ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္

Share

 ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္

 

ပညာရဲရင့္ ပဲြလယ္တင့္ ဆိုတဲ့စကားကို ေယာဂီမ်ားလည္း သိပါတယ္။ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း Stable (2)ပညာရဲရင့္မႈေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပြဲလယ္ကို၀င္ေလ့ သိပ္မရွိဘူးလို႔ ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္။ ပြဲလယ္ကို ၀င္ရေအာင္ တခ်ဳိ႕က ထိုးသြင္းေနၾကတယ္။ ဘယ္လိုလည္းဆိုေတာ့ မဂၤလာဗ်ဴဟာ စာေစာင္မွာ စာေရးသူကို ရည္ညႊန္းၿပီးတဲ့ေနာက္ ႐ုပ္နာမ္ေတာင္ မကြဲဘူးလို႔ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေၾကာင္း အေျဖေပးထားတယ္။ ဒါေတာ့ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာေပါ့ေနာ္။ မိမိကို လာလည္း မေလ့လာဘဲနဲ႔ အေ၀းကေနမွန္းၿပီး ဂုဏ္သိကၡာၾကေအာင္ ႐ုပ္နာမ္ေတာင္ မသိဘူးဆိုေတာ့ မခက္ဘူးလား ေယာဂီမ်ား။

 

မိမိအေနနဲ႔ ေယာဂီမ်ားကို ဆရာလုပ္ေနတာ ႐ုပ္နာမ္မွ မသိရင္လည္း ဒီလို ဆရာဘယ္လုပ္ျဖစ္မလဲ။ ဒါကိုလည္း သူတို႔ မစဥ္းစားဘူးေပါ့ေနာ္၊ ႐ုပ္နာမ္သိတာက ၾကာပါၿပီ။ ႐ုပ္ဆိုတာ အေျခခံ၊ နာမ္ဆိုတာ အသိတရားေလးရွိၿပီးေတာ့၊ ႐ုပ္ကေတာ့ အသိတရားမရွိဘူး သူ႔အေပၚမွာ မွီခိုတဲ့ နာမ္ဓာတ္ေလး။ ႐ုပ္နာမ္အေၾကာင္းကေတာ့ သိတာေပါ့၊ ႐ုပ္နာမ္ကေတာ့ သိ႐ုံတင္မကဘူး၊ ဒုကၡဆိုတာလည္း သိတယ္၊ အနိစၥဆိုတာလည္း သိတယ္၊ အနတၱ ဆိုတာလည္း သိတယ္။ အဆင့္အမ်ားႀကီး သိခဲ့တာကို မိမိကို (ကႀကီး) (ခေခြး) ေတာင္ မတတ္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တယ္။ ဒါေတာ့လည္း ႏွိမ္လြန္းရာ က်တယ္။

 

ဒီေတာ့ ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္ရမွာပဲ ခ်ဲလိုက္တယ္၊ စိမ္ေခၚလိုက္တယ္။ ႐ုပ္နာမ္မသိဘူးဆိုရင္ အဲဒီ စြပ္စြဲခ်က္ကို ျပည္သူလူထု ေရွ႕ကိုတင္ပါလို႔၊ ေျဖရွင္းမယ္။ စြပ္စြဲတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေကာ ႐ုပ္နာမ္ကို သိရဲ႕လား ဆိုတာကို ျပန္ေတာ့ ေမးလိမ့္မယ္ေနာ္လို႔၊ ဒီက အစစအရာရာ ေခါင္းငုံ႔ခံေနမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလို စိန္ေခၚမႈေတြ ျဖစ္လာတာေပါ့ ေယာဂီမ်ားရယ္။ ဒီေတာ့လည္း ရွိပါေစေတာ့ တရားအေၾကာင္းလည္း ေျပာစရာ ရွိတာေတာ့ ေျပာပါ့မယ္။ သို႔ေသာ္လည္း စိမ္ေခၚမႈမ်ားကိုလည္း ေျဖရွင္းခြင့္ ေပးပါ။ သူတို႔ကို မေျဖရွင္းႏုိင္ရင္ ေယာဂီမ်ား ေနာက္ပိုင္းက် အာ႐ုံေထြးမွာလည္းစိုးလို႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာတာပါ။

 

မိမိအေနနဲ႔ကေတာ့ ႂကြားခ်င္ ၀ါခ်င္၊ ငါသိ ငါတတ္ မလုပ္ခ်င္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ဘာမွမတတ္ဘူး ဆိုေတာ့လည္း၊ ကိုယ့္ေနရာနဲ႔ ကိုယ္က မကိုက္ေတာ့လည္း တတ္ေၾကာင္းေတာ့ ျပရမွာပဲ။ တတ္လို႔သာ ေယာဂီမ်ားကို အၾကံဉာဏ္ေပးႏုိင္တာေပါ့။ မတတ္ဘဲန႔ဲ အႀကံလာေပး ေနလို႔ရွိရင္လည္း ေယာဂီမ်ားလည္း ဒီလို ဘယ္ေလးစားပါ့မလဲ။ အခုေတာ့ သိေၾကာင္း တတ္ေၾကာင္း ေျပာရတာဟာ ႂကြားခ်င္ ၀ါခ်င္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ တဖက္က အရမ္းကို မႈိခ်ဳိး မွ်စ္ခ်ဳိး ႏွိမ္ေနလို႔ ေျပာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ေယာဂီမ်ားကို အစီရင္ခံပါတယ္။

 

တတ္တာေပါ့ ေယာဂီမ်ားရယ္ မိမိဟာ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္က ဆယ္ႏွစ္တိတိ ပညာယူခဲ့ရတာ အခုလည္း က်င့္ႀကံေနတာ ႏွစ္ေပါင္း (၅၀) ေက်ာ္ပါၿပီ။ ယေန႔ထက္တိုင္လည္း က်င့္တုန္းပါပဲ။ အေသးစိပ္ေျပာတတ္ပါတယ္ မေျပာခ်င္ေသးလို႔သာ ေနတာ။ သူတို႔က ခုေတာ့ သြယ္၀ႈိက္ၿပီး ေျပာခိုင္းသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ကိုယ္လည္း ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္ ေျပာစရာရွိတာ ေျပာရမယ္။ ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္လွ ဆိုစမ်ားလ်ား ထားပေခ်မိ ကိုယ့္၀န္ရွိ၊ ဆိုသလို ကိုယ့္တာ၀န္ ရွိမွာကို စိုးရတယ္။

မိမိဟာ ကိုယ့္တရားကိုယ္ က်င့္ခဲ့တာပါ။ ခက္တာက သူတို႔ကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ သူတို႔ဟာ မိမိကို မနာလိုၾကဘူး။ မနာလိုၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ မိမိကို ဂုဏ္သတင္း ပ်က္ေအာင္ ေျပာတယ္၊ အတင္းေတြေျပာတယ္ ေတာ္ေတာ္ကိုေျပာတာ။ ေယာဂီမ်ားေရွ႕မွာ ငုိလည္း မျပခ်င္လို႔ သီးခံခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ အခုေတာ့ သူတို႔ကလည္း စာတေစာင္ ေပတစ္ဖဲြ႕အျဖစ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး ေစာ္ကား ပစ္မွားလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကိုယ္လည္း နဂါးမွန္းသိေအာင္ အေမာက္ေထာင္လာရတဲ့ အေျခအေနရွိသြားတာကို ေယာဂီမ်ားကို တင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

 

မိမိအေနနဲ႔ သိတယ္ ဒီေတာ့ ေနာက္လည္း မဆုတ္ႏုိင္ဘူး။ သိတာကေတာ့ သိတယ္ ေျပာရမွာပဲ။ ဒီေခတ္ဟာ အမွန္ကို အမွန္ေျပာတဲ့ေခတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သစၥာကို ျမတ္ႏုိးရတဲ့ ေခတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိဟာ သစၥာကိုပဲ ျမတ္ႏုိးတယ္၊ ဟိတ္ဟန္ကို မျမတ္ႏုိးဘူး၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ေဇာျခင္းကို မျမတ္ႏုိးဘူး၊ လူမႈေရးဟန္ေဆာင္ၿပီး ငါတေကာေကာမႈေတြကို မိမိဟာ မလိုလားဘူး။ မိမိဟာ တရား အေၾကာင္းပဲ ေျပာတယ္။ မဂ္အေၾကာင္းေျပာတယ္၊ ဖိုလ္အေၾကာင္းေျပာတယ္၊ နိဗၺာန္အေၾကာင္း ေျပာတယ္၊ အရိယာအေၾကာင္းေျပာတယ္၊ ရဟႏၱာအေၾကာင္းေျပာတယ္ ဒါပဲ။

 

ဒီေတာ့ ပုတ္ခတ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ကလည္း ပုတ္ခတ္မွာပဲ၊ ေယာဂီမ်ားကို နားမေယာင္ေစခ်င္ဘူးေပ့ါေနာ္။ ဒါကေတာ့ အမွန္အကန္ကို ေရွ႕ဆက္ စိန္ေခၚရေတာ့မွာမို႔ ေရွ႕မွာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရဲရဲတင္းတင္း ေျပာတာေတြကို ေယာဂီမ်ား နားလည္ေပးပါလို႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။

 

မိမိက သိတယ္ေယာဂီမ်ား စိတ္ခ် သိလို႔ေျပာတာ။ ႏွစ္ေပါင္းလည္း မ်ားစြာၾကာၿပီ။ ဆရာေကာင္း ကိုးကြယ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဒီေတာ့ မိမိက သိတယ္၊ ဒါ ၊ ဒါ ရဟႏၱာ၊ ဒါ ဆိုတာ ေကာင္းေကာင္း သိၿပီးသားမို႔ လံုး၀ ကၽြမ္းက်င္ႏုိင္နင္းတဲ့ အတြင္းက်က် အမွန္အကန္ ေလ့လာဆည္းပူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္းေပးပါတယ္။

 

ဗုဒၶစာေပဆုရ

ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္(ဒႆန)

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *