ေဗာဓိေညာင္ရိပ္ ေရာက္ခဲ့စဥ္က-18

ေဗာဓိေညာင္ရိပ္ ေရာက္ခဲ့စဥ္က-18

အခန္း(၁၁) အဆက္

စာေရးသူသည္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးအား လြန္စြာၾကည္ညိဳေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ျဖစ္ေလသည္။ ထုိ စာေရးသူ၏ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ သံဃာေတာ္တစ္ပါးမွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။ ထုိကုိယ္ေတာ္ ျမတ္ႀကီးအျပင္ အျခားေသာ ၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူၾကေသာ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား၊ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ အထင္အရွား သီတင္းသုံးေနၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။  သို႔ေသာ္ ထုိအမိျမန္မာႏုိင္ငံရွိ သူေတာ္စင္ႀကီးမ်ားကုိ ေက်ာ္လြန္၍ ႏုိင္ငံရပ္ျခား တုိင္းတစ္ပါးမွ ရဟန္းသံဃာမ်ား၊ လူပညာရွိစာေရးဆရာမ်ားကို ဖူးဖူးမႈတ္ အမႊန္းတင္ေနၾကေသာ ျမန္မာျပည္ျဖစ္ ပညာရွင္ႀကီးမ်ားသည္ တကယ္ေတာ့ အံ့ဩစရာ ေကာင္းေနေပ ေတာ့သည္။ အေမေက်ာ္ ေဒြးေတာ္လြမ္းေနၾကသည့္ အျဖစ္မွာ မညွာမတာ ေကာက္ခ်က္ခ်ရပါမူ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ထိုက္သင့္ေသာေနရာ မရ၍ေလာ။ (သို႔မဟုတ္) ျမန္မာျပည္မွ ဆရာေတာ္သမားေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ထိုက္တန္ေသာ ေနရာကို ေပးအပ္ျခင္း မခံရ၍ေလာ။ (သို႔မဟုတ္) ႏိုင္ငံရပ္ျခား တုိင္းတစ္ပါးမွ ပညာမရွင့္တရွင္မ်ားကို အရြဲ႕တုိက္ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ အမႊန္းတင္ေနၾကျခင္းေပေလာ။ ေစာေၾကာ စိစစ္ဖြယ္ရာ ရွိေနေပသည္။ ႏိုင္ငံျခား စာေရးဆရာမ်ား ေရးသားေသာ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းကို ဖတ္လိုက္ရမွ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းႀကီး သေဘာေပါက္ သြားသည္ဆိုေသာ စကားမွာ အဘယ္ကို ရည္ညႊန္းပါသနည္း။ အမွန္တကယ္ပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ  ပညာဉာဏ္ထူးခၽြန္ေသာ ပညာရွိ မရွိ၍ေပေလာ။ ယင္းသည္ မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။ သို႔ဆိုလွ်င္ ျမန္မာျပည္ရွိ ပညာရွင္မ်ားကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏိုင္စြမ္း မရွိ၍သာျဖစ္မည္။  သို႔ေသာ္ မျမင္ခ်င္လို၍ ျဖစ္မည္။ သို႔မဟုတ္ ၎တုို႔ကိုယ္တုိင္က ပညာရွိကို မေရြးတတ္၍ ျဖစ္မည္။ သို႔တည္းမဟုတ္ပါမူ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ပညာရွင္မ်ားကို တန္ဖိုးမထားတတ္၍လည္းေကာင္း၊ အရြဲ႕တုိက္ေသာ သေဘာျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မိမိေနရာရလို၍လည္းေကာင္း ျဖစ္သည္။ မည္သို႔ဆိုပါေစထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ မေကာင္းေသာ အလားအလာမွ်သာျဖစ္ေနသည္။ အနာဂတ္ သာသနာေရးအတြက္ ၎တို႔သည္ ရင္ေလးဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။

စာေရးသူ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္သည္။ အိုမင္းရင့္ေရာ္သည္ႏွင့္အမွ် တည္တံ့ခုိင္မာလွေသာ ထုထည္အင္အား ေကာင္းပါေပေသာ ေဗာဓိပင္စည္ေတာ္ အကိုင္းအခက္တို႔ အခ်က္က်က် ျဖန္႔ေ၀လိုလွပါေသာ ေအးျမရိပ္သာ ေဗာဓိပင္ေညာင္ရြက္ အလႊာလႊာတုိ႔ ပဏာတင့္ပံု ဆင့္ဆင့္ငယ္စံုေလသည္။

ရဂံုသာေမာ၊

ေတာလည္းမဟုတ္၊

၀န္းက်င္ၿငိမ္သက္၊

တိတ္ဆိတ္ခ်က္ေၾကာင့္၊

လြမ္းခ်က္မတူ၊

ေဆာင္စြဲငယ္ယူေလသည္၊

ေမႊးၾကဴငယ္တည့္သည္ပန္း၊

ႀကိဳင္လိႈင္ကာလႊမ္းေတာ့သည္၊

ေအာင္ပန္းငယ္တည့္အမတာ၊

သည္အရာသည္လြန္စြာအံ့ဩ၊

မသိသူေမာေလာက္တဲ့၊

အေတာဘယ္မသတ္၊

ဖြင့္ေျပာငယ္မတတ္ဘူး၊

ျမတ္သမွ်အရာသည္၊

မဟာမွာၾကည္သာ၊

တည္ရာမီွရာ ဆန္းေတာ့သည္၊

ပန္းၾကာတည့္၀တ္မံႈငယ္၊

ညြတ္႐ံုသာဦးခ်မိသည္၏ေလး …..

ေမြ႕သိမ္ေသာ ေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ ရတနဃရ  ဌာနဖက္ဆီသို႔ သြားခဲ့သည္။ ဤေနရာ ဤဌာနသည္ သံုးလူ႕ထြတ္ထား ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား တရားေဒသနာ အဘိဓမၼာကို ဆင္ျခင္ကာျဖင့္ ေျခာက္လႊာေရာင္ျခည္ ကြန္႔ျမဴးငယ္ၾကည္သည္ မဟိတသိုက္ လြမ္းေမာငယ္ငိုက္မွ် ဦးခိုက္သည့္ရတနာ အံ့ဩဖြယ္ျဖာသည္ သတၱဌာန န၀ဂအစစ္ေပမို႔ က်စ္လ်စ္ကယ္ သစၥာေမတၱာငယ္ ပို႔လိုက္သည္ လြန္းဖို႔လြန္ေကာင္းေလလိမ့္ေလာ …..

စာေရးသူသည္ ရတနာဃရ ဌာနဖက္မွ တဖန္ ရတနာစကၤမ စႀကၤန္လမ္းဖက္ဆီသို႔ လြမ္းတစ္သက္သက္ ေလွ်ာက္လာခဲ့ျပန္သည္။ တည္ၿငိမ္၍ေလာ ေအးေဆး၍ေလာ မေျပာတတ္။ ေျပာတတ္သည္မွာ မၾကာမီ ဤမည္ေသာ ေနရာဌာနျမတ္မွ ခြဲရေတာ့မည္ဆိုသည့္ အေၾကာင္းတို႔ပင္တည္း။

ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ နယူးေဒလီဖက္ဆီသို႔ ဦးတည္လွည့္လည္ရဦးမည္။ ထိုဌာနမွသာလွ်င္ တငင္တန္းတန္း လြမ္းရရမ္းျဖင့္ မွန္းမွန္းဆဆ သတိရေနသည့္ အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္မွ ေယာဂီပရိသတ္တို႔အား All lndia Radio မွ မဆိုင္းမတြ ေျပာျပေပဦးမည္။ ေနရဥၥရာျမစ္ကမ္းေျခမွ သဲေဗြေသာင္ဖ်ာ ဆိပ္ကမ္းသာလည္း ေနာက္တစ္ခါေနာ္ လာလွည့္ပါဟု ေခၚသည့္ႏွယ္။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးေနဦး၊ လံုးလံုးႀကီးတရားရ၊ နန္းအမတ နိဗၺဴအဆူဆူကို တူ႐ူငယ္ ၀င္စား၊ မ်က္ေမွာက္ကယ္ပြားရေအာင္၊ ခံစားဖို႔ေဆာင္သည့္ႏွယ္၊ ေသာင္ျပင္ကေဖြးေဖြး၊ ေတာ္စဥ္တစ္ေရးေရးႏွင့္ ေအးေလသည့္ျမစ္ျပင္၊ မခင္မင္လို႔ ဟုတ္ေပဘူး။ ရည္စူးငယ္ဇာနည္ ဘာမထီမို႔၊ ဦးတည္ေရွ႕လမ္း၊ ခရီးငယ္ လွမ္းရမည္၊ လြမ္းခ်င္လည္းလြမ္းၾကစို႔၊ စြမ္းပကားဇာနည္မွာ သာသာၾကည္ၾကည္၊ ၿဖိဳးေမာက္ကယ္စည္ရေအာင္၊ အဓြန႔္တည္ရွည္ၾကာ၊ သည္သာသနာ ကမာၻျဖန္႔ျဖဴးခ်င္တဲ့ ဇြဲ။

ဗုဒၶစာေပဆုရ

ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္(ဒႆန)

တကၠသိုလ္ဘုန္းဆင့္ ( မဟာ၀ိဇၨာ ) – သည္ ဆရာ၏ ကေလာင္ခြဲျဖစ္ပါသည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ —

Admin: www.chitnge.com

This entry was posted in Buddhism and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *