၀ိပႆနာက်င့္စဥ္ႏွင့္အဆင့္ျမင့္က႑မ်ား (၄၀)

Share

၀ိပႆနာက်င့္စဥ္ႏွင့္အဆင့္ျမင့္က႑မ်ား (၄၀)

Bism2သစၥာဝါဒီမ်ား ပဌာန္းဆက္ပါသလိုပဲ ဝိပႆနာ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္မႈေတြတတ္ေတာ့ အားလံုး ဝမ္းသာစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဝိပႆနာဆိုတာ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း အဟုတ္က်င့္ဖူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ေျပာမွ ခိိုင္တာပါ။ ဒါက မိမိက အဟုတ္က်င့္ဖူးလို႔ ေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဝိပႆနာဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုက အဟုတ္က်င့္ဖူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေျပာမွပဲ ခိုင္တယ္။ လက္ေတြ႕နဲ႔ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ထားတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေျပာတာေပါ့ေနာ္ –။

စာေရးသူတို႔က်ေတာ့ ဆရာေကာင္း ဆရာျမတ္ထံမွာလည္း တပည့္ခံဖူး၊ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ခဲ့ဖူးၿပီး ကိုယ္ကလည္း ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ က်င့္ႀကံျဖစ္ခဲ့ေလေတာ့ သစၥာဝါဒီမ်ားအတြက္ အားကိုးမယ္ဆိုလည္း အားကိုးစရာပါ။ ဝိပႆနာကေတာ့ စာေရးသူရဲ႕ Specialization လို႔ ေျပာရင္လည္း ရပါတယ္။

သစၥာဝါဒီမ်ား အခုႏွလံုးသြင္းေနတာ အင္မတန္မွလည္း ေကာင္းပါတယ္၊ ရဲရဲရင့္ရင့္သာ ႏွလံုးသြင္းပါ၊ ေန႔တိုင္းပဲ ဆင္ျခင္ဝင္စားပါ – အင္မတန္ အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားလည္း မိန္႔ေတာ္မူတယ္ေလ ပုဝါျဖဴေလး ႏွလံုးသြင္းႏိုင္တဲ့ အခါမွာ မဂ္ေပါက္ ဖိုလ္ဝင္အထိ ေက်းဇူးျပဳသြားတာေပါ့ေနာ္။ ဒီလိုပဲ ႏွလံုးသြင္းရင္ ေအာင္ျမင္တာပါပဲ။ ဒါ ေအာင္ျမင္ဖူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ေျပာတဲ့အခါက် သစၥာဝါဒီေတြလည္း ယံုၾကည္သက္ဝင္မႈ အင္အားေကာင္း ေစတာေပါ့။

အနိစၥပါပဲ – သိပၸံပညာကလည္း ဒါပဲ ေထာက္ခံတာပါပဲ – သူကေတာ့ အၾကမ္းဖ်ဥ္းေပါ့၊ ဗုဒၶဘာသာကေတာ့ အႏုစိပ္ေပါ့၊ စိတၱာႏုပႆနာ၊ ဓမၼာႏုပႆနာ ဆိုတာ အရမ္းႏုညံ့့တယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ တရားဝင္စားလို႔ ေနလို႔ အရမ္္းေကာင္းတယ္၊ ေပါ့တယ္၊ ၿငိမ္တယ္၊ ၾကည္လင္တယ္၊ ဒါဟာ ဓမၼသဘာဝေတြပါပဲ။ ရင္ထဲမွာ ဟာတာတာ ျဖစ္တယ္တို႔ ဘာတို႔က ဓမၼသဘာဝေတြပါ။ ေနာင္ေတာ့ အေသးစိပ္လည္း ေဆြးေႏြးလို႔ရပါတယ္။ အခုေတာ့ အနိစၥသာဆင္ျခင္ပါ၊ ဘယ္သူေျပာေျပာ ဂ႐ုမစိုက္နဲ႔ သစၥာဝါဒီမ်ား – ေလာကႀကီးမွာ ေဘးထိုင္၊ ေဘာက္ေျပာ၊ ဘုတီးတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းကရွိေနတာ အားလံုးလည္း အသိပဲ။ သူတို႔တစ္ေတြက ေမ်ာက္သစ္ကိုင္းလြတ္ ျဖစ္ေနၾကတာ၊ ဟိုဟာလည္းမဟုတ္ ဒီဟာလည္းမဟုတ္ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုလည္း ဟိုဟာလည္းမဟုတ္ ဒီဟာလည္းမဟုတ္ေအာင္လို႔ ေျမေခြးအၿမီးျပတ္ ေျပာခ်င္ၾကရင္ လက္မခံနဲ႔ သစၥာဝါဒီမ်ား။ သူတို႔က ဘာမွနားလည္တာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ က်င့္ဖူးတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ (မေျပာေကာင္းလို႔သာ) သစၥာဝါဒီမ်ားကို အားရွိေအာင္ေျပာခ်င္တာက “မင္းတို႔ တကယ့္တကယ္ ကိုယ္တို႔ကို ဆန္႔က်င္ဘက္ တိုက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ငါတို႔ရဲ႕ စာေရးသူနဲ႔ ေတြ႕မလား” ဆိုၿပီးေတာ့ ဒီလိုထိပ္တိုက္ (Confrontation) လုပ္လို႔ရပါတယ္။ စာေရးသူဘက္ကေတာ့ ရပါတယ္ – သို႔ေသာ္လည္း ထားပါေတာ့။

တရားလိုင္းမွာေတာ့ ဒီလိုေတြ မေျပာလိုပါဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔က အဖ်က္တရားေတြက ဝင္တတ္လြန္းလို႔ပါ။ ဝိပႆနာ စစ္တာမစစ္တာ သူတို႔တစ္ေတြက က်င့္တာလည္း မဟုတ္ဘဲနဲ႔။ သစၥာဝါဒီမ်ားကေတာ့ က်င့္ၾကပါ၊ မိမိကိုယ္တိုင္ ဆရာ့လက္ေအာက္မွာ (၁၀) ႏွစ္ တိတိက်င့္ခဲ့တယ္။ အခုႏွစ္ေပါင္း (၄၀) ေက်ာ္ လည္း က်င့္ခဲ့ၿပီ၊ ဒီထက္ ခိုင္မာတာေတာ့ မရွိေတာ့ပါဘူး။

အနိစၥသာ ဆင္ျခင္ပါ။ တစ္လံုးတည္း – မ်ားမ်ား မဟုတ္ဘူး တစ္လံုးပဲ။ အလုပ္လုပ္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ဟိုေျပာ ဒီေျပာ ေျပာၿပီးတဲ့ေနာက္ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ အလကားပဲ။ သူတို႔က ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ေဘးထိုင္ ေဘာက္ေျပာ ဘုတီးတဲ့အဖြဲ႕ထဲ ေရာက္သြားမွာပါ။

ဒီေတာ့ သစၥာဝါဒီမ်ား က်င့္ေနတာကို သာဓုေခၚတယ္၊ လႈိက္လိႈက္လွဲလွဲ သာဓုေခၚပါတယ္။ က်င့္ပါ တရားေတာ္မွာ အာမခံခ်က္ ရွိပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ေတြ႕သိ ခံစားဖူးလို႔လည္း အႀကံဥာဏ္ ေပးေနတာျဖစ္ပါတယ္၊ ႀကိဳးသာ ႀကိဳးစားပါ၊ သစၥာဝါဒီမ်ားရဲ႕ ေက်ာေထာက္ ေနာက္ခံဘက္က စာေရးသူဟာ ထာဝရနဲ႔ အင္အား အျပည့္ရွိတယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္သက္ဝင္ပါ။ ကိုယ့္အုပ္စုနဲ႔ကိုယ္ေပါ့ ကိုယ့္ပဌာန္းဆက္ ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အခ်င္းခ်င္းပဲ က်င့္ၾက၊ ဆင္ျခင္ၾက၊ ဝင္စားၾက၊ ေအာင္ျမင္ၾက၊ တိုင္ပင္ၾက၊ ႏွီးေႏွာၾက၊ ေပ်ာ္ရႊင္ၾက – ဒါေတြဟာ မိမိတို႔ ဝိပႆနာသမားမ်ားရဲ႕ ခံစားထိုက္တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြပဲလို႔ ေဖာ္ျပလိုပါတယ္။

ဗုဒၶစာေပဆုရ

ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္(ဒႆန)

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *