နိဗၺာန္ႏွင့္နီးလွ်င္

Share

ႏွင့္နီးလွ်င္

သစၥာဝါဒီမ်ား

bism3နိဗၺာန္ႏွင့္နီးလွ်င္ ဘယ္လိုေနသလဲ —

တရားရတယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုေနသလဲ —

ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးေတြကို ေျပာျပေပးမယ္။

သစၥာဝါဒီမ်ား တရားက်င့္ရင္းနဲ႔ နိဗၺာန္နဲ႔နီးလွ်င္ ၿငိမ္ရမယ္။ နိဗၺာန္နဲ႔နီးလွ်င္ ေအးရမယ္။ နိဗၺာန္နဲ႔နီးလွ်င္ ခ်မ္းသာရမယ္၊ ေနလို႔ေကာင္းရမယ္ေပါ့ေနာ္ – အဲဒါေလးေတြ ေပၚလာရင္ ဒါဟာ နိဗၺာန္ဘက္ကို အရွိန္ဟပ္ယူတဲ့ သေဘာလို႔ေျပာရင္လည္းရတယ္။ ေအးရမယ္၊ ပူေနရင္ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးေပါ့။ ၿငိမ္းရမယ္ မၿငိမ္းဘဲနဲ႔ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ကေတာက္ကဆ ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးေပါ့။ ခ်မ္းသာရမယ္ ဆင္းရဲေနေသးရင္ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးေပါ့။ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ႔ ေနလို႔ေကာင္းရမယ္။

ေနလို႔ေကာင္းတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သစၥာဝါဒီမ်ားကေတာ့ သိၿပီးသားပါ။ “ေကာင္း” ဆိုတဲ့ စကားက ေလာကီနဲ႔သြားတြက္လို႔ မရဘူး။ ေလာကီမွာ ေကာင္းတယ္ဆိုတာက ေလာဘပါတာေပါ့ေနာ္။ ေလာကုတၱရာမွာ ေကာင္းတယ္ဆိုတာက ေလာဘမပါဘူး — ဉာဏ္ပညာရဲ႕ ေကာင္းျခင္းသာျဖစ္တယ္။ သစၥာဝါဒီမ်ားသိပါတယ္ ေလာကုတၱရာမွာ ႐ုပ္နာမ္နဲ႔ မပါတ္သက္ေတာ့ဘူး – ႐ုပ္နာမ္မွ လြန္သြားၿပီေလ။

(နဝေလာကုတၱရ ဓေမၼ) ကိုးပါးရွိတယ္။ ဆယ္ပါးဆိုတာ ကိုယ္လိုသလို႔ ထည့္ၾကတာပါ။ ရတနာ့သုတ္မွာ (နဝေလာကုတၱရ ဓေမၼ) ဆိုတာ ရွိတယ္။ မဂ္ေလးတန္၊ ဖိုလ္ေလးတန္နဲ႔ နိဗၺာန္ပဲ။ ဒီေတာ့ ေလာကုတၱရာသမားေတြက သိပါတယ္ ႐ုပ္နာမ္ကို စြန္႔ႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို။ ႐ုပ္နာမ္ကို မစြန္႔ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ တစ္ပိန္တြယ္တြယ္နဲ႔ နိဗၺာန္သြားတာေတာင္ ႐ုပ္နာမ္နဲ႔ သြားခ်င္ေနၾကတာ။ အဘိဓမၼာသင္တန္းလည္း ေရႊတံဆိပ္ ရေသးတယ္ နိဗၺာန္ကိုလည္း ႐ုပ္နာမ္နဲ႔ သြားခ်င္တယ္ဆိုေတာ့ ေရွ႕ေနာက္က မညီဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားကိုလိုက္ရင္ ေရွ႕ေနာက္ ညီညႊတ္ေစခ်င္တဲ့သေဘာကို အထပ္ထပ္ ေျပာေနရတာပါ။ ဒီလိုမေျပာလွ်င္ “ငါ့စကား ႏြားရ” လုပ္ေနလွ်င္ ကမာၻက ေလ့လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ တစ္ေန႔ေန႔က် ေတြ႕မယ္၊ ျပႆနာေပၚမယ္။ ဒီေတာ့ ေရွ႕ေနာက္ မညီညႊတ္တဲ့ အယူအဆေတြကို ဘာျဖစ္လို႔ ခံယူေနၾကတာလည္း – သေဘာမေပါက္ၾကေသးဘူးလား။ နိဗၺာန္သြားရင္ ႐ုပ္နာမ္ မပါပါဘူး — (ခႏၶာ့နိေယာေဓါ နိဗၺာနံ) ႐ုပ္နာမ္ခ်ဳပ္မွဆိုတာ သူတို႔လည္း သိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ အသိေခါက္ခက္ အဝင္နက္ေနၾကလည္းေတာ့ မသိဘူး။

နိဗၺာန္မွာ ႐ုပ္နာမ္မရွိဘူး — ခႏၶာခ်ဳပ္ရတယ္။ ခႏၶာဆိုတာ ဆင္းရဲတာ – နိဗၺာန္က ဆင္းရဲတာ လက္မွ မခံဘဲနဲ႔ — ဒါေလးကို သေဘာမေပါက္ဘူး။ ႏွပ္ခ်ီးတြဲေလာင္းနဲ႔ ကေလးေတြေတာင္ သေဘာေပါက္ႏိုင္တဲ့ဟာ သူတို႔က မေပါက္ဘူးဆိုေတာ့လည္းခက္တယ္။

၀ိသုဒၶိမဂ္သင္တန္း တက္သလိုလို တတိယႏွစ္ေရာက္သလိုလိုနဲ႔ နိဗၺာန္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔က် ေဘာက္ခ်ီးပဲ ေရွ႕ေနာက္မညီ မညႊတ္နဲ႔ – ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားကို ၾကည္ညိဳရာ မက်ဘူး။ ေစာ္ကားေမာ္ကား ပံုစံမ်ိဳးေတြနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္နားလည္ၿပီး ငါတေကာ ေကာေနၾကတာကေတာ့ ေခတ္ကုန္ေလာက္ၿပီလို႔ပဲ ယူဆပါတယ္။ သစၥာ၀ါဒီမ်ားကို ဒါကလည္း စစ္တမ္းထုတ္ေပးတာပါ။ မဟုတ္မတရား ေျပာေနတဲ့တိတ္ဆိတ္ သြားေအာင္လို႔လည္း ပါပါတယ္။ မနာလို မ႐ႈစိမ့္နဲ႔ ေျပာေနတဲ့အသံေတြ တိတ္ဆိတ္သြားေအာင္လို႔ ေျပာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္အကန္ ရွိေနတာအရာကို အမွန္အကန္ ေဖာ္ထုတ္ရမယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားဟာအင္မတန္ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတာကို ၾကည္ညိဳစရာ မေကာင္းေအာင္ ေျပာျခင္းဟာေတာ့ အင္မတန္ တာ၀န္ႀကီးေၾကာင္း၊ သတိထားသင့္ေၾကာင္း ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ကလည္း သိေနေတာ့ သိတဲ့အတိုင္း ေျပာေပးတာကေတာ့ အမွန္ကိုဖြင့္ၿပီး ေရႊအိုးႀကီး ေဖာ္ေပးတဲ့ သေဘာလုိ႔ပဲ ယူဆပါတယ္။ အားလံုးတရားလိုက္ေနတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ဗုဒၶစာေပဆုရ

ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္(ဒႆန)

 

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *