NIBBANA – 9

Share

အပိုင္း(၉)

နန္း     ေအးဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က် ၀န္ထုတ္၀န္ပိုးႀကီးလို႔ ျမင္ဖို႔ကို မလြယ္ကူလွေသးဘူး။
ငယ္     နဂို၀န္နဲ႔ အပို၀န္လို႔လည္း ဆိုႏိုင္ေသးတယ္ဗ်။ စားရ၊ ေသာက္ရ၊ ေရမိုးခ်ိဳးရ — ဒါက နဂို၀န္ ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။ ဒီအျပင္ အာ႐ံုေတြကို အကန္႔အသတ္မဲ့ လိုက္စားေနလွ်င္ အဲဒါ အပို၀န္ဘဲေပါ့။

နန္း     သံေ၀ဂ ရစရာဘဲဗ်ာ။

ငယ္     သူေတာ္ေကာင္းေတြက ဒါေတြကို `၀ဋ္´ ေတြလို႔ ျမင္ေတာ္မူၾကတာဗ်။ အာ႐ံုေတြဟာ ေပ်ာ္ပိုက္ဖို႔ မဟုတ္

ဘူးေပ့ါ။ ဒါ – သူေတာ္ေကာင္းေတြ အျမင္ကို ဗဟုသုတအျဖစ္ ေျပာတာပါ။ ႐ိုး႐ိုးလူေတြနဲ႔ေတာ့ မတူဘူးေပါ့။
သူေတာ္ေကာင္းေတြကေတာ့ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ေရေရလည္လည္ နက္နက္႐ႈိင္း႐ိႈင္းသိနားလည္ ေတာ္မူၾကတာ

နန္း     သူေတာ္ေကာင္းေတြက အျမင္ကေတာ့ ပီျပင္ၾကည္လင္ ျပတ္သားမွန္ကန္လွပါေပတယ္ဗ်ာ။ ၾကည္ညိဳလို႔ မဆံုးပါဘူး။
ငယ္     ကုိယ္တုိင္သူေတာ္ေကာင္း ရာႏႈန္းျပည့္ မျဖစ္ေသးေတာင္ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးေတြကို ၾကည္ညိဳရတာ အျမတ္တစ္ခု

ေပ့ါဗ်ာ။
နန္း့     ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒီလိုဘဲ ခံယူမိပါတယ္ဗ်ာ။
ငယ္     ခင္ဗ်ားက ေခတ္မွီအယူအဆ ရွိပါတယ္။
နန္း     ေခတ္မွီဆို ကၽြန္ေတာ္က ကမၻာနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းလိုက္ဘို႔ ခံယူထားတာ။ ဒါနဲ႔ ေနပါဦးဗ်ာ။ ကမၻာကေရာ “အရာရာမွာ ျမန္မာနဲ႔ ေခတ္မွီရင္ေဘာင္တန္းရဲ႕လား .. ..
ငယ္     မတန္းဘူးဗ်။
နန္း     ဘာလို႔လဲ။
ငယ္     ဘာလို႔လဲဆို သူတို႔က နိဗၺာန္ကိုမွ မေလ့လာၾကတာ။
နန္း     နိဗၺာန္ကို ေလ့လာရင္ေရာ။
ငယ္     နိဗၺာန္ကို ေလ့လာရင္ သူတို႔ဟာ ျမန္မာကို ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္လာမွာေပ့ါဗ်ာ။ ဘာသာေရးမွာ။
နန္း     သူတို႔က ဘာသာေရးကို သိပ္ဦးစားမေပးဘူးနဲ႔ တူတယ္။
ငယ္     အဲဒါ ေခတ္ေနာက္က်တာေပ့ါဗ်ာ။
နန္း     ဘာျဖစ္လို႔လဲဗ်။
ငယ္     ဘာသာေရးနယ္ပယ္မွာ ဗုဒၶဘာသာလုိ ဘာသာေရးလည္း ရွိေနတဲ့ဟာဗ်ာ။ သူတို႔မေလ့လာေတာ့ ဒီဘက္မွာ သူတို႔ေ

ခတ္ေနာက္က်သြားတာေပ့ါ။
နန္း     ဗုဒၶဘာသာကို ေလ့လာရင္ေတာ့ သူတို႔ နိဗၺာန္ကို ေလ့လာၾကရမွာဘဲနဲ႔ တူတယ္ေနာ္။
ငယ္     နိဗၺာန္ဟာ ဗုဒၶဘာသာတို႔ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္ဘဲေလဗ်ာ။
နန္း     သူတို႔ နိဗၺာန္ကို ေလ့လာၾကလွ်င္ ေကာင္းမွာဘဲဗ်ာ။
ငယ္     ျမန္မာေတြက နိဗၺာန္အေၾကာင္း မ်ားမ်ားေျပာေပးဘို႔လိုတယ္။
နန္း     နိဗၺာန္ကလည္း မွန္မွန္ကန္ကန္ အနက္ေဖာ္တတ္မွ ေျပာလို႔ျဖစ္တာနဲ႔ တူတယ္ဗ်။
ငယ္     ဒီလိုဆို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျပာတတ္ေအာင္ ေလ့လာေပ့ါဗ်ာ။
နန္း     နိဗၺာန္အေၾကာင္းသာ ကမၻာက ေလ့လာလိုက္စားလာလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာလည္း ကမၻာမွာ ပိုမုိထြန္းေတာက္ လာမွာဘဲဗ်။
ငယ္     ကမၻာက ကရိယာကို သိပ္အားကိုးလြန္းတယ္ဗ်ာ။ အမွန္တရားကို သိနားလည္ဖို႔

ဒီနည္းတစ္ခုပဲရွိတယ္ လို႔ ေအာင္းေမ့ေနပံုရတယ္။
နန္း     ကရိယာက ဘယ္ေလာက္မ်ား စြမ္းမွာလဲဗ်ာ။ လူကတီထြင္ရတဲ့ဟာဘဲ။
ငယ္     ပုဂိၢဳလ္စြဲမပါတဲ့ သဘာ၀သတင္းမွန္ကို လိုခ်င္လို႔နဲ႔ တူပါတယ္ဗ်ာ။
နန္း     ဒီလိုႀကိဳးစားေတာ့ ရေရာရလို႔လားဗ်ာ။
ငယ္     နံပါတ္ကုန္ ဘယ္ရပါ့မလဲဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္လည္း `မေသခ်ာ မေရရာမႈ သီ၀ရီ´ဆိုတာ ေပၚလာတာေပါ့။
နန္း     အဲဒီ `မေသခ်ာမႈ သီ၀ရီ´ ဆိုတာ ဘာလဲဗ်။
ငယ္     ႐ုပ္ – ႐ုပ္ခ်င္းတုိင္းတာေတာ့ ေနာက္ဆံုးမေသခ်ာပါဘူးဆုိတဲ့ အေျဖေပါ့ဗ်ာ။ ႐ုပ္ – ႐ုပ္ခ်င္းတုိင္းေတာ့ အေသးစိတ္က်

တုိင္းလို႔မရဘူးေပါ့။
နန္း     ဒါဆို သူတို႔က ကရိယာသံုးတာ အေသးစိတ္ နံပါတ္ကုန္ထိမသိႏိုင္ဘူးဆိုေတာ့ ကရိယာကို စိတ္မကုန္ ၾကဘူးလား။
ငယ္     မကုန္ၾကဘူးဗ်။ ဒီအတိုင္းပဲ ထားၾကတယ္။ တစ္ျခားနည္းဘက္ကို မလွည့္ၾကဘူး။
နန္း     လွည့္လာလွ်င္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာကို ေတြ႕ႏိုင္တာေပ့ါေနာ္။
ငယ္     ဗုဒၶဘာသာကို ေတြ႕သြားလွ်င္ေတာ့ သူတို႔အဘို႔လည္း ေကာင္းတာေပ့ါဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက ဗုဒၶ ဘာသာကလည္း

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဘဲ မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ နက္နက္နဲနဲ ထြန္းကားတာဗ်။ တစ္ျခားတိုင္းျပည္ ေတြမွကေတာ့ ၀ိပႆနာ

နည္းပညာ မထြန္းကားသေလာက္ဘဲ။ သမထေယာင္ေယာင္ ဘာ ေယာင္ေယာင္ေတြဘဲ ရွိတယ္။
နန္း     ဒီလိုဆို ဗုဒၶဘာသာေလ့လာမယ္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဘဲ ေလ့လာသင့္တာေပ့ါေနာ္။
ငယ္     အမွန္အကန္ သိခ်င္လာလွ်င္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုဘဲ လာရမွာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က အမွန္သိခ်င္ တတ္ဖုိ႔

လိုေသးတယ္။ ေနာက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အမွန္အကန္ရွိတယ္ဆိုတာကိုလည္း နားမလည္ တတ္ၾကေသးဘူး။
နန္း     ေခတ္ေနာက္က်လိုက္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြပဲေနာ္။
ငယ္     ဒီလိုေခတ္ေနာက္က်ေနလို႔ အသိပညာဉာဏ္အရာမွာလည္း ေခတ္ေနာက္က်ေနၾကတာေပ့ါဗ်ာ။ အသိ ပညာဉာဏ္ရဲ႕

အထြတ္အထိပ္ဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာပဲ ရွိတာပဲ။
နန္း     အရိယာဉာဏ္ ပြင့္ဖူးျခင္းကို ဆိုလိုတာလား။
ငယ္     ဟုတ္တယ္။
နန္း     အရိယာဉာဏ္ရည္က အသိပညာရဲ႕ အထြတ္အထိပ္ေပ့ါ။
ငယ္     ဟုတ္တယ္၊ ဘယ္ပုထုဇဥ္မွ လိုက္မမွီဘူး။ သံသရာ ဘ၀ဆက္တိုင္းမွာ အက်ိဳးအရွိဆံုး။ အသံုးအ၀င္ဆံုးပဲ။

ဒီအေၾကာင္းကို အက်ယ္တ၀င့္ စိတ္၀င္စားလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့ဖူးတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြကို ဖတ္ၾကည့္ပါလား။

(ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိုနန္းေအာင္အား ကၽြန္ေတာ္ေရးသာခဲ့ေသာ (၁၇-၁၁-၂၀၀၂ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာ) ႏွင့္ (၂၅-

၁၁-၂၀၀၂ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ +၂၅-၁၁-၂၀၀၂ ေၾကးမံု သတင္းစာ) တို႔မွ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေပးဖတ္

လိုက္ေလသည္။) ( ေဖာ္ျပၿပီး )

ကိုနန္းေအာင္သည္ ျမန္မာ့ အလင္းသတင္းစာႏွင့္ ေၾကးမုံသတင္းစာပါ ကၽြန္ေတာ္၏ ေဆာင္းပါမ်ားကို ဖတ္႐ႈၿပီးေနာက္ ဤသို႔
ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကေလသည္။
နန္း     ကမၻာမွာ ေလာကုတၱရာ ပညာဆိုတာ မထြန္းကားေသးဘူးေနာ္။
ငယ္     ဟုတ္တယ္။ ကမၻာမွာ ေလာကုတၱရာ ပညာမထြန္းကားေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာပဲ ထြန္းကားေသးတယ္။
နန္း     အသိပညာအရာမွာေတာ့ ေလာကုတၱရာ အသိပညာက အထြတ္အထိပ္ဘဲေပ့ါေနာ္။
ငယ္     ဟုတ္တယ္။ အသိပညာအရာမွာ ေလာကုတၱရာပညာဟာ အထြတ္အထိပ္ဘဲ။
နန္း     ဘာျဖစ္လို႔လဲ။
ငယ္     အက်ိဳးရွိလို႔ေပ့ါ။ ေလာကုတၱရာပညာဆိုတာ မိမိနဲ႔ အျမဲကပ္ေနတယ္။ မကင္းကြာဘူး။ ကမၻာ့ ပညာဆိုတာ

တကယ္ေတာ့ သညာနဲ႔ ၀ိဥာဥ္ေလာက္ဘဲ။ ထိုးထြင္းတဲ့ အသိပညာအင္အား နည္းတယ္။ အရာရာကို အဆံုးထိ

ထြင္းေဖာက္ မျမင္ႏိုင္ဘူး။ ေလာကုတၱရာ ပညာကမွ အရာရာကို ထြင္းေဖာက္သိျမင္ ႏိုင္တာ။ ေလာကီ ပညာထက္

အမ်ားႀကီး နက္႐ိႈင္း က်ယ္၀န္းတယ္။
နန္း     ေလာကီပညာလိုက္စားေတာ့ ေလာကီဘဲ တိုးတက္ႏိုင္တာေပ့ါေနာ္။ ေလာကုတၱရာဘက္မွာလို မနက္႐ိႈင္း ေတာ့ဘူးေပါ့။
ငယ္     ေလာကုတၱရာ ပညာက ေသျခင္းတရားကို ရဲရဲ ရင့္ရင့္ ရင္ဆိုင္ႏိုင္တယ္ေလ။ ဒါက လိုရင္းဘဲမဟုတ္လား။

လူျဖစ္လာမွေတာ့ မေျဖဆိုလို႔ မရတဲ့ စာေမးပြဲႀကီးပဲ။

 

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္
Admin (www.chitnge.com)

 

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *