယ္။

နန္း     ဒါ့ေၾကာင့္ !

ငယ္    ဒါ့ေၾကာင့္ ဖိုလ္ဉာဏ္နဲ႔ နိဗၺာန္ကို အာ႐ံုျပဳတယ္ဆိုလွ်င္ စိတ္ရွိတယ္လို႔ မယူရဘူး၊ အသိရွိတယ္လို႔ဘဲ ယူရမယ္။ အဲ့ဒါ ဖိုလ္ဉာဏ္ရဲ႕ ထိုးထြင္းသိ၊ ႐ုပ္နာမ္ကို ႐ႈသတ္ပယ္ျဖတ္ ပိုင္းျခားသိတဲ့အသိ၊ နိဗၺာန္ကို အဲ့ဒီလို အသိမ်ိဳးနဲ႔မွ ထိုးထြင္းဆင္ျခင္လို႔ သိႏိုင္မယ္။ အဲ့ဒါကို မ်က္ေမွာက္ျပဳတယ္၊ ၀င္စားတယ္လို႔ ေခၚရမယ္။

နန္း     ဒီ့ေနာက္ေတာ့ !

ငယ္    ဒီေနာက္ေတာ့ ခႏၶာအႂကြင္းရွိတဲ့ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္း စံ၀င္ျခင္းဟာ သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္နဲ႔ ပတ္သတ္မယ္။ ခႏၶာအႂကြင္းအက်န္မရွိေတာ့တဲ့ ရဟႏၲာမ်ား ခႏၶာခ်ဳပ္ၿငိမ္းေလာင္စာသိမ္းလို႔ မီးၿငိမ္းၿပီး စံ၀င္တဲ့ နိဗၺာန္က အႏုပါဒိေသသ နိဗၺာန္နဲ႔ ပတ္သတ္မယ္။

နန္း     ဒါလိုက္ႏိုင္ပါတယ္ဗ်ာ။

ငယ္    ခင္ဗ်ားလုိက္ႏိုင္တယ္ဆိုလွ်င္ ၀မ္းသာတယ္ဗ်ာ။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္ မွန္းဆေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ဆရာသမား အဆံုးအမနဲ႔ အတိအက် ေျပာတာ။ ခိုင္မာတယ္။

နန္း     ကၽြန္ေတာ္လည္း ၀မ္းသာပါတယ္ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားဆီကေန ခိုင္မာတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြရတာ။

ငယ္    ခိုင္မာဆို ဒါေတြက ကၽြန္ေတာ့္ဆရာဆီက တိုက္႐ိုက္ရခဲ့တာ။ ဆရာက ကိုယ္တိုင္သိ၊ ကုိယ္တိုင္နားလည္ ေတာ္မူတဲ့ ဆရာသမားအမ်ိဳးအစားဘဲ။

နန္း     ေက်ဇူးတင္တယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္သိတယ္၊ ယံုလည္းယံုတယ္၊ ေနာက္ထပ္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘာေျပာျပႏိုင္ ေသးလဲ ?

ငယ္    တရားတကယ္လုပ္ခ်င္တယ္ဆိုလွ်င္ ဘာလုပ္ရမယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ္။

နန္း     ေျပာဗ်ာ။

ငယ္    တရားဆိုတာ ဘာလဲလို႔ သိလာလွ်င္ တရားရဖို႔ ႀကိဳးစားရမွာ ေနာက္မတြန္႔ပါနဲ႔လို႔။

နန္း     တရားဆိုတာဘာလဲလို႔ ေျပာျပ။ ခင္ဗ်ားနားလည္ထားတာ ေျပာျပ။ ေနာက္မဆုတ္ဖို႔က ကၽြန္ေတာ့္တာ၀န္။

ငယ္    တရားဆိုတာ ႐ုပ္နာမ္ဟာ ပ်က္တယ္ဆိုတာဘဲ။

နန္း     ဒါဘဲလား။

ငယ္    အခုေတာ့ ဒါဘဲ၊ ခင္ဗ်ား ေနာက္မတြန္႔နဲ႔။

နန္း     မတြန္႔ပါဘူး။ ႐ုပ္ဟာ မျမဲဘူး၊ နာမ္ဟာ မျမဲဘူး ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္လည္း နားလည္တာဘဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ အတိုင္းအတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေပါ့ေလ။

ငယ္    ခင္ဗ်ားသိထားတဲ့ အတိုင္းအတာထက္ ပိုသိေအာင္ ပိုမိုနက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္းသိေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္။

နန္း     ႀကိဳးစားမယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္တာ၀န္ထားလုိက္။

ငယ္    ႐ုပ္နာမ္ဟာ ပ်က္တယ္လို႔ သိတာဘာလဲ။ သိလား ?

နန္း     ေျပာျပေလ။

ငယ္    အဲ့ဒါ ဉာဏ္ဘဲဗ်။ အဲ့ဒီဉာဏ္ အားေကာင္းလာလွ်င္ ကုိယ့္စိတ္ကို သူစိမ္းလို ျမင္တယ္။

နန္း     ငါ့စိတ္ရယ္လို႔ မဟုတ္ဘူးေပ့ါ။

ငယ္    ဘယ္ကလာဟုတ္ရမွာလဲ။ ဒါကိုဘဲ ဆင္ျခင္ေနလွ်င္ တရားတိုးတက္ႏိုင္တယ္။ စိတ္ဟာ ငါမဟုတ္ဘူး။ ဒုကၡလို႔ —။ ပ်က္သြားမွာဘဲလို႔ —- ႐ႈျမင္ႏိုင္ရမယ္။

နန္း     ေကာင္းလိုက္တာဗ်ာ။

ငယ္    ေကာင္းရမယ္။ ဒါ တရားလက္ေတြ႕က်င့္ဖို႔ တရား ႐ုိး႐ုိးေလးနဲ႔ အမွန္ကိုေပးထားတာ။

နန္း     ေက်ဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ။

ငယ္    ဒီလိုဆို တရားကို ဇြဲနဲ႔ ႏွလံုးသြင္းဗ်ာ။

နန္း     ဒါေတာ့ စိတ္ခ်ပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ေသျခင္းတရားကို ေအာင္ျမင္လိုသူပါ။

ငယ္    ခင္ဗ်ားဆႏၵကို ႀကိဳက္တယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒီကိစၥကိုေတာ့ လုိက္လုပ္ရမွာဘဲ။

နန္း     လိုက္လုပ္ပါဗ်ာ။ လက္တြဲေခၚပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ရည္မွန္းခ်က္တူသူေတြဘဲဟာ။

ငယ္    ခင္ဗ်ား ေတာ္ေတာ္ျပင္ဆင္ၿပီးၿပီလား။

နန္း     ျပင္ဆင္ေနပါတယ္လို႔ ေျပာရမွာဘဲဗ်ာ။ ျပင္ဆင္ၿပီးၿပီလို႔ေတာ့ မေျပာခ်င္ဘူး။

ငယ္    ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ဗ်ာ။ ျပင္ဆင္တယ္ဆို သာဓုေခၚရမွာဘဲ။ ေနပါအံုး။ ခင္ဗ်ားက ဘယ္လိုျပင္ဆင္ထား တာလဲ။

နန္း     တိုက္ပြဲတုိက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ထားတာေပါ့ဗ်ာ။ သူလာလွ်င္ မေပးခ်င္တဲ့ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္တိုင္တိုက္ဖို႔။

ငယ္    ခင္ဗ်ားက ေသမင္းကို ခႏၶာေပးမယ္ေပါ့။

နန္း     ေပးရမွာေပါ့ဗ်။ ဒါမွ ေသျခင္းကို ႏိုင္မွာေပ့ါ။

ငယ္    ေသမင္းကို ခႏၶာေပးရဲမွ ေသျခင္းကို ႏုိင္မယ္ဆိုတာေလး ရွင္းစမ္းပါဦးဗ်။

နန္း     လူေတြက ေသျခင္းတရားလာလွ်င္ ေၾကာက္တတ္ၾကလြန္းလို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေပးဖို႔ထက္သန္စြာဘဲ ႀကိဳဆိုေနခ်င္တယ္။ ဒါ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ျပင္ဆင္ခ်က္ဘဲ။

ငယ္    စိ္တ္၀င္စားတယ္ဗ်ာ။

နန္း     ၀င္စားဗ်ာ။

ငယ္    ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို ေသမင္းလက္ ေပးခ်င္ေနေအာင္ ျပင္ဆင္ထားတယ္ေပါ့။

နန္း     ဟုတ္တယ္။

ငယ္    ဒါမွ တကယ့္သူရဲေကာင္းဘဲ။

နန္း     ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳးစားေနပံု နည္းစနစ္ကို ေျပာတာေနာ္။

ငယ္    ဟုတ္ပါၿပီ။ ဒီလိုႀကိဳးစားေနမႈကိုဘဲ ကၽြန္ေတာ္ဂုဏ္ယူေနမိလို႔ပါ။

နန္း     မွ်ေ၀ခံစားၾကတာေပါ့ေလ။

ငယ္    ႐ုပ္နာမ္ဟာ မေကာင္းဘူးဆိုတာကိုေတာ့ သေဘာတရားေရးရာအရ ကၽြန္ေတာ္နားလည္ႏိုင္ပါတယ္ဗ်ာ။ ဒါႀကီးေသမင္းကို လက္ေဆာင္ေပးအပ္ဖို႔ ထက္သန္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနခ်က္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ အံ့ၾသ မိလို႔ပါ။

နန္း     မေကာင္းဘူးဆိုမွေတာ့ ထက္သန္စြာ စြန္႔ပယ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာေပါ့ဗ်ာ။

ငယ္    ကၽြန္ေတာ္ ဒီနည္းစနစ္ကို မစဥ္းစားမိဘူးဗ်ာ။

နန္း     သေဘာတရားေရးရာအားျဖင့္ေတာ့ မေကာင္းဘူးဆိုမွေတာ့ ဘာလို႔ဖက္တြယ္ေနရမွာလဲဗ်ာ။ စြန္႔ပစ္ဖို႔ဘဲ ထက္သန္ေနရမွာေပါ့။

ငယ္    ဒီလို႐ႈေထာင့္၊ ဒီလိုအျမင္ကို ဆင္ျခင္မိေအာင္ သြန္သင္ေပးတာ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္တယ္ဗ်ာ။

နန္း     ႏွိပ္စက္တတ္တယ္ေလ။ မွီလည္း မမွီခိုအပ္ဘူး။ ဒီေတာ့ သေဘာတရားေရးရာအားျဖင့္ စြန္႔ပယ္ပစ္႐ံုမွ်သာ ဘဲေပါ့။

ငယ္    ဘ၀င္က်ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ သေဘာတရားေရးရာအားျဖင့္ေပါ့။

နန္း     သေဘာတရားအျမင္မွန္မွ အက်င့္သန္တာဗ်။ အျမင္မွိန္လွ်င္ အက်င့္ပိန္တယ္။

ငယ္    ေက်းဇူးဘဲဗ်ာ။ အျခားဘာေတြ ဘယ္လိုဆင္ျခင္စရာ ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာ လင္းပါဦး။

နန္း     ဒီခႏၶာႀကီး — ေသမင္းကို ျမန္ျမန္ေပးဖို႔ ကိစၥ မေအာင္ခင္မွာ လူ႔ေကာင္းႀကိဳးလုပ္ႏိုင္သမွ် လုပ္ေဆာင္ဘို႔ ပဲေပ့ါဗ်ာ။

ငယ္    အတၱပယ္ၿပီးေတာ့ေပါ့ေလ။

နန္း     အမွန္အကန္ဘဲ။ ဒါနဲ႔ — ေမးရဦးမယ္။ ခင္ဗ်ားက ကမၻာ့ဗဟုသုတရွိေတာ့၊ ကမၻာရဲ႕ အသိပညာရွာေဖြပံု နည္းနိသ်ကို ေျပာျပပါအံုး။

ငယ္    သူတို႔က အျပင္ကိုလိုက္တယ္ေလ။ ေလာကႀကီးကို လိုက္ေလ့လာၾကတယ္ေပါ့။

နန္း     ေအာ္ — စၾက၀ဠာႀကီးအထိေပ့ါ။

ငယ္    ဟုတ္တယ္။ စၾက၀ဠာႀကီးထဲက ျဖစ္ရပ္ေတြကိုလည္း ေလ့လာေျဖရွင္းခ်င္ၾကတယ္။

နန္း     ခင္ဗ်ားအျမင္က !

ငယ္    ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အတြင္းကို လုိက္တာဘဲ။ မတူၾကဘူးေပါ့။

နန္း     သူတို႔က အျပင္ကိုလိုက္ေတာ့ အျပင္ကိုသိၾကတာေပ့ါေနာ္။ ျပင္ပကမၻာကိုေပ့ါ။

ငယ္    သိတာေတာ့ သိၾကတယ္။ ေတာ္ေတာ္သိၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ နံပါတ္ကုန္ေတာ့ မသိၾကဘူး။

နန္း     ဘာျဖစ္လို႔လဲ။

ငယ္    နံပါတ္ကုန္သိဖို႔ဆိုတာကေတာ့ လြယ္တာမွ မဟုတ္ဘဲဗ်ာ။

နန္း     နံပါတ္ကုန္မသိတာကိုေတာ့ သူတို႔သိၾကလား။

ငယ္    သိၾကတယ္။

နန္း     ဒါဆို သူတို႔ကုိယ္သူတို႔ အသိပညာအရာမွာ ဘယ္ေက်နပ္ႏိုင္ၾကပါမလဲ။

ငယ္    ဆက္လက္ရွာေဖြေနၾကဆဲပဲေလ။ ဇြဲေတာ့ ေကာင္းၾကပံုရတယ္။

နန္း     အနာဂါတ္မွာ ဒီထက္ပိုသိလာႏိုင္ၾကမလား။

ငယ္    ပိုေတာ့ သိလာႏိုင္ၾကတယ္။ အဲ — တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ဖ်က္ဆီးမႈ မလြန္ကဲၾကလွ်င္ေပ့ါေလ။

နန္း     သူတို႔နည္းကို ခင္ဗ်ားအားရသလား။

ငယ္    အားမရဘူး။

နန္း     ဘာလိုေနၾကလို႔လဲ။

ငယ္    သူတို႔က အတြင္းမွ မၾကည့္တတ္တာ။

နန္း     အျပင္္ၾကည့္ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ။ အတြင္းၾကည့္ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ။

ငယ္    အတြင္းၾကည့္ေတာ့ အျပင္ၾကည့္တဲ့ အသိကို ျပန္စစ္ႏိုင္တာေပါ့။

နန္း     ဒီထက္ပိုမိုနက္႐ႈိင္းတယ္လို႔ ဆိုလိုတာလား။

ငယ္    ဟုတ္တယ္။ အတိုင္းမသိ ပိုမိုနက္႐ႈိင္းတယ္။

နန္း     ဒီနည္းစနစ္ႏွစ္ခုမွာ ေသာ့ခ်က္ကဘာလဲ။

ငယ္    ေသာ့ခ်က္က သာသနာဘဲ။ အသိပညာရွာေဖြရာမွာ ျမတ္စြာဘုရားက အထြတ္အထိပ္ဘဲ။ အသိဆံုး၊ အျမင္ဆံုးဘဲ၊ ဘုရားေဟာတရားရမွ အသိပညာ အထြတ္အထိပ္ကို ရႏုိင္မယ္။

နန္း     ကၽြန္ေတာ္ရွင္းပါၿပီ။

ငယ္    ခင္ဗ်ားရွင္းတယ္ဆိုလို႔ ၀မ္းသာမိတယ္ဗ်ာ။

နန္း     ၀မ္းသာမိလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ထူးျခားခ်က္တစ္ရပ္ကို ေျပာျပဗ်ာ။

ငယ္    ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ထူးျခားခ်က္တစ္ရပ္ကေတာ့ စိတ္ကိုျမင္တဲ့ဉာဏ္တည္ေဆာက္ျခင္းဘဲ။

နန္း     ဗုဒၶဘာသာမွာက စိတ္တို႔၊ ႐ုပ္တို႔ကို ျမင္ႏိုင္တယ္ေနာ္။

ငယ္    ဟုတ္တယ္၊ ျမင္ႏိုင္တယ္။

နန္း     ႐ုပ္ထက္ စိတ္က ပိုႏုတယ္ေပါ့ေနာ္။

ငယ္    ႐ုပ္ထက္ စိတ္က ပိုႏုတယ္။ စိတ္ထက္ဉာဏ္က ပိုႏုတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဉာဏ္ကအားလံုးကို ျမင္ႏိုင္တယ္။ ဓမၼသဘာ၀တရားမ်ားကို ဆိုပါေတာ့။

နန္း     ဓမၼသဘာ၀ တရားဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုခ်င္တာလဲ။

ငယ္    သိပ္ႏုတဲ့ ဓာတ္သဘာ၀ေလးေတြကို ဆိုလိုခ်င္တာ။

နန္း     အႏုတကာ့ အႏုညံ့ဆံုးထဲမွာ ဘယ္သူက အႏုညံ့ဆံုးလဲဗ်။

ငယ္    ေပါ့။ ျမတ္စြာဘုရားက အႏုညံ့ဆံုး၊ အသိမ္ေမြ႕ဆံုး၊ အနက္႐ႈိင္းဆံုး၊ အႀကီးက်ယ္ဆံုး၊ အားအေကာင္းဆံုး။

နန္း     ဦးညြတ္ပါတယ္ဗ်ာ။

ငယ္    ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တန္ခိုးေတာ္ေတြကို လူသာမန္ေတြ မသိႏိုင္ဘူး။

နန္း     အံ့မဆံုးႏိုင္ဖြယ္ ၾကည္ညိဳရမွာပါဘဲဗ်ာ။

ငယ္    တရားေတာ္ကလည္း ေအးၿငိမ္းမႈကို ေဆာင္တယ္ဗ်။

နန္း     ဦးထိပ္ပန္ဆင္ၿပီး က်င့္ၾကံရေပမွာဘဲေပါ့ဗ်ာ။

ငယ္    သံဃာေတာ္ ဆိုတာကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား သားေတာ္ေတြဘဲေလ။

နန္း     ၾကည္ညိဳပါတယ္ဗ်ာ။

ငယ္    ရတနာျမတ္သံုးပါးကို ၾကည္ညိဳတာဟာ ေကာင္းေသာ ၾကည္ညိဳျခင္းပဲေပ့ါ။

နန္း     ကၽြန္ေတာ္ သဒၶါတရား တိုးပြားမိပါတယ္။

ငယ္    ဒီလိုဆို တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ဆယ္ႀကိမ္ေလာက္ ရတနာျမတ္သံုးပါးကို ဦးထိပ္ထားၿပီး ေက်းဇူးေတာ္ကို ၀င္စားဗ်ာ။

နန္း     အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အၾကံေပးမႈဘဲဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားလိုက္နာပါ့မယ္။

ငယ္    လုိက္နာဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ထံမွာ ရတနာျမတ္သံုးပါး ဆရာသမားရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္ေတြကို လႈိက္လွဲစြာ ပူေဇာ္အပ္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္း အခ်က္အလက္ေတြ အမ်ားႀကီး အခိုင္အမာ အေထာက္အထားနဲ႔ ရွိတယ္။

နန္း     အဲ့ဒီအေထာက္အထားေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း သိခြင့္ရွိသေလာက္ သိခ်င္လွပါတယ္ဗ်ာ။

ငယ္    သိရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မၾကာခဏဆိုသလို ကၽြန္ေတာ့္စာထဲမွာ ထည့္ထည့္ေရးေလ့ရွိပါတယ္။

နန္း     ထူးျခားခ်က္ေလးေတြ သိရခ်င္ပါတယ္။

ငယ္    တရားေတာ္က ေစာင့္ေရွာက္တယ္ဗ်ာ။ ထိေရာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ဘဲ လိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ ေအာင္ျမင္တာေတြရွိတယ္ဆိုလွ်င္ အဲ့ဒါ တရားေတာ္က ေစာင့္ေရွာက္လို႔ပါ။

နန္း     ခင္ဗ်ားရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈဟာ မေသးပါဘူး။

ငယ္    အဲ့ဒီလုိယူဆလွ်င္ အဲ့ဒီေအာင္ျမင္မႈဟာ တရားေတာ္ရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္မႈဘဲဗ်။ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာသမားနဲ႔ တရားေတာ္ကို သိပ္ယံုၾကည္၊ ၾကည္ညိဳတာ။

နန္း     ကၽြန္ေတာ္လည္း ရိပ္စားမိပါတယ္။

ငယ္    ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ကေန ဆရာသမားနဲ႔ တရားေတာ္ကို ႏႈတ္လိုက္လွ်င္ `ဇီး႐ိုး´ (သုည) ဘဲက်န္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္မၾကာခဏ ေျပာျပဘူးပါတယ္။ အဲ့ဒါ အမွန္ပါ။

နန္း     ဟုတ္ေပမွာဘဲဗ်ာ။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားရဲ႕ဘ၀မွာ ဆရာသမားနဲ႔ တရားေတာ္ေပါင္းထည့္ထားတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ တစ္ခုကိုေတာ့ ဖြင့္ေျပာျပဗ်ာ။

ငယ္    ဖြင့္ဟလို႔ ေျပာျပရမယ္ဆိုလွ်င္ ဆရာေျပာျပတဲ့ တရားေတာ္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က နိဗၺာန္အေၾကာင္းကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သိနားလည္လိုက္တယ္ဗ်ာ။ အဲ့ဒါ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုဘဲ။ ဘယ္သူမွ ကၽြန္ေတာ့္ကို နိဗၺာန္အေၾကာင္းလြဲမွားစြာ ေျပာလို႔မရေတာ့ဘူး။ နားမ၀င္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီေလာက္ ေသခ်ာေအာင္ အသြန္အသင္ခံခဲ့ရတာ။

နန္း     ႀကိဳက္တယ္ဗ်ာ။ သာဓုလည္းေခၚပါတယ္။

ငယ္    ဒါက ခင္ဗ်ားကိစၥပါ။ ကၽြန္ေတာ္က အမွန္အကန္ ေျပာျပဖို႔ တာ၀န္ယူတာတစ္ခုပါဘဲ။

နန္း     ေက်နပ္လွပါတယ္ဗ်ာ။

ငယ္    ေက်နပ္တယ္ဆိုလွ်င္ ခင္ဗ်ားဒီဘ၀ တရားရလွ်င္ၿပီးေရာလုိ႔ ဆႏၵျပဳႏိုင္သလား။

နန္း     ထပ္ေမးဦးဗ်ာ။

ငယ္    ေအာ္ – ခင္ဗ်ားအသက္ရွင္ေနရတာ ဘာမွမရခ်င္ေန တရားရလွ်င္ၿပီးေရာလို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္သလားလို႔ ေမးတာပါ။ ခ်မ္းသာမွလား? ဂုဏ္ရွိမွလား? နာမည္ႀကီးမွလား? ဘာမွ မရခ်င္ေန၊ တရားရလွ်င္ ၿပီးေရာလားလို႔ ေမးတာပါ။

နန္း     ေမးခြန္းက ေကာင္းလြန္းေနတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစဥ္းစားစား ေျဖပါရေစ။

ငယ္    ေျဖပါ။ စဥ္းစဥ္းစားစား ေျဖပါ။

နန္း     ကၽြန္ေတာ့္မွာ အထိုက္အေလ်ာက္၊ နာမည္တစ္လံုး ရေနၿပီဆိုလွ်င္ေရာ။ ဥပမာေျပာတာ။ ရၿပီးသား ရွိၿပီးသားေလးေတြက ရွိေနႏွင့္ၿပီးလွ်င္ေရာလို႔ ဆိုလိုတာပါ။

ငယ္    ရၿပီးသားကုိ မရရဘူးလို႔ မဆုိလိုဘူးေလ။ ေနာက္ထပ္ ဘာနဲ႔မွ လဲမယူႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ သေဘာ။ ဥပမာ – တရားေတာ့ ရခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂုဏ္မရရွိမွာစိုးလို႔ တရားရလည္း မယူေတာ့ဘူးဆိုတာမ်ိဳး၊ တရားနဲ႔ တစ္ခုတစ္ခုနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္လာလွ်င္ တရားကို အႏိုင္ေပးရဲရဲ႕လားလို႔။

နန္း     ေအာ္ – ေပါက္ၿပီ။ သေဘာေပါက္ၿပီ။ ခင္ဗ်ားလုပ္ခဲ့သလို ဘုရင့္ေနာင္ ေဖာင္ဖ်က္ဆိုလဲ ဖ်က္ခဲ့တဲ့ သေဘာ။

ငယ္    ဟုတ္ပါၿပီ ထားပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္ကို စံနမူနာထားပါလို႔ ဆိုလိုေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

နန္း     ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ တရားရဘို႔ကို ဦးစားေပးပါ့မယ္။ ဒီစကားဟာ သစၥာဆိုတဲ့ စကား အမ်ိဳးအစားပါ။ ခင္ဗ်ားကို သက္ေသတည္ၿပီး ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တရားရဖို႔ဟာ အျခားအရာရာေတြ ရဖို႔ထက္ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာလည္း သိနားလည္ပါၿပီ။ ဒီေတာ့ ေနာင္တစ္စံုတစ္ရာ ၾကံဳႀကိဳက္ တိုက္ဆိုင္လို႔ တရားရျခင္းရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပၚလာလွ်င္ တရားရဘုိ႔ဘက္မွာဘဲ မားမားမတ္မတ္ ျပတ္ျပတ္သားသား ရင္ေကာ့ၿပီးတည္ပါ့မယ္။ ရဲ၀ံ့စြာဆိုတဲ့ သစၥာစကားပါဘဲ။

ငယ္    သာဓုပါဗ်ာ။ ဒီခံယူခ်က္ဟာ အမွန္အကန္ပါဘဲ။ တစ္သံသရာလံုးက ကပ္ပါလာတဲ့ အၿငိအစြဲေတြကို ျဖတ္ပယ္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုဇြဲနဲ႔ေတာ့ ဘယ္လြယ္စေကာင္းပါ့မလဲ။

နန္း     ဇြဲဟာ အမွတ္တစ္မွတ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ပါတယ္။

ငယ္    ဒီလိုဆို ေနာက္အမွတ္ကေလးေတြ မွတ္လိုက္ဦးဗ်ာ။

တစ္ – ကိေလသာကို အေၾကာင္းမျပဳနဲ႔။

ႏွစ္ –   အေနမွန္ရမယ္။ ဆိုလိုတာက ကိုယ္က်င့္သိကၡာထိန္းရမယ္ေပ့ါ။

နန္း     ေကာင္းပါၿပီဗ်ာ။ ေနာက္ႏွစ္ခ်က္ကိုလည္း သတိရွိပါ့မယ္လို႔ ကတိက၀တ္ ျပဳပါတယ္။

ငယ္    သာဓုေခၚပါတယ္ဗ်ာ။ သာဓု – သာဓု – သာဓု။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ .. ..

Admin (www.chitnge.com)

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *