အားရွိပါ အားရွိေစခ်င္ပါတယ္

Share

အားရွိပါ အားရွိေစခ်င္ပါတယ္

အားရွိပါ ကၽြန္ေတာ္လည္း တရားစိတ္၀င္စားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြကိုပဲ အားေပးႏုိင္တာ၊ တရားစိတ္၀င္စားမႈ မရွိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္က အားေပးလို႔ မရဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာ ခဲ့တာက တရားပဲ၊ ဒီေတာ့ တရားဘက္မွာပဲ အားေပးႏုိင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္သေဘာထား ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အျခားဘက္မွာ သူရဲေကာင္းျဖစ္ဖို႔ တအားႀကိဳးစားရတယ္၊ ခက္လည္းခက္ပါတယ္။ တရား ဘက္မွာကေတာ့ သိပ္လည္း မႀကိဳးစားရပါဘူး၊ သူရဲေကာင္းျဖစ္ဖို႔ လြယ္လည္းလြယ္ပါတယ္။

ကိုယ့္ခႏၶာကို အနိစၥပဲလို႔ ဆင္ျခင္လိုက္ ဒါ သူရဲေကာင္းပဲ လက္မေထာင္ေတာ့၊ ေျခဖ်ားေထာက္ေတာ့၊ ရင္ေကာ့ေတာ့ ဒါ ခိုင္းတဲ့အတိုင္း က်င့္တတ္ၿပီ၊ က်င့္ၿပီးၿပီ၊ က်င့္ၿပီ ဆိုတဲ့ ေႂကြးေၾကာ္ခ်က္နဲ႔ အတူတူ ရင္ေကာ့လို႔ရတယ္၊ ဒါ မွန္တာကန္တာ ရင္ေကာ့တာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း မွန္ကန္ရင္ ရင္ေကာ့ တာပဲ မမွန္ကန္ရင္ေတာ့ ကိုယ္လည္း မညာလိုဘူး။

မွန္ကန္တဲ့ဘက္ကေတာ့ ရင္ေကာ့ရမွာပဲ၊ ရင္ေကာ့ထိုက္လို႔ ရင္ေကာ့တာ။ ျမတ္စြာဘုရား ခိုင္းေတာ္မူတဲ့ အတိုင္း ဗုဒၶဘာသာပီပီ က်င့္လိုက္တယ္ဆိုရင္ ဒါ  ရင္ေကာ့လို႔ ရပါၿပီ။ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး မၿမဲဘူးလို႔ ဆင္ျခင္တယ္၊ ႐ႈသတ္တယ္၊ သံုးသပ္တယ္၊ ၀င္စားတယ္ဆိုရင္ ဒါ ရင္ေကာ့လို႔ရၿပီ၊ လက္မ ေထာင္လို႔ရၿပီ။ ဒါ ကိုယ္က တရားသမားလည္း ျဖစ္ၿပီးေတာ့၊ ဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္လည္း ျဖစ္ၿပီးေတာ့၊ တရားကို ၾကည္ညိဳတဲ့ ပုဂၢဳိလ္လည္း ျဖစ္ၿပီးေတာ့၊ သာသနာအတြက္ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္ ရပ္တည္လိုက္တာ ျဖစ္သြားၿပီ။

ဒိီေတာ့ အားရွိပါ၊ ရင္ေကာ့ပါ တစ္ခ်က္ ႐ုပ္နာမ္အေပၚမွာ မၿမဲဘူးလို႔ ဆင္ျခင္လိုက္ရင္ ဒါ ၿပီးၿပီ၊ သူရဲေကာင္း ျဖစ္သြားၿပီ။ ဒီ့ထက္ဒီကေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ေအာင္၊ ကိုယ္ခ်မ္းသာေအာင္၊ ကိုယ္ၿငိမ္းခ်မ္း ေအာင္၊ ကိုယ္ၾကည္လင္ေအာင္၊ ကိုယ္ေပါ့ပါးေအာင္ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ဆက္က်င့္လိုက္တာပါပဲ။ ဆက္လည္း က်င့္ဖို႔အတြက္ အလားအလာရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ဓေမၼာဟေ၀ရကၡတိ ဓမၼစာရိ ံ ဆိုတာ တရားကို စက်င့္လိုက္တာနဲ႔ တရားက ေစာင့္ေရွာက္ေတာ့တာပဲ။ ေစာင့္ေရွာက္ရင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္ရင္းနဲ႔ ကိုယ္က ဓမၼရသကို ေတြ႕လို႔ရွိရင္ သဗၺရေသာ ဓမၼရသ ဇိနာတိ တဲ့ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ အရသာမွာ တရားအရသာဟာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္လည္း တရားအရသာကို ရတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ႐ုိး႐ုိးသားသား ေျပာပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕က တရားပဲဗ်ာ အရသာ ရွိေသးလား ဆိုလို႔… ဘယ္ႏွယ့္ မရွိဘဲေနမလဲ… တရားအရသာဟာ အေကာင္းဆံုးပါ ဆိုေနမွ။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ရဟႏာၱေတြက တရားကို ၀င္စားေတာ္မူၾကတာ၊ ျဖန္႔ျဖဴးေတာ္ မူၾကတာေပါ့။ တရားအရသာက အရမ္းေကာင္းတာ အားလံုးေသာ အရသာေတြထက္ သာတယ္။ ေမႊ႕ေလ်ာ္မႈေတြထဲမွာ တရားေမႊ႕ေလ်ာ္မႈဟာ အသာဆံုးပါပဲ။ သဗၺရတိ ံ ဓမၼရတိ ဇိနာတိ ဆိုတာရွိတယ္၊ စာဆိုနဲ႔ ကိုက္ကိုက္ညီညီပါပဲ။

ဒါ တကယ္လည္း ၀န္ထုတ္၀န္ပိုးေတြ က်သြားေတာ့ ေပါ့ေတာ့ ခ်မ္းသာတာေပါ့၊ လြတ္ေျမာက္တာေပါ့၊ ၾကည္တာေပါ့ ႏုိ႔မဟုတ္ရင္ ရင္ထဲမွာ ဟဒယမွာ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးေတြ ရွိရွိေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရွိခဲ့ဖူးတယ္၊ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ဖူးတယ္၊ ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး ရွိခဲ့ဖူးတယ္၊ တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ားခ်ား ေတြလည္း ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပ်က္တယ္လို႔ ႐ႈရင္းရင္းနဲ႔ မၿမဲဘူးဆိုၿပီး ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း စင္ေပၚေရာက္ေနၿပီ။ ဒါက ေရွ႕သြားျပတာပါ ႐ႈဖန္မ်ားေတာ့ ပိုင္တာေပါ့၊ ပိုင္ေတာ့လည္း ေအးၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းၿပီးေတာ့ ၾကည္လင္ၿပီး ေပါ့ပါးၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္တာေပါ့။

ဒါအမွန္အကန္မို႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေျပာရဲတာ။ ကၽြန္ေတာ္ တရားေလ့လာတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ မမွန္ကန္ဘူး မေသခ်ာဘူးဆို ကၽြန္ေတာ္ မေျပာရဲဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ငရဲအိုး ေဇာက္ထိုး က်မွာေပါ့။ ဒါက မွားလို႔မရဘူး၊ လိုက္က်င့္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္တာ၀န္ပဲ ကၽြန္ေတာ္က လမ္းမွားျပရင္ အကုန္လံုးဟာ ခက္ကုန္မွာေပါ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေသၿပီေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္ အေသမခံႏုိင္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့ဆရာကလည္း ကၽြန္ေတာ့ကို ပိုင္ေအာင္သင္တာ ပိုင္ေတာ့မွပဲ ဆရာက ခႏၶာ၀န္ စြန္႔ေတာ္မူသြားတာပါ။ ဆရာျမတ္ႀကီးအေၾကာင္း ေနာက္က်ေတာ့ ေျပာဦးမယ္။ ဆရာျမတ္ႀကီးဟာ အရမ္းေတာ္တာ ကၽြန္ေတာ္လို တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆရာ ေပါက္စေလးကို ေကာက္ယူ ေမြးၿပီးတဲ့ေနာက္ တရားအားထုတ္တတ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သြားေတာ္မူတာ ဆရာျမတ္ႀကီးဂုဏ္ေက်းဇူး ပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္ အခုေျပာေနတာဟာ ဆရာျမတ္ႀကီးကသင္လို႔ တတ္တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘာမွမတတ္ခဲ့ ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ဒႆနပညာေလး မေတာက္တေခါက္ပဲ ေလ့လာမိတာပါ၊ သိပၸံနည္းနည္း ရတယ္ေပါ့ေနာ္ သိပၸံဒႆန ၀င္စားတာကိုး။ ေနာက္ပိုင္းက သြန္သင္ဆံုးမ ၾသ၀ါဒ ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူခဲ့လို႔ ကၽြန္ေတာ္ နိဗၺာန္အထိ ရဟႏာၱအေၾကာင္း၊ အရိယာအေၾကာင္း၊ ၀ိပႆနာအေၾကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္း ေတြအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ရတယ္၊ ေဆြးေႏြးလို႔လည္း ရတယ္။

ကၽြန္ေတာ္က ဘယ္စာအုပ္မွလည္း မလွန္ရဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္က ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ပဲ။ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ကို ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ႏႈိင္းႏႈိင္းခ်ိန္ခ်ိန္ သုခမိန္ ပညိေျႏၵ ဆိုသလို ကၽြန္ေတာ္ သိမ့္သိမ့္ေမြ႕ေမြ႕ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီ (Age of information) မွာ သတင္းေပးရမွာ ဆိုေတာ့ အမွန္အကန္ က်င့္ထားေတာ့ အမွန္အကန္ ရတာေတြ ေပးပါတယ္။

တရားကို က်င့္သာက်င့္ပါ ခ်မ္းသာတယ္။ ေပါ့သြားတာေပါ့ေလ အမွန္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႐ုိး႐ုိးသားသား ၀န္ခံၾကမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေႂကြးတင္ခဲ့တာပါပဲ။ အာ႐ုံေျခာက္ပါး၊ တံခါးေျခာက္ေပါက္ ကေန ႏွလံုးသြင္းေတြမွားတယ္ အမ်ားႀကီးမွားတာပဲ၊ မွားတာမွ တအားမွားတာပဲ။ မွားျခင္းေတာ့ ေျပာမေန နဲ႔ ကဲ…လွတပတေလး တစ္ခုကို ျမင္တယ္ပဲ ဆိုၾကပါစို႔၊ ဒါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ လွတပတပဲ ထင္ေနတာ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်က္လံုးေပၚမွာ အလင္းက်တာပဲ။ (Photon) ဖိုတြန္ က ႐ုိက္ခတ္လိုက္လို႔ ဒီ (Retina) ရက္တီးနား ေပါ့၊ (Eye-ball) အိုင္းေဘာ(လ္) မွာေပါ့ေနာ္ သားငယ္အိမ္ကေန (Brain Function)  ဘရိန္းဖန္ရွင္ထဲ သြားၿပီးေတာ့ (spinal cord) စပိုင္နယ္ေကာ့ ကေန တစ္ကိုယ္လံုး (Nervous system) လႈပ္ရွားၿပီးတဲ့ေနာက္ (Electron) အီလက္ထရြန္ေတြ ျမဴးႂကြတာပဲ မဟုတ္လား။ သို႔ေသာ္လည္း ဒါက (Physiologically) ခႏၶာေဗဒအရ ေျပာတာပါ။

တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အဲဒီ လွတပတကို လွတပတပဲ ထင္တာပဲ။ ဒါ ကိုယ္က လုပ္ထင္တဲ့အထင္ပဲ၊ သို႔ေသာ္လည္း အားလံုးက လုပ္ထင္ေနၾကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဘယ့္နွယ္လုပ္မလဲ၊ ေျပာလို႔မရဘူး။ ေသခ်ာ ၀င္စားလိုက္လို႔ရွိရင္ ႐ူပေဗဒႏွင့္ ေျပာေျပာ၊ ခႏၶာေဗဒႏွင့္ ေျပာေျပာ၊ သိပၸံနည္းက် ေျပာေျပာ ေျပာလိုက္လို႔ရွိရင္ ဒါ ဖိုတြမ္ရဲ႕ ႐ုိက္ခတ္မႈေၾကာင့္ တုန္လႈပ္သြားတဲ့ အီလက္ထရြန္ေလးေတြ ျမဴးႂကြရင္းနဲ႔ ဘရိန္းဖန္ရွင္မွာ တစ္စံုတစ္ခု အမွတ္ထင္ရာကေန ျဖစ္သြားတဲ့ ကိစၥပါ။ ေရထဲကို ခဲေလးပစ္လိုက္ေတာ့ ပလံုဆို လႈိင္းေလးေတြ ၀ဲထသလိုပါပဲ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လႈိင္းကေတာ့ နည္းနည္း စနစ္ရွိသြားတာေပါ့ေနာ္၊ (Systematically Arrangement) စနစ္တက် တည္ေဆာက္ထားတာဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ငါ၊ သူတစ္ပါး၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ေနၾကတာပါ။

အမွန္ကေတာ့ အမွားႀကီးမ်ားစြာ က်ဳးလြန္လို႔ ျဖစ္တာ မက်ဳးလြန္ဘဲနဲ႔ဆိုရင္ အမွားအႀကီးႀကီး ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ လြယ္ကိုမလြယ္ဘူး။ ေတာ္ေတာ့ကို မွားတာ ဆက္တိုက္ကို မွားမွ ျဖစ္မွာပါ။ ၾကည့္ပါလား ႐ုပ္ရည္တစ္ခု လွတပတေလး ျမင္တယ္ ျမင္တာက မ်က္လံုးမွာ အလင္း႐ုိက္ခတ္တာပဲ ရွိတာပဲ။ က်န္တာက ခႏၶာေဗဒ အရ လႈပ္ရွားသြားလာတာပါပဲ။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဟုတ္ႀကီး မွတ္ေနၾကတာပါ။ ကိုယ္ကိုယ္သူသူပါပဲ ေနာ္… မိန္ခေလးဆိုရင္လည္း မိန္းခေလးေပါ့၊ မယ္ဆိုရင္လည္းမယ္ စသည္ျဖင့္… ဒါ ကၽြန္ေတာ္ ဥပမာ ေျပာတာပါ။ ဒါေတြဟာ သတ္မွတ္ထားတာ တကယ္ျပန္ၾကည့္ေတာ့လည္း မ်က္လံုးေပၚမွာ အလင္းက်ေရာက္ သက္ေရာက္လို႔ တုန္ခါမႈေလးေတြျဖစ္တဲ့ ကိစၥေလးေတြပါပဲ၊ ဒါ ခႏၶာေဗဒအေနနဲ႔ပဲ ေျပာတာပါ။

ဒီေတာ့ အပ်က္သာ႐ႈ ဒါဟာ မိန္းပဲ၊ ဒီ ကတြတ္ေပါက္ကေနၿပီးေတာ့ ငါးလာတာကို ဗ်ဳိင္းကေကာက္သလိုပဲ ဆိုတာ ပညာရွိေတြ ဆံုးမေတာ္မူသလိုပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေပၚလာတာကို အပ်က္သာ႐ႈလိုက္ ၿပီးၿပီ။ တာ၀န္ေက်တယ္၊ တစ္ခ်က္လႊတ္ပဲ ႐ႈသာ႐ႈလိုက္ အပ်က္လို႔ ႐ႈလိုက္တာနဲ႔ ေကာင္းဘိြဳင္ပဲ။ ဒါ ေသနတ္ထုတ္ပစ္တာ လွည့္ၾကည္စရာ မလိုဘူး၊ တစ္ခ်က္႐ႈရင္ တစ္ခ်က္ တက္သြားတာပဲ။ ဒါကေတာ့ တစ္ခ်က္႐ႈ တစ္ခ်က္တက္တာက ၀ိပႆနာပဲ။

ဒီ့ျပင္ဟာက ေလာကီက ခက္ပါတယ္၊ က်ယ္လည္း က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ဉာဏ္မမီတာ ေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အသက္ရဲ႕ တစ္၀က္ေလာက္ရွိသြားၿပီ။ က်င့္လိုက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ လံု၀ကၽြမ္းတယ္၊ ႀကိဳးသာ ႀကိဳးစား ကၽြန္ေတာ္တြန္းအားလည္း ေပးမယ္။ ေက်နပ္မႈရမွာပါ၊ တရားရဲ႕ အရသာဟာ အားလံုးရဲ႕ အရသာကို ေအာင္ေနတာပဲ။ ႀကိဳးသာ ႀကိဳးစား အပ်က္႐ႈရင္ကို သူေတာ္ေကာင္းေတြက သာဓုေခၚမွာ။

မ႐ႈျဖစ္လို႔ပါ၊ ႐ႈျဖစ္တာနဲ႔ ကိုယ္က ဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္ျဖစ္ၿပီ။ မ႐ႈျဖစ္ေသးသမွ်ကေတာ့ ခႏၶာဉာဏ္မေရာက္ ဖူးလို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ စကားလံုး ေ၀ါဟာရအတိုင္းဆို ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဉာဏ္ကေရာက္တယ္ဆို – အဲဒီဉာဏ္က ခႏၶာအေပၚမွာ အပ်က္႐ႈလိုက္ေတာ့ အပ်က္ျမင္ မဂၢင္ပဲ မဂၢင္ေဖာင္ႀကီး စီးတဲ့တစ္ေန႔တစ္ခ်ိန္မွာ ေသာင္ကမ္း တစ္ဖက္စခန္းကို တက္လွမ္းရမယ္ ဆိုတာ ေျမႀကီးလက္ခတ္ပါပဲ။

ဒါဟာ တရားေတာ္ျမတ္ရဲ႕ သာသနာေတာ္ျမတ္ရဲ႕ တန္ခိုးသတၱိနဲ႔ အက်ဳိးေက်းဇူးနဲ႔ ဂုဏ္ျဒပ္ေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း အစီရင္ခံလိုပါတယ္။

ဗုဒၶစာေပဆုရ

ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္(ဒႆန)

This entry was posted in Buddhism and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to အားရွိပါ အားရွိေစခ်င္ပါတယ္

  1. Than Win says:

    ေခတ္ပညာနွင့္တြဲဖက္ရွင္းျပေပးထားေသာေၾကာင့္
    ရုပ္သဘာ၀ ျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္သေဘာ
    နာမ္သဘာ၀၏ ဆက္တုိက္ဆက္တုိက္နွလုံးသြင္းမွားျပီး အရာတင္က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ စိတၱသခၤါရ ဒုကၡသစၥာသေဘာ တို့ကို ခြဲျခားျပီးေလ့လာစူးစမ္း သေဘာေပါက္မိပါသည္။
    ဆ၇ာျမတ္ႀကီးကိုလည္း ေက်းဇူးတင္မိပါသည္။
    ဆရာကိုလည္းေက်းဇူးတင္ပါသည္။
    ရတနာျမတ္သုံးပါးကိုလည္း အျမတ္တနိုးတန္ဖိုးထားျပီး ပူေဇာ္မိပါသည္။

  2. DAT MARLAR says:

    ေကာင္းပါသည္။
    အဖိုးတန္ပါသည္း

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *