ပဋိပတၱိသာသနာ

Share

ပဋိပတၱိ

-lotus-2  တရားကေတာ့ က်င့္ဖို႔လိုအပ္ေၾကာင္း က်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက သိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း မက်င့္ၾကပါဘူး။ ဒါေတာ့ ကိုယ္သန္ရာ သန္ရာပါပဲ။ စာေရးသူရဲ႕ ေယာဂီမ်ားကေတာ့ က်င့္တယ္၊ အနိစၥ႐ႈတယ္၊ အပ်က္ရႈတယ္၊ အက်င့္ကိုပဲ အားေပးတယ္။ က်င့္ရင္ လိုရင္းေရာက္ႏိုင္တယ္၊ အင္မတန္မွ အက်ိဳးထူးျမတ္တယ္။ ေယာဂီေတြကလည္း သိတယ္။ က်င့္ဖို႔တိုက္တြန္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း က်င့္ၿပီးသားျဖစ္လို႔ တိုက္တြန္းေနတာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေယာဂီေတြကလည္း သိတယ္။

မက်င့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက က်င့္တဲ့အေၾကာင္းကို အေသးစိပ္၀င္ေရာက္ စြက္ဖက္ခြင့့္ မရွိဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ သူတို႔က သိမွမသိတာ။ က်င့္တဲ့သူမွ က်င့္လို႔ရတဲ့ အျမတ္အစြန္းကို သိတာပါ။ ဒါကေတာ့ စာေရးသူကလည္း အႏွစ္ (၅၀) က်င့္ခဲ့ေတာ့ ေကာင္းေကာင္း သိတယ္။ က်င့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွ က်င့္ျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးအျမတ္ကိုသိတာပါ။

ဒီေတာ့ အထိုက္အေလ်ာက္ ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ မက်င့္ႏိုင္ဘဲနဲ႔ (သို႔မဟုတ္) ဆရာေကာင္း ဆရာျမတ္ မရွိဘဲနဲ႔ ၀ိပႆနာအက်င့္ကို ၀င္ၿပီးစြက္ဖက္တာေတာ့ မသင့္ေတာ္ဘူး။ ဟိုတစ္ေလာက ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ဆိုတာက “တရားက်င့္တယ္ဆိုတာ မေကာင္းတဲ့စိတ္ကေလးေတြအစား ေကာင္းတဲ့စိတ္အစားထိုးတယ္” ဆိုၿပီး အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုတယ္ ဒီအဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ဟာ မွားေၾကာင္း မိမိလည္း တင္ျပခဲ့ၿပီးၿပီ။

ႏုပႆနာ ေလးမ်ိဳးမွာ ဒီလိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္တာ တစ္ခုမွမရွိပါဘူး။ တရားက်င့္တယ္ဆိုတာ အပ်က္႐ႈရပါတယ္  – ဒါကေတာ့ ေယာဂီမ်ားကေတာ့သိတယ္၊ အားလံုးသိဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ တရားရႈတယ္ဆိုတာ အပ်က္ရႈတာပါပဲ။ လကၡဏာေရးသံုးပါး တင္ရပါတယ္။ လကၡဏာေရးသံုးပါး မပါဘဲနဲ႔ ၀ိပႆနာ တရားရႈတယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒီသာသနာကို ေလးေလးစားစား မလုပ္ဘဲနဲ႔ ကိုယ္တိုင္လည္း မက်င့္ဘဲနဲ႔ ရမ္းတုပ္မွန္းတုပ္နဲ႔ ဟိတ္ႀကီး ဟန္ႀကီးလုပ္ၿပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ေနတာ၊ ေနရာယူေနၾကတာ ေတာ္ေတာ္မေကာင္းပါဘူး။

ေဟာေတာ္မူတဲ့ ၀ိပႆနာ တရားက်င့္စဥ္ ေလးမ်ိဳးမွာ ကာယကို ရႈေတာ့ ကာယႏုပႆနာ၊ ေ၀ဒနာရႈေတာ့ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ၊ စိတၱ႐ႈေတာ့ စိတၱာႏုပႆနာ၊ ဓမၼ႐ႈေတာ့ ဓမၼာႏုပႆနာ- ဒီႏုပႆနာ ေလးမ်ိဳးစလံုးမွာ လကၡဏာေရး သံုးပါးတင္ ဆင္ျခင္ၿပီး ရႈရတာပါပဲ။ လိုရင္းကေတာ့ အပ်က္ရႈတာပါပဲ။ ဒါကို သိနားလည္မႈ မရွိဘဲနဲ႔ မေကာင္းတဲ့စိတ္နဲ႔ ေကာင္းတဲ့စိတ္ ေျပာင္းလဲမယ္တို႔ ဘာတို႔ လုပ္ေနတာေတြက ေတာ္ေတာ္ကို ထြင္တာပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ဟာ ထြင္လို႔မရဘူး။ အရွိအရွိတိုင္းမွ ေကာင္းတယ္။ ထြင္ရင္မွားတာပဲ။ နားလည္းမလည္ဘဲ ထြင္ေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့။ အားလံုးက သိပါတယ္ ၀ိပႆနာ ဆိုတာက အပ်က္ရႈရတယ္ဆိုတာ။ ဒါကိုေတာင္ မသိက်ိဳးကၽြံျပဳထားတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေျပာတာေဟာတာေတြက အကုန္လမ္းလြဲကုန္တယ္။ ဒီလိုကေတာ့ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။

 

အမွန္ကေတာ့ ကို္ယ္နဲ႔ထိုက္တန္တဲ့ေနရာပဲ ကိုယ္ယူသင့္ပါတယ္။ ဥပမာ တစ္ျခားဘာသာေတြက “ဗုဒၶဘာသာဟာ ေကာင္းပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ ေကာင္းပါတယ္” လို႔ ေျပာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ – ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက “အတူတူပါပဲ အတူတူပါပဲ” ေျပာခ်လိုက္တယ္။ အင္မတန္ နစ္နာပါတယ္။ ဒါဟာ တစ္ဆစ္ခ်ိဳးမွာ ဗုဒၶဘာသာကို နာမ္ႏွိမ္သလို လုပ္တာပဲ၊ ညစ္တာပဲ။ သူတို႔ လူပါး၀တာပဲ။ ကိုယ္မသိ၀င္ေျပာတာပဲ၊ စြက္ဖက္တာပဲ။ ဒီဉာဥ္ေတြကေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ သာသနာမွာ မေကာင္းပါဘူး။ ဆိတ္ဆိတ္ေနဖို႔ လိုအပ္တဲ့ေနရာ ဆိတ္ဆိတ္ပဲေနရမယ္။ အခုေတာ့ သူတို႔က ဖြာဆလန္က်ဲ ေျပာလာတဲ့အခါက် ဗုဒၶဘာသာမ်ားဟာ ေတာ္ေတာ့္ကို နစ္နာပါတယ္။ ရြာနာတယ္ဆိုလို႔ ေျပာရမလို ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ေနရမယ့္ ကိစၥေတြကို အတူတူပဲ အတူတူပဲ ေျပာေနတယ္။

  • မဇၥ်ိမပဋိပဒါဆိုတာ ဘယ္မွာရွိလည္း
  • ၀ိပႆနာဆိုတာ ဘယ္မွာရွိလည္း၊

အမွန္အကန္ မရွိပါဘူး။ ဒီေတာ့ ညိႇႏိႈင္းစရာ မလိုဘူး၊ တိုင္ပင္စရာ မလိုဘူး။ အတူတူပဲလို႔ ေျပာစရာလည္း မလိုဘူး။ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ က်င့္ေနဖို႔ပဲ အေရးႀကီးတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဟာ ဘယ္သူ႔မွလည္း မေစာ္ကားဘူး၊ ကိုယ့္ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို ကိုယ္႐ႈတာပဲ။

ဒီေတာ့ ဒီေလာက္ရွင္းေနတဲ့ ကိစၥတစ္ခုကို သူတို႔က ထိပ္ပိုင္းကေန လက္၀ါးႀကီးအုပ္ၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္ရာေျပာ ေဟာခ်င္ရာေဟာတာေတာ့ သာသနာကို ေစာ္ကားရာ က်ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ မလုပ္သင့္ပါဘူး။

ဒါမ်ိဳးေတြ လုပ္ေနရင္ ရြာနာတယ္။ သူေတာ္စင္ေတြနာတယ္။ ေတြဟာ ကိုယ့္ဂုဏ္နဲ႔ကိုယ္ ကိေလသာေလ်ာ့ေအာင္ ႀကိဳးစားေနၾကတာပဲ။ ကိေလသာ ေလ်ာ့ဖို႔ဆိုတာ တစ္ဘာသာပဲ ရွိပါတယ္။ တစ္ျခားမွာ လူမႈေရးေတြ သိပၸံပညာေတြ တိုးတက္ေနေပမယ့္ ကိေလသာ ေလ်ာ့ပါးေရးဆိုတဲ့ ျပႆနာကို မကိုင္တြယ္ပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာမွာပဲ ကိေလသာေလ်ာ့ပါးေရး၊ ပပဥၥတရားေလ်ာ့ပါးေရး၊ တဏွာ မာန ဒိဌိေလ်ာ့ပါးေရး ရွိေၾကာင္း သတင္းေကာင္း ေပးအပ္ပါတယ္။

ဗုဒၶစာေပဆုရ

ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္(ဒႆန)

 

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *