NIBBANA – 10

Share

အပိုင္း(၁၀)

နန္း    လူရဲ႕ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ဟာ ေသျခင္းတရားကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္
ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔ဘဲေပါ့ေနာ္။
ငယ္     ေသသည္၏ အျခားမဲ့မွာလည္း ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္ႏိုင္ဖို႔ေပါ့။
နိဗၺာန္မစံရမခ်င္း ႐ုပ္နာမ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ရမွာ ဆိုေတာ့ ႐ုပ္နာမ္အၿပီးအပိုင္
မခ်ဳပ္ၿငိမ္းေသးလည္း ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ရင္ဆိုင္တတ္ဖို႔ေပါ့။
အျမင္ဉာဏ္က ပိုမိုနက္႐ႈိင္း က်ယ္ျပန္႔တာေပါ့။
နန္း    ဒီလို က်ယ္ျပန္႔နက္႐ႈိင္းတဲ့ ပညာရပ္က ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဘဲ ထြန္းကားတာလား။
ငယ္     ဟုတ္တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဘဲရွိတယ္။ အျခား ဘယ္မွာမွ မရွိဘူး။
နန္း    ကမၻာက ဒါကို မသိဘူးလား။
ငယ္     မသိဘူး။
နန္း    ဘာလို႔လဲ။
ငယ္     သူတို႔ နားမလည္ ဉာဏ္မမွီလို႔ေပါ့။
နန္း    ခက္တယ္ေနာ္။ ေလာကီပညာေတြေတာ့ ေတာ္ၿပီးေတာ့။
ငယ္     ေလာကုတၱရာပညာက ပိုမိုနက္နဲတယ္။ သမားေကာင္းရွိမွလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
နန္း    သူတို႔ဆီမွာ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းေတြ မရွိၾကဘူးလား။
ငယ္     မရွိၾကဘူး။ ဆရာဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ေပါက္ေျမာက္ၿပီးမွ တပါးသူကို
ဆရာလုပ္ႏိုင္တာ။ သူတို႔က ကိုယ္တိုင္မွ မေပါက္ေျမာက္ၾကတာ။ ဒီေတာ့
ဆရာေကာင္း သမားေကာင္း ဘယ္ျဖစ္ႏိုင္ေတာ့မွာလည္း။ ေယာင္ေယာင္ ၀ါး၀ါးသမားဟာ
ဘယ္ေတာ့မွ ေလာကုတၱရာမွာ ဆရာေကာင္းမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
နန္း    သူတို႔အတြက္ ေနာင္ေရးက ခက္ေသးတယ္ေနာ္။
ငယ္     ခက္တာေပါ့။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟနဲ႔ ေနၾကတဲ့ဟာဘဲ။ အေပၚယံၾကည့္ရင္ေတာ့
အထင္ႀကီးစရာေတြ ရွိခ်င္ရွိမယ္။ တကယ့္လက္ေတြ႕ဘ၀ ရင္ဆိုင္တဲ့အခါက်ေတာ့
ေလာကုတၱရာပညာကမွ အမွန္တကယ္ အသံုး၀င္ အက်ဳိးရွိတာ။
ေကာင္းက်ဳိးလည္းေဆာင္ႏိုင္တယ္။
နန္း    ဒီလို ထြင္းေဖါက္သိျမင္ဖို႔ မလြယ္လွဘူးေနာ္။
ငယ္     ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ဆရာေကာင္း သမားေကာင္း အဆံုးအမရွိလို႔ေပါ့။
ဒါ့ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာေပါ့။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အရိယာဉာဏ္ပညာ
ဖူးပြင့္တာ အသိပညာရဲ႕ အထြတ္အထိပ္ပါလို႔ ဒါ အမွန္အကန္ ေဖၚျပလိုက္ျခင္းဘဲ။
နန္း    ကမၻာကဒါကို မသိႏုိင္ဘူးလား။
ငယ္     ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သိႏိုင္ဦးမယ္ မထင္ဘူး။ ေလာကီပညာနဲ႔ သူတို႔က
တင္းတိမ္ေနၾကတာ။ ေလာကုတၱရာပပညာကို မေလ့လာ မလိုက္စားၾကဘူး။ ေလ့လာလိုက္စား
ရေကာင္းမွန္းလည္း နားမလည္ၾကဘူး။ ဗဟုသုတလည္း မရွိၾကဘူးေပါ့။
နန္း    အံ့ၾသစရာဘဲေနာ္။ အသိပညာ ေလ့လာလိုက္စားသလိုလို ဘာလိုလိုနဲ႔။
တကယ္တန္းက် အရိယာ သစၥာနယ္ကို မထိုးေဖါက္ႏိုင္ဘူး။
ငယ္     ပါရမီကလည္း ရွိဦးမွနဲ႔တူတယ္။ သူတို႔ဆီမွာ သာသနာကလည္း
နက္နက္႐ုႈိင္း႐ႈိင္း မျပန္႔ထြန္းဘူး။
နန္း    သူတို႔ဆီမွာလည္း သာသနာျပန္႔ထြန္းႏိုင္လွ်င္ ေကာင္းမွာဘဲေနာ္။
ငယ္     ဒါကေတာ့ မလြယ္ေသးပါဘူး။ သာသနာေတာ္ျမတ္ဟာ စစ္စစ္မွန္မွန္နဲ႔
နက္နက္႐ုႈိင္း႐ႈိင္း ျပန္႔ထြန္းဖို႔ဆိုတာ သူ႔၊ ကိုယ့္၊ သူ႔ကံ၊
ကိုယ့္ကံ အမ်ားႀကီး လိုအပ္ေနပါဦးမယ္။
နန္း    ခင္ဗ်ားအခုလို ပဏာမရွင္းျပတာကို ကၽြန္ေတာ္သိပ္သေဘာက်မိတယ္ဗ်ာ။
ခင္ဗ်ားက မွန္တာဘဲ ေျပာတတ္တယ္ဟုတ္လား။
ငယ္     ကၽြန္ေတာ္ ေလာကုတၱရာအရာမွာ ဘယ္ေတာ့မွ လိမ္မေျပာဘူး။ မမွန္တာလည္း
မေျပာဘူး။ မေသခ်ာတာ လည္းမေျပာဘူး။ တကယ္သိၿပီးမွသာ ေျပာေလ့ရွိတာ-ခင္ဗ်ား
ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပဘူးတာေတြ ျပန္ဆန္း စစ္ၾကည့္ေပါ့။
နန္း    ကၽြန္ေတာ္ မဆန္းစစ္ပါဘူး။ ယံုလည္းယံုပါတယ္။ အဲ-မလိုက္ႏိုင္ေသးတဲ့
ေနရာနယ္ပယ္ေတြေတာ့ ရွိေကာင္းရွိမယ္။
ငယ္     မလိုက္ႏိုင္တဲ့ ေနရာနယ္ပယ္ေတြကို လိုက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ခ်င္
ႀကိဳးစားၾကည့္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့ဘက္ကေတာ့ ခိုင္တယ္။ အေလ့လာ အစစ္ေဆး
အစူးအစမ္းခံႏို္င္တယ္။ အဲ ေစတနာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ခ်ဥ္းကပ္မယ္ဆိုရင္ေပါ့။
နန္း    ဒါေတာ့ ေလာကုတၱရာ ေလ့လာတယ္ဆိုတာ အမွန္တရား ျမတ္ႏိုးလို႔ဘဲ ျဖစ္ရမွာေပါ့။
ငယ္     ဒီသေဘာနဲ႔ကေတာ့ အျမဲတခါးဖြင့္လွ်က္ဘဲ ရွိပါတယ္။
နန္း    ခင္ဗ်ားကိုယ့္ကိုယ္ကို ဒါေလာက္ယံုၾကည္ခ်က္ရွိေနတာ
သာသနာျပဳလုပ္ငန္းေတြဘာေတြ မ၀င္စားမိ ဘူးလား။
ငယ္     ဒီကိစၥက မလြယ္ဘူးေလ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ပညာကိုလည္း ဘယ္သူက
ထြင္းေဖါက္သိျမင္ႏိုင္မွာလည္း။
နန္း    ပညာဉာဏ္က ေဖာ္ျပဖို႔ခက္တယ္လား။
ငယ္     ခက္တဲ့အပိုင္းေတြလည္း ပါမွာေပါ့ဗ်ာ။ ဓာတ္ခံရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့
ျမင္ခ်င္ျမင္ႏိုင္မွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ပညာရွာခဲ့တာကလည္း
ေဖာ္ျပဖို႔သက္သက္အတြက္ဘဲ မဟုတ္ဘူးဗ်။
နန္း    ဒီလိုဆို ဘာအတြက္လဲလို႔ ေမးလွ်င္ေကာ?
ငယ္     ကိုယ္တိုင္ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ဖို႔လို႔ ေျပာရမွာဘဲ။
အခြင့္သင့္လွ်င္ေတာ့ ေဖာ္ျပျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီအေပၚမွာ
သိပ္မမွီခိုခ်င္ဘူး။ ကိုယ္တိုင္အမွန္အကန္ရွိဖို႔  သိဖို႔ကိုဘဲ
အဓိကထားခ်င္တယ္။ တစ္ပါးသူအတြက္ ကိစၥဆိုတာ လြယ္ကူလွတာလည္း မဟုတ္ဘူး။
ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဘက္ အျမင္မွန္ ပီျပင္ၾကည္လင္ဖို႔လည္း လိုဦးမယ္။
နန္း    ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားကို သာသနာျပဳေစခ်င္တယ္။
ငယ္     သာသနာျပဳတယ္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္က သာသနာ တည္ဦးမွဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အဲဒီလို ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ႀကိဳးစားေနသူတစ္ဦးေပါ့။
တတ္ႏိုင္သမွ်ေတာ့ အၾကံျပဳ လက္တြဲေခၚပါတယ္။
နန္း    ခင္ဗ်ားဆရာကလည္း ရင္ထဲမွာ `ဓမၼေစတီ´တည္ဘို႔ ေရွးဦးစြာ
မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ဘူးတယ္ဆို။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိေနပါတယ္။
ငယ္     ဟုတ္ပါတယ္။ ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္ကို `ရင္ထဲမွာ ဓမၼေစတီ ေရွးဦးစြာတည္´
လို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ဘူးပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က ေက်ာင္းဆရာ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ ကိုယ္တိုင္တတ္သိၿပီးမွ
တစ္ပါးသူကို သင္ၾကားေပးရ တယ္ေလ။ ဒီသေဘာဘဲေပါ့လို႔
မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့ဘူးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။
နန္း    ခင္ဗ်ား အဲဒီလို ႀကိဳးစားျဖစ္ခဲ့တာကို ကၽြန္ေတာ္သာဓု ေခၚပါတယ္ဗ်ာ။
ငယ္     ဒါေတြဟာ ဆရာ့ေၾကာင့္ပါဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ဒါေၾကာင့္ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္း
လိုအပ္ေၾကာင္း၊ အထပ္ထပ္ ေျပာျပခဲ့ရတာပါ။
နန္း    ကၽြန္ေတာ္လည္း ခင္ဗ်ားဆရာကို ၾကည္ညိဳမိတယ္ဗ်ာ။
ငယ္     ဆရာက ၾကည္ညိဳေလးစားစရာ သိပ္ေကာင္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ခင္ဗ်ား
ႏွစ္ၿခိဳက္တဲ့ အရည္အခ်င္း တစ္ခုခုရွိလွ်င္ အဲဒီအရည္အခ်င္းက `ေ႐ြးေစ့´၊
ဆရာ့အရည္အခ်င္းက `ျမင့္မိုရ္ေတာင္´၊ ကၽြန္ေတာ့္ အရည္အခ်င္းက
`ေရတစ္ေပါက္´၊ ဆရာ့အရည္အခ်င္းက `မဟာသမုဒၵရာ´၊ ဒီလိုသာ ခန္႔မွန္း
လိုက္ေတာ့ဗ်ာ၊ အဲဒါ—မပိုဘူး။
နန္း    ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားရဲ႕ဆရာကို ေတြ႕ဖူးခ်င္လိုက္တာဗ်ာ။
ငယ္     ဒါေတာ့ ဆရာမွ မရွိေတာ့ဘဲ။ ခႏၶာစြန္႔သြားေတာ္ မူခဲ့ၿပီ။
ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ေတာင္ ၾကာခဲ့ၿပီဆိုပါေတာ့။
နန္း     ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ခင္ဗ်ားကို ေတြ႕ရျခင္းနဲ႔ဘဲ
ႏွစ္သိမ့္လိုက္ဦးမယ္ဗ်ာ။ ေနာက္မွ ခင္ဗ်ားဆရာ
သြန္သင္ညႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဆံုးမစကားေတြကို ေလ့လာနာခံေတာ့မယ္။
ငယ္     ကၽြန္တာ္ မေသေသးသေ႐ြ႕ေတာ့ ရေန ေျပာေနမွာပါဗ်ာ။ ဒီအတြက္ေတာ့ မပူပါနဲ႔။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဆရာ့အဆံုးအမရဲ႕ ဘ႑ာစိုးဘဲ။
နန္း    ၀မ္းသာတယ္ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ေဆြးေႏြးရတာ။
ငယ္     ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဂုဏ္ယူႏွစ္ၿခိဳက္လွပါတယ္။
နန္း    တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ ခင္ဗ်ားဆရာ ဆံုးမတာေတြ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေျပာျပဗ်ာ။
ငယ္     ေျပာျပမွာေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီအတြက္အသက္ရွင္ေနတာဘဲ။
ျပည့္ျပည့္စံုစံု ဆိုတာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အခ်ိန္ေပးရေပလိမ့္မယ္။
နန္း    ဒီအတြက္ဆို ကၽြန္ေတာ္ ထက္သန္ေနမွာပါဗ်ာ။ အသိပညာရွာေဖြရာမွာ ဒါေတြဟာ
ေသာ့ခ်က္ေတြဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သိပါတယ္။
ငယ္     ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကေတာ့ အေၾကာင္းညီညြတ္သလို အခ်ိန္ရသလို ေျပာျပေရးျပေနမွာပါဘဲဗ်ာ။
နန္း    အသိပညာသေဘာဟာ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲနက္႐ႈိင္းတာဘဲေနာ္။ ကမၻာမွာ
ပညာေတြဒါေလာက္ လိုက္စားေနၾကေပမဲ့ ေလာကုတၱရာ အရာအထိ
မလိုက္စားႏိုင္ၾကတာေတာ့ အံ့ၾသစရာ စိတ္မေကာင္းစရာဘဲဗ်ာ။
ငယ္     ေလာကုတၱရာဆိုတာ နက္႐ႈိင္းတယ္ေလ။ ပါရမီ ဓာတ္ခံလည္း
ပါဘို႔လိုလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံနဲ႔ေတာ့ မလြယ္ပါဘူး။
နန္း    ကၽြန္ေတာ္ ေလာကုတၱရာအျမင္ကို ေတာ္ေတာ္ႏွစ္ၿခိဳက္ေနမိတယ္။ ဒါေပမဲ့
ကၽြန္ေတာ္ အထင္ႀကီးေလးစား ေလာက္တဲ့ ကမၻာ့ပညာရွင္ေတြ ေလာကုတၱရာဘက္အထိ
မထိုးေဖါက္ႏိုင္တာကို အံ့ၾသရမလို ခံစားမိလို႔ပါ။
ငယ္     မအံ့ၾသနဲ႔ဗ်ာ။ သူတို႔က ပကာသနနဲ႔ ျပင္ပအသံုးအေဆာင္ အသြင္အျပင္ေလာက္ဘဲ
၀င္စားတာ။ ႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ေလ့လာဖို႔ လိုအပ္တဲ့ ေလာကုတၱရာပညာကိုေတာ့
၀င္စားဖို႔ နားမလည္ၾကပါဘူး။ မတိုက္ဆိုင္ၾကဘူးနဲ႔ တူပါတယ္။
နန္း    ဟုတ္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာ ေလ့လာသလိုလိုနဲ႔ေတာင္ အထင္ႀကီးခံလိုရမႈ၊
နာမည္ႀကီးလိုမႈ၊ ဟိတ္ဟန္ထုတ္မႈ၊ ပလႊား၀င့္ႄကြားမႈ၊ အတၱႀကီးစိုးမႈေတြ
ပါေနၾကေသးတာ။
ငယ္     ကမၻာက မေလ့လာ မလိုက္စားၾကေပမယ့္ ေလာကုတၱရာဆိုတာကေတာ့ အမွန္တကယ္ရွိတာဗ်။
နန္း    အဲဒီ အမွန္တကယ္ရွိတဲ့ ေလာကုတၱရာဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေျပာျပဗ်ာ။
ငယ္     အဲဒီ ေလာကုတၱရာဆိုတာ စစ္မွန္တဲ့ သာသနာဘဲေပါ့ဗ်ာ။
နန္း    အဲဒီ စစ္မွန္တဲ့ သာသနာအေၾကာင္း ေျပာျပဗ်ာ။
ငယ္     ဒီအေၾကာင္းေတြက နက္႐ႈိင္းသည္ႏွင့္အမွ် သိမ္ေမြ႕တယ္ဗ်။
နန္း    အဲဒီ နက္႐ႈိင္းသည္ႏွင့္အမွ် သိမ္ေမြ႕လွတဲ့ ေလာကုတၱရာ အေၾကာင္းသိခ်င္တယ္ဗ်ာ။
ငယ္     သိခ်င္လွ်င္ သိႏိုင္ပါတယ္ဗ်ာ။ အခက္ရွိလွ်င္ အလြယ္ရွိတာဘဲ။
နန္း    အဲဒီ အခက္ေတြကို လြယ္လြယ္ေလးနဲ႔ သိႏိုင္ေအာင္ေျပာျပဗ်ာ။
ငယ္     သိမ္ေမြ႕ ခက္ခဲ နက္နဲလွပါတယ္ဆိုတဲ့ ေလာကုတၱရာ အေၾကာင္းေတြဆိုေတာ့
ခင္ဗ်ား သာမန္ မ်က္လံုးနဲ႔ခ်ည္းေတာ့ မၾကည့္နဲ႔ဗ်ာ။ ပညာနားနဲ႔ပါ နားေထာင္။
နန္း    ခင္ဗ်ား သတိေပးသလို သာမန္မ်က္စိနဲ႔ခ်ည္း မၾကည့္ပါဘူးဗ်
ဉာဏ္မ်က္စိနဲ႔လည္း လိုက္မွာေပါ့။ အဲ-တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္
ပညာနားက နည္းနည္းထူခ်င္ ထူမယ္။ ေလးခ်င္ေလးမယ္။
ငယ္     ဉာဏ္ပညာနားဆို ၿပီးတာပါဘဲဗ်ာ။ ထူတာ ပါးတာ ျပႆနာမဟုတ္ပါဘူး။
နန္း    ဒါဆို ေျပာေတာ့ဗ်ာ။
ငယ္     ေလာကုတၱရာကို လိုက္လွ်င္ စိတ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အာ႐ုံနဲ႔ မလိုက္ရဘူး။
စိတ္အာ႐ုံဆိုတာ ႐ုပ္နာမ္္နဲ႔ ပတ္သက္တယ္။ ေလာကုတၱရာ မဟုတ္ဘူး။
နန္း    ခင္ဗ်ားရဲ႕ ေလာကုတၱရာ ဆန္ဆန္ေလးကို နာၾကားပါရေစဦးဗ်။
ငယ္     တကယ့္ ေလာကုတၱရာစခန္းဆိုတာ ႐ုပ္နာမ္နဲ႔ မလိုက္ရဘူးဗ်။ ႐ုပ္နာမ္ဆိုတာ
အပ်က္ေလာကဗ်ာ။ ေလာကုတၱရာက အပ်က္မွလြန္ရာ။ ဒီေတာ့ အပ်က္တရားမွ လြန္ရာအထိ
နက္နက္႐ႈိင္း႐ုိင္း ေလ့လာလိုက္စားတဲ့ အခါ အပ်က္ကို ေက်ာ္ရတယ္။
႐ုပ္နာမ္ကို လြန္ရတယ္။
နန္း    အဲဒီ အပ်က္႐ုပ္နာမ္က ေက်ာ္တဲ့ ေလာကုတၱရာ စခန္းအေၾကာင္းေလးကို ေျပာျပပါဦးဗ်ာ။
ငယ္     အဲဒါ အေရးႀကီးတဲ့ ဉာဏ္အရာေပါ့ဗ်ာ။
နန္း    အဲဒီ ဉာဏ္အရာဆိုတာ ႐ုပ္နာမ္လြန္ရာလားဗ်။
ငယ္     ဟုတ္တယ္ဗ်။ ႐ုပ္နာမ္နဲ႔စၿပီး အဲဒီဉာဏ္အရာလည္း ဆိုက္ေရာ၊ ႐ုပ္နာမ္က
ဆံုးသြားလြန္သြားရာ ေရာက္ေရာ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေလာကုတၱရာလို႔ ေခၚရတာ။
နန္း    ေလာကီဆိုတာ ပ်က္တာ။ ေလာကုတၱရာဆိုတာ ပ်က္တာက လြန္ရာဆိုတာကိုေတာ့
သေဘာေပါက္ ခဲ့တယ္ဗ်။ အခု ခင္ဗ်ားေျပာျပသေလာက္ အထိေတာ့ မရွင္းခဲ့ဘူး။
ငယ္     အခု ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပတာေတြကလည္း ေလာကီဘဲဗ်။
နန္း    ဟာ-ခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ့ကို နားမ်က္ေစ့လည္ေအာင္ မေျပာနဲ႔ဗ်ာ။
ငယ္     ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုတာက ဒီလိုပါဗ်။ ကၽြန္ေတာ္က ေလာကုတၱရာ အေၾကာင္းကို
ေလာကီနဲ႔ ေျပာျပတယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။
နန္း    ထပ္ရွင္းဗ်ာ။
ငယ္     ဒီလိုဗ်။ ေလာကုတၱရာ အေၾကာင္းကို ေလာကုတၱရာနဲ႔ ေျပာလိ္ု႔မရဘူးဗ်။
နန္း    ဘာျဖစ္လို႔လဲဗ်။
ငယ္     ေျပာျပလိုက္တာနဲ႔ ျဖစ္သြားလို႔ဘဲဗ်။
နန္း    ဒီလိုဆိုရင္ ေလာကုတၱရာအေၾကာင္း သိနားလည္ခ်င္လွ်င္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဗ်။
ငယ္     ထိုးထြင္းဆင္ျခင္ၾကည့္ရမယ္ဗ်။ ႐ုိး႐ုိးနားနဲ႔ နားေထာင္လို႔မရဘူး။
ထိုးထြင္းဆင္ျခင္ ဉာဏ္သက္၀င္ႏိုင္မွ ျဖစ္စေကာင္းတာဗ်။
နန္း    ဒါျဖစ္လွ်င္ ခင္ဗ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေလာကုတၱရာအေၾကာင္း ေျပာမျပႏိုင္ဘူးေပါ့။
ငယ္     အေၾကာင္းအရာ ေလာကုတၱရာအေၾကာင္းကိုေတာ့ ေျပာျပႏိုင္တယ္ဗ်။ ဒါေပမဲ့
ေျပာျပတယ္ဆိုတဲ့နည္းက ေလာကီဘဲ။ ခင္ဗ်ားဖာသာ ႀကိဳးစားၿပီး
ထိုးထြင္းဆင္ျခင္ဉာဏ္သက္၀င္ သိျမင္လိုက္မိသြားလွ်င္ေတာ့ ေလာကုတၱရာ
ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။
နန္း    ဒါျဖစ္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ဖာသာ လုပ္လိုက္ရတာေပါ့။
ငယ္     မဟုတ္ဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာျပေပးလိုက္တာ။
နန္း    ကၽြန္ေတာ့္ဖာသာ လုပ္လိုက္လို႔ရတာလို႔ မယူရဘူးေပါ့။
ငယ္     မယူရဘူးဗ်။ ဖာသာသိတယ္ဆိုတာ ဘုရားတစ္ပါးဘဲရွိတယ္။ က်န္ပုဂၢဳိလ္မ်ားဟာ
ေျပာျပေပးျခင္းခံရတယ္။
နန္း    နက္နဲတယ္ဗ်ာ။
ငယ္     ဒါ ေလာကုတၱရာေလ။
နန္း    ၀င္စားလို႔ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။
ငယ္     အမွန္အကန္ေတြဘဲဟာ။
နန္း    ေလာကႀကီးမွာ ကိုယ္မသိတဲ့ အမွန္အကန္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာဘဲေနာ္။
ငယ္     ဟုတ္တယ္ဗ်။ တစ္ခ်ဳိ႕ကိစၥေတြက သိတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြက ေျပာျပမွ
ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္းသိရတာ။
နန္း    မွန္ပါတယ္ဗ်ာ။

 

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္
Admin (www.chitnge.com)

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *